به همت اداره قرآن و حدیث؛

اولین دوره غیرحضوری «قرآن صاعد» برگزار می‌شود

سیری در صحیفه سجادیه

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از برگزاری دوره غیرحضوری «سیری در صحیفه سجادیه» با عنوان «قرآن صاعد» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، سرکار خانم طیبه سادات طباطبایی روز چهارشنبه در گفتگو با واحد خبر، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین سالار شهیدان حضرت أباعبدالله الحسین علیه‌السلام، اظهار داشت: صحیفه سجادیه یکی از منابع پربار و ارزشمند شیعه است و بزرگان ما همواره بر نقش تربیتی و درس‌آموزی این کتاب شریف و تأثیرگذاری فوق العاده آن به عنوان سفره معنوی در زندگی بشری و حیات بخشی آن تأکید دارند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: طرح مطالعاتی «سیری در صحیفه سجادیه» با عنوان «قرآن صاعد» از سوی اداره قرآن و حدیث در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.             

طباطبایی افزود: دعاهایی که از زبان امام سجاد علیه‌السلام به ما رسیده است، حاوی ظریف‌ترین و عمیق‌ترین معارف ارزشمند الهی است و باید قدر این مجموعه را دانست و با آن مانوس بود.

وی تصریح کرد: اهمیت صحیفه سجادیه از آنجا است که امام معصومی همچون حضرت سجاد علیه‌السلام با خدای خویش با این دعاها راز و نیاز و نیایش می‌کرده است.

مدیر کل امور تربیتی یادآور شد: صحیفه سجادیه که از آن به «زبور آل محمد» نیز یاد می کنند، هم از نظر گوینده و هم از نظر مخاطب (که پروردگار است) از ویژگی خاصی برخوردار است.

طباطبایی بیان داشت: علاوه بر محتوای عمیق و مضامین متعالی که در این دعاها نهفته است، از نظر سند نیز از استحکام خاصی برخوردار است و اهل بیت عصمت علیهم‌السلام، پیوسته مواظبت و مراقبت از این کتاب را - که میراث ارزشمند امام زین العابدین علیه‌السلام است- به دیگران توصیه می‌کردند.

وی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های حوزه علمیه این است که این کتاب شریف را به بطن زندگی مردم و به ویژه طلاب کشانده تا زمینه انس هرچه بیشتر با احادیث و ادعیه امام معصوم ما فراهم شود.

مدیر کل امور تربیتی با اشاره به برگزاری این دوره، گفت:  دوره غیرحضوری «سیری در صحیفه سجادیه» در هشت مرحله برگزار می‌شود و در پایان به شرکت کنندگانی که نمره نصاب را  در همه مراحل کسب کنند،گواهی پایان دوره اعطاء خواهد شد.

طباطبایی تصریح کرد: بانوان طلبه می‌توانند جهت دریافت دفترچه سؤالات به سرای ثقلین واقع در طبقه همکف ورودی ساختمان شهید بهشتی رحمه‌الله‌علیه مراجعه کنند و یا از طریق سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به نشانی http://www.jz.ac.ir/ و کانال این مؤسسه در پیام‌رسان سروش و ایتا به نشانی @jz_news  در این دوره شرکت کنند.

کسب اطلاعات بیشتر تماس با شماره تلفن 32112355 تماس بگیرید.

جهت دریافت دفترچه مرحله اول دوره مطالعاتی قرآن صاعد (سیری در صحیفه سجادیه) این پیوند را فعال کنید.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱