نهم ربیع بسترساز ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار

الهی نژاد 2

حجت‌الاسلام‌والمسلمین الهی نژاد با اشاره به انواع تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت، تصریح کرد: مؤثرترین نوع تبلیغ در فرهنگ مهدویت، نوع عملی است، یعنی بدون اینکه بیان شود، آن شاخصه‌هایی که مردمان عصر ظهور که به آن مزین هستند، فرد منتظر به آن آراسته باشد.

به گزارش روابط عمومی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین الهی نژاد عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در «هم اندیشی علمی به مناسبت نهم ربیع الاول آغاز امامت امام مهدی(عج)» که از سوی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و با حضور جمعی از نخبگان تبلیغی و پژوهشگران مهدویت در سالن جلسات دفتر مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، بیان داشت: جامعه منتظر در عصر غیبت به سرپرستی ولیّ فقیه به عنوان جانشین امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف برای ترویج فرهنگ انتظارو مهدویت، دارای رسالت و مسئولیت مهمی است.

استاد و پژوهشگر حوزه افزود: یکی از مسئولیت‌های مهم منتظران و جامعه منتظِر در عصر غیبت، ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه و مردم است تا با شناخت و معرفت مردم نسبت به اندیشه مهدویت، آمادگی و شایستگی مردم بیشتر شده و با آمادگی و شایستگی به بایستگی ظهور برسند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین الهی نژاد با اشاره به انواع تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت، تصریح کرد: مؤثرترین نوع تبلیغ در فرهنگ مهدویت، نوع عملی است، یعنی بدون اینکه بیان شود، آن شاخصه‌هایی که مردمان عصر ظهور که به آن مزین هستند، فرد منتظر به آن آراسته باشد.

وی اذعان داشت: یکی از راه‌های تبلیغ فرهنگ مهدویت و انتظار این است شاخصه‌های حضرت را بیان کنیم و یا شاخصه‌های حکمرانی و حکومت جهانی و یا اماکن و ازمنه منسوب به حضرت را تبیین کنیم.

مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی تصریح کرد: برای ترویج و اشاعه فرهنگ مهدویت و انتظار عوامل، بسترها، راه‌ها و راهکارهای مختلفی مطرح است که از جمله آنها معرفی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف از طریق امکنه و ازمنه منسوب به ایشان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین الهی نژاد خاطرنشان کرد: به عنوان مثال، مکان منسوب به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نظیر مسجد سهلا، مسجد کوفه، سرداب، مسجد جمکران و غیره هر چه مردم بیشتر نسبت به این اماکن شناخت و معرفت پیدا کنند، بیشتر به صاحب این مکان آشنائی و معرفت پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: در مورد ازمنه منسوب به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نیز همین رویه دنبال می‌شود، زیرا هرچه مردم نسبت زمان‌های منسوب به ایشان نظیر نیمه شعبان و نهم ربیع و... بیشتر شناخت پیدا کنند، به طور قهری نسبت به صاحب این ازمنه، شناخت و معرفت بیشتر پیدا می‌نمایند.

این استاد و پژوهشگر حوزه تصریح کرد: مردم و حکومت اسلامی در عصر غیبت در راستای مسئولیت اصلی خود که همان ترویج فرهنگ مهدویت است، باید به امکنه و ازمنه‌های منسوب به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بیشتر توجه کرده و بیشتر به معرفی آن بپردازند تا مردم به مهدویت، انتظار و امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بیشتر آشنا شوند و بیشتر به سوی آمادگی و زمینه سازی ظهور پیش بروند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱