حضرت آیت الله صافی تصریح کرد:

لزوم توجه به مسئله دین، تقوا، فضایل و مکارم اخلاق در حوزه‌های علمیه

دیدار با آیت الله صافی

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه مقاصد شرعی اسلام باید در جامعه تأمین شود، گفت: مطالب اخلاقی، دینی و فکر اسلامی باید به بانوان منتقل و در جامعه نهادینه شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها و جمعی از معاونان و مدیران این مؤسسه، توفیق روزافزون را برای این مجموعه بزرگ از خداوند متعال خواستار شد و اظهار امیدواری کرد که این مؤسسه علمی حوزوی تحت توجهات حضرت ولیّ عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه قرار گیرد.

لزوم توجه به مسئله دین، تقوا، فضایل و مکارم اخلاق در حوزه‌های علمیه

مرجع تقلید شیعیان در ادامه به طرح‌هایی که ویژه طلاب جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اجرا می‌شود، اشاره و تصریح کرد: در برنامه‌های حوزه‌های علمیه بانوان باید مسئله دین، تقوا و فضایل و مکارم اخلاق بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با انتقاد از وضعیت بانوان در جامعه امروز، تصریح کرد: حریم زنان باید جدای از حریم مردان باشد و موازین شرعی اسلام باید در میان زنان و مردان رعایت شود.

مقاصد شرعی اسلام باید در جامعه تأمین شود

وی با تأکید بر اینکه مقاصد شرعی اسلام باید در جامعه تأمین شود، گفت: زنان باید در زمینه‌های مختلف مطابق با موازین اسلامی فعالیت داشته باشند و وضعیت آنان باید با ارزش‌های اسلامی منطبق باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تربیت باید بر اساس ارزش‌های اسلامی باشد، عنوان کرد: مطالب اخلاقی، دینی و فکر اسلامی باید به بانوان منتقل و در جامعه نهادینه شود.

زن و مرد باید در مسیر دین، ایمان و تقوا به کمال برسند

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه رعایت مسائل اسلامی هم برای مردان و هم برای زنان صدق می‌کند، بیان داشت: در جامعه ما، زنان و مردان باید در خطی که اسلام معین کرده گام بردارند و ما باید جامعه را آنگونه که اسلام می‌خواهد، بسازیم.

وی با انتقاد از تبلیغاتی که علیه زن و اسلام صورت می‌گیرد، گفت: زن و مرد باید در مسیر دین، ایمان و تقوا به کمال برسند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در مسیر خدمت به اسلام، تصریح کرد: شما کار بزرگی را شروع کردید که اساس آن باید تقوا، ایمان، حجاب و عفت باشد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی به سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و اهل بیت علیهم‌السلام اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های شما باید بر این اساس باشد که زن و مرد در راه کمال حقیقی و انسانی خودشان گام بردارند.

حضور زنان در ورزشگاه و تماشای فوتبال افتخار نیست

مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به اهمیت مباحث زن در دنیای امروز، عنوان کرد: ما باید مباحث زنان را بر اساس آنچه مورد نظر اسلام است، تبیین کنیم تا اسباب خرسندی اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه حضرت ولیّ عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه باشد.

وی گفت: این افتخار نیست که زنان هم برای تماشای فوتبال به ورزشگاه بیایند، حدود زن و مرد باید حفظ شود.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به کتاب‌هایی که در زمینه عفاف و حجاب تألیف شده است، یادآور شد: در طول تاریخ اسلام، بسیاری از زنان حضور داشتند که در فضایل و کمالات، نمونه بودند، اما حجاب آنان محفوظ بود؛ بانوان ما هم می‌توانند با حفظ حجاب و عفاف در جهات مختلف نمونه باشند.

وی با تأکید بر این موضوع که مقاصد دینی و اسلامی در مردان و زنان باید تأمین شود، گفت: متأسفانه امروز وضعیت زنان در مملکت ما مطابق با اسلام نیست و باید در این زمینه، کارها و فعالیت‌های تأثیرگذاری انجام شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱