مدیر جامعه‌الزهرا(س) در هند:

سخنان ما باید مستند به وحی و کلام اهل‌بیت(ع) باشد

مدنی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به واژه های شجره طیبه، شجره خبیثه و شجره زقوم در قرآن کریم، گفت: آنچه به زبان می‌آوریم، باید مستند به وحی و کلام اهل بیت علیهم‌السلام باشد در غیراین صورت ممکن است به شجره زقوم تبدیل شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی در مراسم آیین بزرگداشت 25 سالگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام شهر لکهنو، پس از گرامیداشت یاد مولانا سیدمهدی حیدر رضوی مؤسس این مدرسه علمیه اظهار داشت: همانطور که هر پدر و مادر نسبت به فرزندان خود افتخار می‌کند، خانم رباب زیدی هم احساس افتخار می‌کند که فرزندان زیادی را پذیرفتند و این پاداش بزرگی دارد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: خداوند متعال در قرآن کریم از سه شجره به نام‌های شجره طیبه، شجره خشبه و شجره الزقوم یاد می‌کند که اعمال ما می‌تواند تجلی یکی از این شجره‌ها باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی ادامه داد: وقتی حقیقت عملی در این دنیا، شجره الزقوم باشد، در عالم آخرت نیز به صورت شجره الزقوم تجلی پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: برخی افراد، یک گناه، خطا و یا مکتب غلطی را پایه‌گذاری می‌کنند که برای آنها شجره زقوم است.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: تفاوت شجر با چوب این است که شجر رشد و نمو دارد؛ گاهی شجر زقوم رشد و نمو می‌کند،  بذر می‌دهد و از این بذر مجددا شجر دیگری به وجود می‌آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی بیان داشت: یکی از انبیای بنی اسرائیل از مسیری می‌گذشت، فردی را دید که به شدت گریه می‌کند و به خدا التماس می‌کند. پیامبر رفت و برگشت دید هنوز این فرد در حال گریه و فغان است. دل پیامبر خدا رحم آمد و گفت خدایا بنده ات اینگونه گریه و زاری می‌کند و تو او را نمی‌بخشی؟ خطاب رسید اگر آنقدر گریه کند که اعضای بدنش جدا شود بازهم نمی‌آمرزمش، زیرا شیطان او را فریب داد او دینی را اختراع کرد که مردم بدان گرایش پیدا کردند و برخی بر این دین ثابت ماندند تا از دنیا رفتند؛ این فرد قابل بخشش نیست مگر اینکه آنها را که بر این دین مردند، زنده و عقیده‌شان را اصلاح کند تا آمرزیده شود.

وی با تصریح بر اینکه آنچه به زبان می‌آوریم مستند به وحی و انبیا باشد در غیراین صورت ممکن است به شجره زقوم تبدیل شود، تأکید کرد: اگر عمل باطل باشد، شجره زقوم می‌شود و اگر درست بود و در ادامه شرک و ریا داشت، این بنیان ندارد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام همچنین به روایت دیگری اشاره کرد که فرد خدمت امام صادق علیه‌السلام می‌رسد و از آن حضرت راهنمایی می‌خواهد، حضرت می‌فرمایند: زمانی نیست که کسی نجات پیدا کند، مگر اینکه دعای غریق را بخواند: «يا اَللَّهُ يا رَحْمنُ يا رَحِيمُ يا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلي دِينِکَ»، آنگاه از وی خواست دعا را تکرار کند، فرد گفت: یا رحمن یا رحیم یامقلب القلوب و الابصار؛ حضرت فرمودند: حق نداشتی ابصار را اضافه کنی.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم، حوزه‌های علمیه، سخنرانی‌ها و منابر ما ماندگار باشد، سخنان خود را بر پایه وحی و کلام اهل بیت علیهم‌السلام بیان کنید و نام خود را مطرح نکنید، در این صورت مورد تجلیل خداوند متعال واقع می‌شوید و آن تجلیل پایان ندارد.

وی در پایان یاد سیدحیدر مهدی زیدی همسر خانم رباب زیدی و مؤسس این مدرسه علمیه را گرامی داشت و افزود: تجلیل ما از سیدحیدر مهدی زیدی تجلیل دنیایی است در حالیکه تجلیل خداوند بی‌حد و اندازه است؛ خداوند متعال می‌فرماید اگر عالِمی از دنیا برود، خدا به او اجر می‌دهد و در روز قیامت می‌فرماید بمان و شفاعت کن.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱