انتشار کتاب «باور پایه در ترازوی اندیشه علامه طباطبائی، آیت‌الله جوادی آملی و دکتر پلانتینجا»

کتاب باور پایه در ترازوی اندیشه

کتاب «باور پایه در ترازوی اندیشه علامه طباطبائی، آیت‌الله جوادی آملی و دکتر پلانتینجا» به همت جمعی از پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام تدوین و توسط انتشارات این مؤسسه علمی حوزوی چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، کتاب «باور پایه در ترازوی اندیشه علامه طباطبائی، آیت‌الله جوادی آملی و دکتر پلانتینجا» به همت انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شد.

این کتاب به قلم جمعی از پژوهشگران حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در 214 صفحه رقعی و در 500 نسخه به چاپ رسیده است.

کتاب «باور پایه در ترازوی اندیشه علامه طباطبائی، آیت‌الله جوادی آملی و دکتر پلانتینجا» در سه فصل با عناوین «کلیات»، «اولیات و معرفت های پایه» و «براهین اثبات ذات، تبیین و مقایسه دیدگاه ها» تدوین شده است.

در خلاصه این کتاب آمده است: «علامه طباطبایی(ره)، آیت‌الله جوادی و دکتر الوین پلانتینجا، اندیشمندانی هستند که قضیه «خدا موجود است» را به عنوان مهم‌ترین و اساسی‌ترین «معرفت بشری» معرفی کرده‌اند. مقایسه دیدگاه‌های این سه فیلسوف، افق‌های جدیدی را پیش روی محققان می‌گشاید، مانند: 1. اعتقاد به وجود خدا یک «معرفت فطری»، بدیهی اولی، دقیق، عمیق، جهانی، معقول، کاملاً منطقی و علمی است؛ 2. «معرفت فطری اولی» می‌تواند؛ مورد قبول فلسفه اسلامی، مبنا‌گرایی غربی، قرینه‌گرایی و معرفت‌شناسی اصلاح شده واقع گردد و در نتیجه به یک نظریه فراگیر و جهانی بدل شود؛ 3. با تبیین معرفت مذکور، بسیاری از اشکالات وارد به نظریه مبنا گرایی و «باور پایه» پلانتینجا، بر اساس علم منطق قابل رفع است».

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیه امام خمینی رحمة‌الله‌علیه مراجعه کنند.

همچنین این کتاب در سامانه فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به نشانی https://eshop.jz.ac.ir عرضه می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱