همایش طلاب غيرايرانی کاروان همپای قافله زینب(س) در نجف اشرف

image_2018_10_27-15_31_41_363_FUi

همایش طلاب غيرايرانی کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام با سخنرانی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، همایش طلاب غیرایرانی کاروان همپای قافله زینب علیهاالسلام شب گذشته 4 آبان ماه در نجف اشرف برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به تاریخچه شهر نجف و بررسی روایی و تاریخی آن، اظهار داشت: بر اساس روایات اسلامی، نجف به معنای بلندی، همانجایی است که فرزند حضرت نوح برای فرار از غرق شدن به آنجا پناه برد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، دوری از تجملات، زخارف دنیوی و سبک بودن کوله بار زندگی را درس مهم سفر اربعين حسینی عنوان کرد وگفت: در این سفر معنوی، هرچه بار سبک‌تر باشد، انسان زودتر و راحت‌تر به ميعادگاه عشق، کربلا می‌رسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: در زندگی دنیوی هم همین حکم جاری است و هرچه وسایل و تجملات زندگی بیشتر باشد دلبستگی انسان به آن‌ها بیشتر، مشکلاتش فراوان‌تر و احتمال انحراف و گم کردن راه صحیح زندگی بیشتر است.

وی در ادامه با اشاره به ثواب زیارت و عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام، گفت: اصل عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام، نص صریح روایات است اما چگونگی عزاداری‌ها در روایات ذکر نشده و هر قومیت و ملیتی بر اساس فرهنگ خود به این امر می‌پردازد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از طلاب ملیت های مختلف خواست تا با تأسی به سیره پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله، به میان زوار اقوام و ملیت‌های هم‌زبان خود بروند و با تبلیغ دین و معارف اهل بیت علیهم‌السلام در بین آنها، زمینه ارتباط مستمر و ترویج معارف دینی و مذهبی را فراهم کنند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱