دیدار مسئولان چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی» با مدیر جامعه‌الزهرا(س)

همایش تبیین اندیشه دفاعی رهبر معظم

مسئولان چهارمین همایش ملی «تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)» با مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، دیدار اختصاصی مسئولان چهارمین همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی با مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این دیدار، سرکار خانم حقانی معاون پژوهش، سرکار خانم فلاحی نماینده جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در امور همایش اندیشه دفاعی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین صدری رییس ستاد اجرایی همایش و رییس سازمان عقیدتی و سیاسی، دکتر رحمان لطفی مرزناکی رییس دبیرخانه همایش و آقای باقری دبیر اجرایی همایش اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی حضور داشتند و به تبیین اهداف و سیاست های کلی همایش اندیشه دفاعی جهت گفتمان‌سازی اندیشه دفاعی درسطح بین المللی پرداختند.

ارسال بیش از دو هزار مقاله به دبیرخانه همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین صدری اظهار داشت: به جهت تدوین الگوی دفاعی و گفتمان‌سازی اندیشه و دیدگاه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی، فرهنگ‌سازی و عملیاتی کردن این اندیشه در سطح ملی و بین‌المللی، طی 4 سال با کمک و همکاری مراکز علمی کشور در حال پیگیری و اجرا است.

در ادامه دکتر لطفی مرزناکی رییس دبیرخانه همایش عنوان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بر حسب مأموریت ذاتی خود پس از دریافت ابلاغیه از سوی دفتر ارتباطات نیروهای مسلح و مصوبه اجرایی شورای عالی فرهنگی ودجا جهت برگزاری همایش در سال 1390اقدام به تشکیل دبیر خانه دایمی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی نموده و هرسال، مجموعه‌های علمی کشوری در برگزاری این همایش، مشارکت حداکثری دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته، بیش از دو هزار مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد، گفت: در همایش سال گذشته، 7 جلد مجموعه مقالات برگزیده تولید شد.

در حال حاضر، چهارمین همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی با کسب امتیاز علمی- پژوهشی از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی از حمایت علمی و معنوی بیش از 50 دانشگاه و مراکز علمی در سراسر کشور برخوردار بوده است.

دبیرخانه چهارمین همایش، فعالیت خود را آغاز کرده و پذیرای مقالات اساتید، صاحبنظران،طلاب و دانشجویان است.

با توجه به ظرفیت علمی مجموعه جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها، مسئولان برگزاری همایش خواستار حضور پررنگ این مؤسسه علمی حوزوی در این همایش شدند.

مراکز علمی با تمام توان علمی خود وارد عرصه گفتمان‌سازی درسطح بین‌المللی شوند

در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن خوشامدگویی و تبریک ولادت باسعادت حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام از برگزاری جلسه در چنین روزی اظهار خشنودی کرد و افزود: اقدام و حرکت مبارک در برگزاری این همایش با رویکرد گفتمان‌سازی اندیشه دفاعی رهبری مدظله‌العالی بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است که می‌بایست مراکز علمی با تمام توان علمی خود وارد عرصه گفتمان‌سازی درسطح بین‌المللی شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها مؤسسه علمی و حوزوی است که تعداد کثیری از طلاب علوم دینی و اساتید حوزوی و دانشگاهی در این مجموعه مشغول به تحصیل و فعالیت‌های علمی هستند.

وی در پایان اظهار داشت: حوزه علمیه جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با توان، فرصت‌ها و ظرفیت‌های علمی خود در برگزاری این همایش حضور خواهد یافت.

سرکارخانم ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به ظرفیت‌ها و فرصت‌های علمی این مؤسسه اشاره کرد و اظهار داشت: اساتید و طلاب جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها از ظرفیت‌های علمی بالایی در امور پژوهشی و علمی برخوردار هستند که می‌توانند در برگزاری این همایش و دیگر همایش‌های ملی همکاری داشته باشند.

معاون پژوهش جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن بیان گزارش کلی از روند اجرایی همایش از پیگیری‌های علمی و اجرایی نماینده جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در برگزاری این همایش قدردانی کرد.

30 مردادماه، مهلت ارسال مقالات به همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی

در ادامه جلسه سرکارخانم مهدیه فلاحی نماینده جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در برگزاری این همایش، گزارش علمی و اجرایی امور همایش را تشریح کرد.

نماینده جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در برگزاری همایش تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی اظهار داشت: تا کنون یک کارگروه پشتیبان علمی با رویکرد استخراج ریزموضوعات علمی پژوهشی درحوزه اندیشه دفاعی حول محورهای اصلی همایش، شیوه‌نامه‌ها، ارزیابی، نظارت و نیز تعداد 8 کارگروه علمی و مطالعاتی تدوین مقاله شکل گرفته است.

فلاحی با بیان اینکه 28 نفر از پژوهشگران در سطح طلاب و اساتید مشغول تدوین مقاله هستند، گفت: تاکنون علاوه بر برگزاری یک دوره آموزشی کارگاهی تدوین مقاله علمی پژوهشی، اساتید راهنما در حوزه بیانات رهبری و حوزه روش‌ها و ساختارهای تدوین مقاله دعوت به همکاری شدند که پژوهشگران وکارگروه‌های علمی تحت راهنمایی اساتید مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به زمان ارائه مقالات تا پایان مردادماه، فرصت حضور طلاب و اساتید در کلیه سطوح علمی و آموزشی جهت شرکت در این همایش وجود دارد و ازهمه فرهیختگان جهت شرکت دراین همایش دعوت بعمل می‌آید.

همایش تبیین اندیشه رهبری  

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱