سامانه جامع رفاهی طلاب جامعه‌الزهرا(س) رونمایی می شود

سامانه جامع رفاهی طلاب

مدیر کل فناوری اطلاعات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از راه‌اندازی سامانه جامع رفاهی ویژه طلاب این مجموعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، آقای حسن آمره ئی روز چهارشنبه در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: سامانه رفاهی طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به همت اداره کل فناوری اطلاعات و با همکاری اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها راه‌اندازی شده است.

مدیر کل فناوری اطلاعات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: هدف از راه‌اندازی این سامانه، تجمیع اطلاعات طلاب در جهت ارائه خدمات رفاه، سلامت، معیشت، مزایا، مساعدت‌ها، هدایا، امور بیمه و غیره به بانوان طلبه است.

آمره ئی درباره لزوم راه‌اندازی این سامانه، گفت: تجمیع اطلاعات طلاب در ارائه خدمات بیشتر به طلاب مؤثر است، به همین دلیل همه اطلاعات باید در این سامانه درج شود.

وی با بیان اینکه این سامانه دارای شاخصه‌هایی است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های سامانه این است که مبتنی بر سرویس‌های بانک جامع اطلاعات پیاده می‌شود.

مدیر کل فناوری اطلاعات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: وقتی سامانه‌ای بر بستر بانک جامع اطلاعات پیاده می‌شود، نیاز به تکرار اطلاعات در بخش‌های دیگر ندارد و این اطلاعات به صورت متمرکز اداره می‌شود.

آمره ئی اضافه کرد: یکی دیگر از شاخصه‌های سامانه این است که تمام اطلاعات مربوط به طلاب را در درون خود ایجاد، و هم‌زمانی و افزونگی اطلاعات را در بخش‌های دیگر حذف می‌کند، چنانچه بخش‌های دیگر از جمله معاونت‌های پژوهش، فرهنگی تبلیغی، آموزشی تربیتی و دیگر ادارات می‌توانند از اطلاعات این سامانه برای ارائه خدمات و فعالیت‌های خود استفاده کنند.

وی یادآور شد: سیستم ورود به این سامانه، یکپارچه است و نیاز به تعریف کاربری جدید، کلمه عبور و رمز جدید ندارد، به طوری که طلاب با استفاده از کاربری و کلمه عبور سامانه دانش پژوهان می‌توانند وارد این سامانه شوند. 

مدیر کل فناوری اطلاعات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: بانوان طلبه برای رود به این سامانه می‌توانند به آدرس الکترونیکی به نشانی http://refah.jz.ac.ir/login مراجعه کنند.

آمره ئی افزود: در این سامانه بخش‌های مختلفی برای تکمیل اطلاعات در نظر گرفته شده است، از جمله تشکیل پرونده رفاهی طلاب که تمامی هدایا و مساعدت‌های طلبه باید در پرونده رفاهی ثبت شود.

وی گفت: بخش‌های هدایا، مساعدت، وام، درخواست بن تحصیلی، امور فرهنگی و خانواده مانند ثبت نام جشن تکلیف فرزندان دختر، فروش بلیط اینترنتی اکرن فیلم، ثبت نام و شرکت در جشنواره کارآفرینی و غیره، اطلاعیه‌ها، صندوق پیام (ارسال و دریافت) و پیشنهادات و انتقادات از دیگر بخش‌های این سامانه است.

مدیر کل فناوری اطلاعات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: در این سامانه، شیوه پیاده‌سازی و تحلیل اطلاعات، شیوه چابکی است، بدین معنا که همزمانی بین تحلیل، پیاده‌سازی، تست و تحویل وجود دارد و این جریان به صورت مستمر ادامه دارد تا سیستم به پایداری مناسبی برسد و بتوان از اطلاعات آن بهره‌برداری کرد.

آمره ئی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به واسطه راه‌اندازی سامانه رفاهی طلاب رفع می‌شود، عنوان کرد: این سامانه باعث صرفه جویی در وقت کارکنان می‌شود و به روند کاری کارکنان در بخش‌های مختلف کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: در بانک جامع، تولید اطلاعات در یک جا انجام می‌شود و مدیریت و راهبری اطلاعات هم به حوزه‌هایی که مسئول هستند، تفویض می‌شود و بخش‌های دیگر بهره‌بردار اطلاعات تولیدی هستند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱