به همت انتشارات جامعه‌الزهرا(س)؛

کتاب «فاعلیت نفس در جهان خارج» چاپ و منتشر شد

کتاب فاعلیت نفس در جهان خارج

کتاب «فاعلیت نفس در جهان خارج» تألیف خانم خدیجه هاشمی توسط انتشارات جامعة الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، کتاب «فاعلیت نفس در جهان خارج» به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام تدوین و چاپ شد.

این کتاب به قلم سرکار خانم دکتر خدیجه هاشمی در 327 صفحه رقعی و در 500 نسخه توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام چاپ و منتشر شده است.

این کتاب در سه بخش تدوین شده و بخش اول با عنوان «ادبیات تحقیق» شامل دو فصل، بخش دوم «فاعلیت نفس در جهان خارج» شامل چهار فصل و بخش سوم «نتایج و لوازم مسئله فاعلیت نفس در جهان خارج» می‌پردازد.

در خلاصه این کتاب آمده است:

«تأمل در آراء و مبانی انسان‌شناسی الهیاتی صدرا  زمینه این ادعا را فراهم می‌سازد که نفس، با استکمال وجودی خود می‌تواند فاعلیت الهی را به دست آورده و بر اساس قوت و شدتی که پیدا می‌کند، تأثیرگذار بر مراتب مختلف جهان خارج باشد. بر اساس آراء صدرا نفس انسانی در طی مراتب كمالی خود می‌تواند به قدرتی دست يابد كه تنها يكی از آثار آن، تأثیرگذاری در جهان خارج (اعم از درون و بیرون ذهن) است. از منظر صدرا این قدرت، هم می‌تواند دارای منشأ ربانی باشد و هم متأثر از عوامل غیر الهی و شیطانی؛ و بسته به اینکه نفس مراتب کمالی خود را در چه مسیری به فعلیت رسانده باشد، تأثیرگذاری آن نیز الهی و یا غیرالهی خواهد بود که البته هدف این نوشتار تبیین فاعلیت الهی نفس است».

علاقه‌مندان جهت تهیۀ این کتاب می‌توانند به فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، جنب حسینیۀ امام خمینی رحمة‌الله‌علیه مراجعه کنند. همچنین این کتاب در سامانه فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به نشانی https://eshop.jz.ac.ir  عرضه می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱