استاد جامعه‌الزهرا(س) در مراسم جشن نیمه شعبان؛

امام زمان(عج) استمرار حرکت نبوت و دعوت های الهی است

امام زمان

استاد میرامام با بیان اینکه حضرت ولیّ عصر(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه) میراث همه انبیای الهی است، گفت: انبیای الهی آمدند که جامعه بشری را قدم به قدم به آن جامعه آرمانی و آن هدف نهایی نزدیک کنند و حکومت جهانی به وسیله مهدی موعود(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه) تشکیل می شود.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سرکار خانم میرامام استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) روز دوشنبه در مراسم جشن نیمه شعبان که با حضور بیش از هزار و 300 بانوی طلبه و فرزندان دختر آنان در صحن خوابگاه حضرت خدیجه(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد، عنوان کرد: اصل مهدویت مورد اتفاق همه مسلمانان است.

استاد اخلاق جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: ادیان دیگر هم در اعتقادات خودشان منتظر منجی بشریت هستند؛ آنان در بخشی از قضیه مطلب را به درستی فهمیده اند، اما در بخش اصلی قضیه که مختص منجی است، دچار نقص معرفت هستند.

میرامام افزود: شیعه با خبر مسلم و قطعی خود، منجی را با تمام خصوصیات و با تاریخ تولد و نام و نشان معرفی می کند، بسیاری از اهل سنت نیز آن حضرت را به طور یقین تصدیق کرده اند.

وی تصریح کرد: امام مهدی(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه) که فرزند مبارک امام حسن عسکری(علیه‌السلام) است و تاریخ ولادت و معجزات آن حضرت مشخص است، خداوند به آن حضرت حمد طولانی عنایت کرده است.

امام زمان(عج) استمرار حرکت نبوت و دعوت های الهی است

استاد اخلاق جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: این حقیقت در مذهب شیعه از یک آرزو و امر ذهنی محض به صورت واقعیت موجود شکل گرفته است؛ حقیقت این است که شیعیان وقتی منتظر مهدی موعود(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه) هستند که آن حضرت نجات بخش جهانیان است، در عالم ذهن خود غوطه ور نیستند، بلکه واقعیتی را جستجو می کنند که این واقعیت موجود است.

میرامام ادامه داد: حجت خداوند در میان مردم و با مردم زندگی می کند، مردم را می بیند و دردها و آلام مردم را حس می کند؛ آن افرادی هم که سعادت دارند، حضرت را به صورت ناشناس زیارت می کنند.

وی در ادامه به نکاتی درباره اعتقاد به مهدویت اشاره کرد و گفت: وجود مقدس حضرت(ارواحنا له الفداء)، استمرار حرکت نبوت و دعوت های الهی از اول تاریخ تا به امروز است؛ همانگونه که در دعای ندبه می خوانیم: فَبَعْضٌ أَسْکنْتَهُ جَنَّتَک إِلَی أَنْ أَخْرَجْتَهُ مِنْهَا وَ بَعْضٌ حَمَلْتَهُ فِی فُلْکک وَ نَجَّیتَهُ وَ [مَعَ] مَنْ آمَنَ مَعَهُ مِنَ الْهَلَکةِ بِرَحْمَتِک؛ پس بعضی را در بهشت جای دادی، و بعضی را برای خود دوست صمیمی گرفتی، و از تو درخواست نام نیک، در میان آیندگان کرد، و تو درخواست او را اجابت نمودی، و نامش را بلندآوازه کردی» و پس از آن، موضوع وصایت بیان می شود تا به حضرت ولیّ عصر(عج) می رسیم.

انبیای الهی آمدند که جامعه بشری را قدم به قدم به آن جامعه آرمانی نزدیک کنند/ حضرت ولیّ عصر(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه) میراث همه انبیای الهی است

استاد اخلاق جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: همه پیامبران الهی مقدمه بودند تا جامعه ایده آل انسانی به وسیله حضرت ولیّ عصر مهدی موعود(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه) در این دنیا پدید آید؛ انبیای الهی آمدند که جامعه بشری را قدم به قدم به آن جامعه آرمانی و آن هدف نهایی نزدیک کنند.

میرامام یادآور شد: همه انبیای الهی در مسیر اهداف الهی خود موفق بودند و باری بود که هر یک از انبیا به اندازه توان خود به دوش کشید تا بار را به سرمنزل مقصود برساند.

وی بابیان اینکه حضرت ولیّ عصر(عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه) میراث همه انبیای الهی است و گام آخر را در این زمینه برمی دارد، با طرح این پرسش که نقش ما در مسیر اهداف انبیا و اولیای الهی چیست؟ افزود: خداوند آیین خود را در این دنیا به کمال رساند و افرادی در این دنیا بودند و هستند که از این آیین نگهداری و نگهبانی کنند؛ امروز نیز شهید حججی ها سر دادند تا از آیین خداوند پاسبانی کنند.

خورشید فرج در مقابله با همه حرکات ظالمانه و ستمگرانه ظهور خواهد کرد

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به معنی منتظر و انتظار، گفت: یک معنای انتظار فرج همان فرج نهایی است، اما فرج یک مفهوم گسترده و بسیاری وسیع است.

میرامام عنوان کرد: اگر انسان می بیند که طاغوت های عالم ترک تازی می کنند، چپاول می کنند و افسار گسیخته، به حق انسان تعدی می کنند نباید تصور کند که سرنوشت دنیا همین است.

وی ادامه داد: برخی تصور می کنند که آمریکا همه کاره این دنیا است، حال آنکه ما باید بدانیم: «للباطل جولة و للحقّ دولة؛ برای حق دولتی و از برای باطل جولانی باشد»؛ از برای باطل جولانی است که به زودی به سر آید و زایل شود و آنچه که متعلق به این عالم است عبارت است از استقرار حکومت و او خواهد آمد.

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: انتظار فرج بدین معنا است که هر بن بستی قابل گشوده شدن است و هیچ بن بستی در زندگی بشر وجود ندارد که نتوان آن را باز کرد و در نهایت، خورشید فرج در مقابله با این همه حرکات ظالمانه و ستمگرانه ظهور خواهد کرد.

میرامام تأکید کرد: در بن بست های جاری زندگی هم فرج متوقع است، تأکید کرد: امام سجاد (علیه‌السلام) فرموده‌اند: کسی که در زمان غیبت قائم ما بر ولایت ما استوار باشد، خداوند پاداش هزار شهید از شهدای جنگ بدر و احد را به او خواهد داد.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) درباره انتظار فرج اشاره کرد که فرموده اند: انتظار، یک عمل است، بی‌عملی نیست. نباید اشتباه کرد، خیال کرد که انتظار یعنی این‌که دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا یک کاری بشود. انتظار یک عمل است، یک آماده‌سازی است، یک تقویت انگیزه در دل و درون است، یک نشاط و تحرک و پویایی است در همه‌ی زمینه‌ها. این، در واقع تفسیر این آیات کریمه‌ی قرآنی است که: « وَنُريدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذينَ استُضعِفوا فِي الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثينَ ؛ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم!» یا « إِنَّ الأَرضَ لِلَّهِ يورِثُها مَن يَشاءُ مِن عِبادِهِ ۖ وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ؛ زمین از آن خداست، و آن را به هر کس از بندگانش که بخواهد، واگذار می‌کند؛ و سرانجام (نیک) برای پرهیزکاران است»؛ یعنی هیچ‌وقت ملت‌ها و امت‌ها نباید از گشایش مأیوس شوند.

 انتظار تنها درس خواندن نیست/انتظار، آماده سازی برای حکومت جهانی است

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: انتظار تنها درس خواندن نیست، بلکه در کنار تحصیل، کار و فعالیت بسیجی هم باید داشته باشید، کار بسیجی کردن، انسان را از رخوت، سستی، ناامیدی، بی حالی و غیره در می آورد و به انسان امید می دهد.

وی با بیان اینکه انتظار، آماده سازی برای حکومت جهانی است، به سخنان دیگری از رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی اشاره کرد که در دیدار اقشار مختلف مردم در نیمه شعبان سال 1384 فرمودند: «آن روزی که ملت ایران قیام کرد، امید پیدا کرد که قیام کرد. امروز که آن امید برآورده شده است، از آن قیام، آن نتیجه‌ی بزرگ را گرفته است و امروز هم به آینده امیدوار است و با امید و با نشاط حرکت میکند. این نور امید است که جوان‌ها را به انگیزه و حرکت و نشاط وادار میکند و از دل‌مردگی و افسردگی آنها جلوگیری میکند و روح پویایی را در جامعه زنده میکند. این، نتیجه‌ی انتظار فرج است. بنابراین، هم باید منتظر فرج نهایی بود، هم باید منتظر فرج در همه‌ی مراحل زندگی فردی و اجتماعی بود. اجازه ندهید یأس بر دل شما حاکم بشود، انتظار فرج داشته باشید و بدانید که این فرج، محقَّق خواهد شد؛ مشروط بر این‌که شما انتظارتان، انتظار واقعی باشد، عمل باشد، تلاش باشد، انگیزه باشد، حرکت باشد».

میرامام اضافه کرد: ما باید خود را به عنوان یک سرباز به عنوان یک انسانی که حاضر است در راه امامش مجاهدت کند، خود را آماده کنیم.

انسان برای نجات از غرق شدن در امواج سهمگین دنیا نیاز به داعی الی الله دارد/ اولین اقدام در حکومت جهانی، برچیدن حکومت ظلم است

استاد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: انسان برای نجات از غرق شدن در امواج سهمگین دنیا و نجات از پرت شدن در پرتگاه های پرخطر دنیا نیاز به داعی الی الله دارد و ما می خوانیم: «السلام علیک یا داعی الی الله و ربّانی آیاته».

میرامام با بیان اینکه اولین اقدام در حکومت جهانی، برچیدن حکومت ظلم است، به فرازهایی از دعای ندبه اشاره کرد که آمده: « أَیْنَ قاصِمُ شَوْکَهِ الْمُعْتَدینَ؛ أَیْنَ هادِمُ أَبْنِیَةِ الشِّرْکِ وَ النِّفاقِ؛ أَيْنَ مُبِيدُ الْعُتَاةِ وَ الْمَرَدَةِ أَيْنَ مُسْتَأْصِلُ أَهْلِ الْعِنَادِ وَ التَّضْلِيلِ وَ الْإِلْحَادِ؛ كجا است درهم شكننده شوكت و قدرت ستمكاران و متعديان؛ کجاست آن که اهل دشمنی و گمراهی و الحاد را به استیصال می‌کشاند».

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱