استاد و پژوهشگر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

تأثیر حرکت‌های جهادی بر زمینه‌سازی ظهور/ برای زمینه سازی ظهور باید جریان سازی کرد

امام زمان

فهیمی با بیان اینکه تفکر مهدویت همان رفتار جهادی مسلمانان است و حرکت‌های جهادی در عرصه‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز ظهور شود، گفت: ما باید برای مهدویت و انتظار فرج جریان‌سازی کنیم و سیاست کلی جامعه باید رسیدن به حکومت مهدوی باشد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، خانم صغری فهیمی، استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام ضمن اشاره به مناسبت ولادت باسعادت منجی عالم بشریت حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف با اشاره به اینکه اسلام یک دین جهانی است، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: «إِنِّي رَسُولُ اللَّهِ إِلَيْکُمْ جَميعاً؛ من فرستاده خدا به سوى همه شما هستم»، پس جامعه هدف دین اسلام، همه دنیا است؛ برای اینکه ظهور حاصل شود، همه مردم دنیا باید خواستار حکومت امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشد و این نکته را دشمنان اسلام فهیمده‌اند.

غرب نمی‌خواهد مردم جهان با تفکر مهدویت آشنا شوند

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: غرب با مطالعاتی که درباره مسئله مهدویت داشته، نقطه قوت دین ما را که حکومت آخرالزمان است، دریافته و دقیقا از همان نقطه قوت ما مهدویت را نشانه گرفته است.

فهیمی عنوان کرد: غرب نمی‌خواهد مردم جهان با تفکر مهدویت آشنا شوند، زیرا منجی آخرالزمان که در اسلام معرفی شده، بسیار کامل و قوی است، بنابراین تلاش می‌کند مانع معرفی حضرت مهدی شود و این تفکر را لوث کند.

وی ادامه داد: یکی از هجمه‌های غرب علیه مهدویت این است که حضرت مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را در تبلیغات، فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای چهره‌ای خشن نشان می‌دهد، همچنین از دیگر نقشه‌های دشمن این است که مهدی‌های جایگزین معرفی می‌کند، همانطور که در طول تاریخ اسلام و در سال‌های اخیر، مدعیان دروغین بسیاری خود را مهدی موعود معرفی کردند که اکثر آنان وابسته به دشمنان دین بودند.

ما شیعیان برای زمینه سازی ظهور وظایفی داریم

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام اضافه کرد: غرب با نقشه‌های خود، مهدی موعودی را معرفی می‌کند که خرافاتی است، قدرتی ندارد، نمی‌تواند کاری انجام دهد و به مرور زمان هم از بین می‌رود.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام با تمام توان علیه مهدویت و ظهور منجی عالم فعالیت می‌کنند، اما آیا ما شیعیان هم با تمام توان در این زمینه کار می‌کنیم و جامعه شیعی همان مسیری را که حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی ترسیم کردند، پیش گرفته است؟.

این پژوهشگر علوم دینی عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) پیروزی انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف می‌دانستند، رهبر معظم انقلاب مدظله العالی نیز در بیاناتی تصریح کردند: «ظهور حضرت ولیّ عصر صلوات‌الله‌علیه همان طوری که با انقلاب اسلامی یک قدم نزدیک شد، با همین انقلاب ما باز می‌تواند نزدیک‌تر شود».

فهیمی با تصریح بر اینکه ما شیعیان برای زمینه سازی ظهور وظایفی داریم، گفت: روایات مختلفی درباره ظهور و وظیفه منتظران داریم که انتظار فرج را افضل اعمال برشمرده‌اند، از جمله حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام فرمودند: «منتظر فرج امام زمان باشید و از عنایت و توجهات خدا نا امید نشوید. زیرا که بهترین اعمال در نزد خدا انتظار فرج است» و منظور از انتظار فرج، حرکت و فعالیت در جهت تحقق ظهور است.

فعالیت‌های جهادی ملت ایران در بحران‌های مختلف

وی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فعالیت‌های جهادی ملت ایران در برهه‌های مختلف شکل گرفت که در نوع خود بی نظیر بود، از جمله هشت سال دفاع مقدس که مردم ما به صورت جهادی در جبهه‌های جنگ و یا پشت خط و کمک به رزمندگان حضور یافتند، همچنین پس از دوران جنگ تحمیلی، بحران‌های مختلفی همچون زلزله و سیل را در برخی مناطق کشور داشتیم که حرکت‌های جهادی مردم ایران در این بحران‌ها بسیار چشمگیر بود.

این محقق حوزه همچنین به شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در این بحران نیز گروه‌های مختلف جهادی شکل گرفت و مردم از اقشار مختلف از جمله طلاب، بسیجیان، دانشجویان، کسبه و غیره به یاری بیماران کرونایی و رفع این بحران شتافتند.

فهیمی افزود: عده ای از مردم در بیمارستان‌ها به کمک بیماران می‌پردازند، عده ای در خانه‌ها و یا کارگاه‌ها به تولید و دوخت ماسک و لباس‌های بیمارستانی مشغولند، عده ای تهیه غذا و مایحتاج بیماران را به عهده گرفتند و عده ای نیز به یاری نیازمندان در این ایام پرداختند.

تأثیر فعالیت‌های جهادی بر بحران شیوع کرونا

وی تصریح کرد: در این روزهای کرونایی، فعالیت گروه‌های جهادی به روند مقابله با بحران بسیار کمک کرده حال آنکه ما چنین جریانی را در غرب نداریم، آمریکا و کشورهای اروپایی با همه ادعایی که دارند، از یکدیگر ماسک می‌دزدند و این حرکت جهادی که در کشور شاهدیم، در غرب وجود ندارد.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: طلاب و نیروهای بسیجی که همواره در حرکت‌های جهادی طلایه‌دار هستند، از سوی دشمن مورد هجمه قرار می‌گیرند و این همان هدف و جزو برنامه‌هایی است که غرب در مقابله با اسلام دارد.

حرکت‌های جهادی، ما را در مسیر زمینه‌سازی ظهور قرار می‌دهد

فهیمی عنوان کرد: این حرکت‌های جهادی در عرصه‌های مختلف است که هدف ما را تأمین می‌کند و ما را در مسیر زمینه‌سازی ظهور قرار می‌دهد، مردم در این ایام می‌توانند به همیاری و کمک یکدیگر بپردازند و باعث رشد و تعالی جامعه شوند.

وی اظهار داشت: هر جا که حرکت‌های جهادی صورت گرفت، پیشرفت داشتیم، بنابراین این حرکت‌های جهادی باید ادامه پیدا کند و در عرصه‌های مختلف نمایان و به صورت برجسته نیز تبلیغ شود.

تفکر مهدویت همان رفتار جهادی مسلمانان است

این محقق علوم دینی بیان کرد: تفکر مهدویت همان رفتار جهادی مسلمانان است و این حرکت‌های جهادی در مباحث علمی، پژوهشی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و در همه زمینه‌ها می‌تواند باعث ایجاد تفکر مهدویت و زمینه‌سازی ظهور شود.

فهیمی در ادامه با اشاره به روایات گفت: بر اساس روایات ما باید هر لحظه منتظر ظهور باشیم، بهترین عمل انتظار است ، مأیوس نشدن از خدا و عمل به وظیفه بهترین انتظار است و ظهور در اوج ناامیدی حاصل می‌شود؛ بنابراین هدف و تعریف ما از کارها و فعالیت‌هایمان باید در جهت ظهور باشد.

انتظار فرج در قالب حرکت‌های جهادی است

وی یادآور شد: وقتی بحث انتظار فرج پیش می‌آید، نوع آن حرف نیست بلکه عمل است و به وسیله عمل باید انتظار ظهور را نشان دهیم؛ قالب این انتظار، حرکت‌های جهادی است و در غیر این صورت انتظار فایده ای ندارد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام ابراز داشت: اگر ما ادعای منتظر بودن داشته باشیم، اما هیچ کاری انجام ندهیم، پس برای زمینه‌سازی ظهور هیچ اقدامی نکردیم، گاهی مسائلی مانند آسایش و راحت‌طلبی مانع رفتارهای جهادی می‌شود، درباره انتظار هم گاهی ما تنها حرف می‌زنیم، اما برای ظهور هیچ آمادگی نداریم.

برای زمینه سازی ظهور باید جریان سازی کرد

فهیمی تصریح کرد: هر جا که سست شدیم حرکت ما عقب‌گرد بود و هر جا که جهادی عمل کردیم حرکت ما رو به جلو بود، تمام فعالیت‌های ما باید با تعریف هدف و رسیدن به حکومت جهانی حضرت مهدی عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشد و برای رسیدن به این هدف باید جریان سازی کرد.

وی بیان داشت: امروز غرب برای هر مسئله‌ای جریان‌سازی می‌کند، به عنوان مثال برای ایران‌هراسی، حتی پلاکاردهایی که در شهرها نصب می‌کند در این جهت است، یعنی سیاست، رسانه، فیلم‌ها، حرکت‌های علمی، تبلیغات و غیره همه در راستای ایران‌هراسی است تا این مسئله را در ذهن مردم نهادینه کنند.

این پژوهشگر علوم دینی با تصریح بر اینکه ما باید برای مهدویت و انتظار فرج جریان سازی کنیم، گفت: ما اگر ادعا داریم که زمینه‌ساز ظهور هستیم زمینه ساز بودن باید جریان شود، یعنی فعالیت‌های علمی، رسانه‌ای، تبلیغاتی، سیاسی، فرهنگی و غیره همه باید این هدف را دنبال کنند و به معنای دقیق‌تر، سیاست کلی جامعه باید این هدف یعنی رسیدن به حکومت مهدوی باشد.

حکومت مهدوی جنبش‌آفرین است/تأثیر ارتباط عاطفی میان مردم بر زمینه‌سازی ظهور

فهیمی با بیان اینکه حکومت مهدوی جنبش‌آفرین است، گفت: حکومت مهدوی باعث ایجاد امیدواری در جامعه می‌شود و جامعه به سوی پیشرفت حرک می‌کند، زیرا خداوند متعال آینده زیبایی را به واسطه حکومیت مهدوی ترسیم کرده است.

وی با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین حسینی، تصریح کرد: در کنگره عظیم پیاده روی اربعین مردم با یکدیگر همدل هستند و ارتباط عاطفی زیادی بین مردم کشورهای مختلف وجود دارد، ما برای زمینه‌سازی ظهور و رسیدن به حکومت مهدوی باید این ارتباط عاطفی را بین مردم داشته باشیم.

استاد و پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: ما باید برای رسیدن به این هدف، برنامه‌های کوتاه‌مدت تعریف کنیم که همه این برنامه‌ها به یک نقطه برسد، در غیراین صورت شاید «منتظر ظهور بودن» تنها یک ادعا باشد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱