مدیر جامعه‌الزهرا(س) در همایش مبلغان:

تبلیغ وظیفه و رکن اساسی جامعه‌الزهرا(س) است/ اجرای طرح تربیت مبلغ تخصصی

مدنی

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه تبلیغ یک مهارت است، گفت: اگر می‌خواهید مبلغ شوید باید ظرافت‌ها و مهارتهایی که در تبلیغ وجود دارد فرا بگیرید.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی روز عصر دوشنبه در همایش بزرگ مبلغان در آستانه ماه مبارک رمضان که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) در خطبه شعبانیه می‌فرمایند: «أیُها الناس، إنّه قد أقبلَ الیکم شهرُ اللهِ بالبَرکة وَ الرّحمة وَ المَغفرة، شهرٌ هوَ عندَ اللهِ أفضلُ الشّهورِ،و أیّامُهُ أفضلُ الأیّامِ،و لیالیهِ أفضلُ اللّیالی،و ساعاتُهُ أفضلُ السّاعات،هوَ شهرٌ دُعِیتُم فیهِ الی ضِیافَةِ الله، وجُعِلتُم فِیهِ مِن أهلِ کرامةِ اللهِ، أنفاسُکُم فِیهِ تسبیحٌ؛ ای مردم، ماه خدا، همراه برکت و رحمت و آمرزش گناهان به شما روی آورده است، ماهی است که از همه ماه‌ها ارزشمندتر و با فضیلت تر است، روزهایش ارزشمندترین روزهاست و شبهایش با فضیلت ترین شب هاست و ساعت هایش از همه ی ساعت‌ها ارزشمند تر و ارجمندتر است. ماهی است که شما به میهمانی خدا دعوت شده اید».

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، خطبه شعبانیه را به جامعه ای خطاب می‌کند که برای ورود به یک مهمانی بزرگ آماده نشده است و آن حضرت با این جملات، مردم را برای ورود به این ماه دعوت می‌کنند.

ما به عنوان مبلغ باید ابتدا خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان اینکه آمادگی برای ماه مبارک رمضان شامل آمادگی جسمی و روحی است، یادآور شد: برخی افراد قبل از ماه مبارک رمضان خود را از نظر جسمی آماده ورود به این ماه می‌کنند، همچنین روح باید آماده ورود به ماه مبارک رمضان شود و خداوند ماه‌های رجب و شعبان را زمینه تقویت روحی و آمادگی برای ماه مبارک رمضان قرار داده است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان مبلغ باید ابتدا خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم، تصریح کرد: ما به عنوان مسئولیت اجتماعی باید به این مسئله توجه کنیم که چگونه می‌توانیم وارد ماه مبارک رمضان شویم.

ما در مسئله تبلیغ به صورت جدی وارد میدان می‌شویم/ تبلیغ به عنوان وظیفه و رکن اساسی جامعه‌الزهرا(س) است

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: ما مسئله تبلیغ را در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) جدی گرفتیم و بنا داریم به صورت جدی وارد این میدان شویم و به عنوان ثمره درخت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و میوه این شجره طیبه به این موضوع بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با بیان اینکه ما در این دوران حساس که جوانان و جامعه ما و دنیای اسلام با آن روبرو هستند، نمی‌توانیم سکوت کنیم، تصریح کرد: ما تبلیغ را به عنوان وظیفه، رکن و به عنوان بعد اساسی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) جدی گرفتیم و امید است که با همت طلاب در این عرصه پیروز شویم.

وی با اشاره به اعزام مبلغان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ماه محرم و صفر، تصریح کرد: سعی ما بر این است که پشتیبانی‌های فرهنگی، معنوی و مادی خود از مبلغان را بالا ببریم.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یادآورشد: کتاب‌های مفیدی برای هر مناسبت تبلیغی تهیه خواهد شد که به مبلغان عرضه می‌شود تا در دوران تبلیغی خود از این کتاب‌ها استفاده کنند.

طرح تربیت مبلغ؛ طرحی بسیار ارزشمند در جامعه‌الزهرا(س)

حجت الاسلام والمسلمین  مدنی با بیان اینکه بحث تبلیغ در دوره عمومی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گنجانده شده است، گفت: طلاب سطح دو می‌توانند در دوره عمومی، مباحث قابل توجهی از دوره تربیت مبلغ و مهارت تبلیغی را به دست آورند، همچنین دوره‌های تخصصی تبلیغی به صورت کارگاهی و کارورزی و به صورت تبلیغ موضوع محور و مخاطب محور برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در دوره تخصصی تبلیغ وارد تبلیغ گرایشی می‌شوند که شامل شناخت و نقد وهابیت، شناخت و نقد مسیحیت و غیره است.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تأکید کرد: طرح تربیت مبلغ در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، طرح بسیار ارزشمند و عظیمی است که یکی از گام‌های بلند جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در سال آینده تحصیلی خواهد بود.  

طلاب تصمیم بگیرند که هر سال حداقل یک کار تبلیغی داشته باشند

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با اشاره به بحث تبلیغ و هماهنگی با مؤسسات به اجرای طرح مدارس امین اشاره کرد که به صورت جدی دنبال می‌شود و به خواست خداوند متعال، زمینه‌های حضور مبلغان در این عرصه فراهم خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از طلاب و مبلغان در زمینه‌های تبلیغی، عنوان کرد: ما نیاز داریم به صورت جدی تر به سمت یک شبکه تبلیغی حرکت کنیم، یعنی طلاب تصمیم بگیرند که هر سال حد اقل یک کار تبلیغی داشته باشند.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یادآورشد: انتظار مدیریت این است که در ایام تابستان هر طلبه ای در یکی از دوره‌های آموزشی تبلیغی شرکت کند و تقاضای ما این است که همه طلبه‌ها اعم از حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری در فعالیت‌های تبلیغی و دوره‌های آموزشی مرتبط با تبلیغ حضور فعال داشته باشند.

تبلیغ یک مهارت است/لزوم فراگیری مهارت‌های تبلیغی برای مبلغان

حجت الاسلام و المسلمین  مدنی بیان داشت: امروز دنیای کفر با قدرت به میدان آمده و ما باید در این شرایط، تبلیغ را به عنوان وظیفه خود بدانیم و انتظار ما این است که طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در ایام ماه مبارک رمضان مبلغ باشند و به نوعی با بیان یک حدیث، یک روایت و غیره به تبلیغ دین بپردازند.

وی در ادامه با بیان اینکه تبلیغ یک مهارت است، عنوان کرد: اگر می‌خواهید مبلغ شوید باید باور کنید که ظرافت‌هایی در تبلیغ وجود دارد که باید فرا بگیرید.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) یادآورشد: برخی معتقدند که بیش از هشتاد درصد هنر سخنرانی یادگرفتن است و کمتر از بیست درصد ذوق و هنر است؛ بنابراین باید جلسات تمرین منبر در خوابگاه  و کلاس‌ها برگزار شود تا طلاب در این زمینه مهارت کسب کنند.

راه نفوذ در دل‌ها تواضع و محبت است

حجت الاسلام و المسلمین  مدنی همچنین با بیان اینکه راه نفوذ در دل‌ها تواضع و محبت است، به آیه 159 سوره مبارکه آل عمران اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید: فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ کُنْتَ فَظًّا غَليظَ الْقَلْبِ لاَنْفَضُّوا مِنْ حَوْلِکَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَ شاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذا عَزَمْتَ فَتَوَکَّلْ عَلَي اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَکِّلينَ؛ به ( برکت ) رحمت الهی ، در برابر آنان [ مردم ] نرم ( و مهربان ) شدی! و اگر خشن و سنگدل بودی ، از اطراف تو پراکنده می‌شدند. پس آنها را ببخش و برای آنها آمرزش بطلب! و در کارها ، با آنان مشورت کن! اما هنگامی که تصمیم گرفتی ، ( قاطع باش! و ) بر خدا توکل کن! زیرا خداوند متوکلان را دوست دارد».

وی به فرموده امام علی(علیه‌السلام) درباره پیامبر گرامی اسلام(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) اشاره کرد که فرمودند: «طَبِيبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ»، آن حضرت مانند پزشکی بودند که به دیدار بیمار خود می‌رود.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) همچنین به ماجرای حضرت عیسی(علیه‌السلام) و شستن پاهای حواریون اشاره کرد و گفت: حضرت عیسی(علیه‌السلام) خطاب به حواریون فرمودند که من این کار را کردم برای اینکه شما تواضع کنید در برابر کسانی که از شما یاد می‌گیرند.

مطالعه برای منبر ضروری است/لزوم شناخت انحرافات و نقاط ضعف و قوت مناطق تبلیغی

حجت الاسلام و المسلمین  مدنی با بیان اینکه مطالعه برای منبر ضروری است، تصریح کرد: مرحوم آیت الله فلسفی می‌فرمود من در تمام عمرم یک منبر بدون مطالعه نرفتم.

وی با بیان اینکه هنر نمی دانم را تمرین کنیم، اظهار داشت: درباره مسائلی که نمی دانیم به مخاطبان خود اعلام کنیم و پس از تحقیق عنوان کنیم، همچنین مسائل شرعی را از طریق رساله بیان کنیم.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به حضور طلاب بین الملل و مبلغان در مکان‌های مختلف دنیا بیان داشت: مبلغان در مکان‌های مختلف تبلیغی با امواج مختلف شبهات، نقاط ضعف و نقاط قوت مواجه می‌شوند و جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) باید با کمک مبلغان، پرونده تبلیغی در هر منطقه تشکیل دهد و انحرافات، نقاط ضعف و قوت آنجا را شناسایی و برنامه ریزی کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین  مدنی در پایان یادآور شد: کار اصلی تربیت مبلغ ما در سه فاز عمومی و تخصصی و گرایشی در سال آینده اجرایی می‌شود، تمام سرفصل‌ها نوشته شده و اساتید مشخص شدند که امید است با همت مبلغان و طلاب این مؤسسه اجرا شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱