«زن آقا» به چاپ هشتم رسید

کتاب زن آقا 1

کتاب «زن آقا» نوشته یکی از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام درباره خاطرات سفر تبلیغی در ماه مبارک رمضان است که چهل روز پس از چاپ نخست به چاپ هشتم رسید.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، در آخرین روزهای اسفند، سوره مهر کارنامه 97 خود را ، با کتاب"زن آقا"، مهر و امضا کرد و چهل روز پس از چاپ نخست به چاپ هشتم رسید.

«زن آقا»نخستین تبلیغ‌نگاره موجود، از نگاه یک همسر طلبه‌ است. این کتاب، خاطرات مستند خانم زهرا کاردانی، از سفر تبلیغی‌اش در ماه مبارک رمضان است. سفرنامه‌ای که پیش از آن، با کسب مقام اول جشنواره اشراق 96،  نظر داوران، به خصوص مرتضی سرهنگی را به خود جلب کرد‌.

زهرا کاردانی متولد ۱۳۶۸ طلبه سطح دو جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دانش‌آموخته رشته گرافیک است که به عنوان یکی از داستان‌نویس‌های موفق جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مطرح است. او داستان‌نویسی را از سال ۹۱ شروع کرده و پنج‌سال است که به صورت مستمر، همراه با همسر طلبه‌اش، برای تبلیغ به سفر می‌رود.

«زن آقا»، نخستین کتاب مستقل کاردانی است. کتابی که روایت‌گر 32 برش داستانی از این سفر تبلیغی سی روزه است. پیش از این، روایت‌های او، در دو کتاب «رستخیز» و «هفته چهل و چند» به دبیری خانم نفیسه مرشدزاده در «نشر اطراف» به چاپ رسیده است.

در این کتاب، روستا، مسجد، زمین‌های کشاورزی، مردم و اتفاقات، از نگاه دقیق و جزئی یک زن روایت شده است.

نویسنده بعد از ورود به روستا و جاگیر شدن در جغرافیای جدید؛ به محیط و اعتقاداتی وارد می‌شود که برای خود و خوانندگان، جدید و گاهی وهم‌آلود است. کشف واقعیت‌های ترسناک و عبور از آن خود یکی از پررنگ‌ترین کشش‌های درام «زن‌آقا» است.

کاردانی می‌گوید: در ماه رمضان 96 به یکی از روستاهای استان فارس که نمی‌خواهم، نامی از آن روستا ببرم اعزام شدیم. روستایی بزرگ با چند هزار جمعیت و کلی امکانات که به شدت اهل خرافات و جادو بودند. به محض ورود به این روستا، متوجه شدیم که چه میزان خرافات در این روستا پررنگ است.

دختران و زنان در این روستا خیلی به رمالی به نام «کل مراد» مراجعه و دعاهای مختلفی از او خریداری می‌کردند. عمده اتفاقات و اختلاف نظرهایی که با مردم روستا داشتیم سر همین اعتقاد به خرافات آنها بود.

این کتاب، ره توشه ماه رمضان همه کسانی است که می‌خواهند فضایی تازه در سفرهای تبلیغی‌شان داشته باشند.

 گفتنی است این کتاب در گردهمایی مبلغان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در آستانه ماه مبارک رمضان رونمایی می شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱