جلسه توجیهی طلاب جدیدالورود مرکز تخصصی حکمت اسلامی برگزار شد

جامعه الزهرا

جلسه توجیهی طلاب جدیدالورود مرکز تخصصی حکمت اسلامی با حضور طلاب جدیدالورود سطح3 حضوری رشته‌های فلسفه و کلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جلسه توجیهی طلاب جدیدالورود مرکز تخصصی حکمت اسلامی روز یکشنبه در ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار شد.

در این جلسه که طلاب جدیدالورود سطح سه حضوری رشته‌های فلسفه و کلام حضور داشتند، سرکار خانم فیضی مدیر مرکز تخصصی حکمت اسلامی به سخنرانی پرداخت.

سرکار خانم فیضی ضمن خوشامدگویی به طلاب جدیدالورود با اشاره به حدیث «العلمُ یَهتِفُ بالعمل ؛ علم فریادگر عمل است»، عنوان کرد: علم حقیقی علمی است که منجر به عمل شود، وگرنه چنین علمی اصلاً علم نیست بلکه حجاب است؛ بنابراین در کنار کسب علم و دانش باید همواره در جهت تزکیه عمل بکوشیم و از هدف مقدس خود در ورود به حوزه غافل نشویم.

مدیر مرکز تخصصی حکمت اسلامی افزود: اگر علم با عمل توأم باشد، نور می‌شود همان‌طور که امام صادق علیه‌السلام، علم را این‌گونه تعریف می‌فرمایند: «العلم نورٌ یَقذِفُه الله فی قلب مَن یشاء».

فیضی در ادامه ضمن معرفی همکاران مرکز تخصصی حکمت اسلامی، به رشته‌ها و وظایف آموزشی مرکز اشاره کرد و از طلاب درخواست کرد دفترچه «چکیده ضوابط و قوانین آموزشی» را به‌دقت مطالعه کنند و به قوانین آن پایبند باشند.

وی همچنین ضمن استقبال از انتقادات و پیشنهاد‌های طلاب چه به‌صورت حضوری، چه از طریق کانال اختصاصی مرکز در پیام‌رسان سروش و یا صندوق «ارتباط با مدیر» از طلاب خواست به‌منظور اطلاع از اخبار و اطلاعیه‌ها در کانال اختصاصی مرکز به نشانی @hekmateeslami2622 عضو شوند.

مدیر مرکز تخصصی حکمت اسلامی با توجه دادن طلاب به آیین‌نامه عفاف و حجاب، خواستار رعایت بندها و موارد آن شد و گفت: برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید از امربه‌معروف و نهی از منکر به شیوه صحیح آن مدد گرفت.

معرفی گروه‌های علمی از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود.

خانم فیضی از طلابی که به‌طور هم‌زمان مشغول تحصیل در دانشگاه هستند، خواست که به‌منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی ناشی از تداخل کلاسی و امتحانی و... در انتخاب واحدهای خود دقت کافی داشته باشند و تصریح کرد: همه طلاب باید غیبت‌های کلاسی خود را مدیریت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تعامل حداکثری طلاب با واحد آموزش از طریق نمایندگان کلاسی و نمایندگان فرهنگی ـ تربیتی که از میان خود طلاب برگزیده می‌شوند، میسر خواهد بود.

در انتهای جلسه، سؤالاتی از سوی طلاب مطرح شد و مدیر مرکز به آن‌ها پاسخ گفت، همچنین هدایایی به‌رسم یادبود تقدیم طلاب جدیدالورود شد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱