درسنامه روش بیان احکام

درسنامه روش بیان احکام

کتاب درسنامه روش بیان احکام نوشته محمدحسین فلاح‌زاده از سوی انتشارات جامعه الزهرا (سلام‌الله‌علیها) منتشر شده است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، احکام فقهی دستورالعمل زندگی تمام افراد در تمام زمان‌هاست و آشنایی با آنها در حد نیاز غالب، به‌عنوان تکلیف واجب دینی شمرده شده است. کشف، ابداع و فراگیری شیوه‌های صحیح و مناسب ابلاغ و آموزش فقه به‌فراخور زندگی افراد گوناگون و با توجه به فراوانی و تعدّد نیازها، اهمیت بسزایی دارد و طلاب علوم دینی باید با تلاش و جدّیت بیشتری به این مهم بپردازند تا نتایج و آثار آن در زندگی شخصی و اجتماعی مسلمانان نمایان شود.

کتاب درسنامه روش بیان احکام در چهارده درس کوشیده است تا با بیان ضرورت فراگیری روش بیان احکام، مراحل آمادگی بیان احکام شامل نیاز و میزان فهم مخاطبان و مدت زمان کلاس را بررسی کند.

مطالعه دقیق و انتخاب مسائل ضروری، تنظیم و دسته بندی احکام به شیوه خوشه‌ای یا درختی، شیوه پرسشی، شیوه عنوانی و شیوه ترکیبی یا تلفیقی از دیگر مسائلی است که در این کتاب تبیین شده است.

بایدهای روش بیان احکام شامل اصل ساده گویی، اصل تبشیر، اصل استفاده از مثال، اصل استفاده از روش نوشتاری، اصل بکارگیری جاذبه های هنری، اصل پرسش از مخاطبان، اصل پاسخ به پرسش‌ها و اصل جبران و رفع اشتباه در چندین بخش مورد بررسی قرار گرفته است.

نبایدهای روش بیان احکام نیز شامل اصل پرهیز از بیان مسائل شک برانگیز، اصل پرهیز از استدلال فقهی در بیان احکام، اصل پرهیز از بیان فلسفه احکام و اصل پرهیز از بیان تفاوت فتوا در بخش های دیگر این اثر تبیین شده است.

کتاب درسنامه روش بیان احکام به قلم محمدحسین فلاح‌زاده در دوهزار نسخه و 102 صفحه به قیمت پنج هزار تومان از سوی انتشارات جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش این کتاب با تخفیف ویژه به فروشگاه اینترنتی کتاب جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) مراجعه کنند.

 

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱