کتاب نسیم هدی ویژه پایه چهارم ابتدایی منتشر شد

تصویر-خبر-نسیم-هدی-چهارم

ششمین اثر از مجموعه کتاب های فوق برنامه مدارس هدی به همت کارگروه فوق برنامه تدوین و راهی بازار نشر شد.

به گزارش روابط عمومی، مجموعه  9 جلدی کتاب‌های معارفی «نسیم هدی» ویژه دبستان‌های دوره  اول و دوم و دبیرستان دوره‌ی اول، به همت کارگروه تولید محتوای معارف اسلامی فوق برنامه مجتمع آموزشی تربیتی هدی با همکاری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعة‎الزهراء علیهاالسلام تهیه و تدوین شده است.

مجموعه آموزش‌های «نسیم هدی» در سال‌های اول تا سوم دبستان، گام‌های ابتدایی در مسیر بندگی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد و با ورود دختران به سال‌های تشرف به بندگی، به آموزش احکام و وظایف شرعی پرداخته و در سال‌های دوره‌ی اول دبیرستان آنها را به ابزارهای استدلال و تحلیل مجهز می‌کند تا بذرهای ایمانی که در خانه‌ی دل‌هایشان کاشته‌ایم، جوانه زده و میوه‌های عبودیّت در وجودشان، به ثمر نشیند.

 در کتاب «نسیم هدی» ویژه پایه‌ی چهارم، با توجّه به تشرف همه‌ی دانش‌آموزان به مقام بندگی و مخاطب فرامین الهی قرار گرفتن دختران، بر یادگیری احکام اهتمام بیشتری شده و در ادامه‌ی مباحث مقدماتی آموزش احکام که در پایه‌ی سوم تدوین شده، به سایر مباحث ضروری مورد نیاز دانش‌آموزان نیز پرداخته است. تکمیل بحث نماز از مهم ترین موضوعاتی است که در این پایه بر آن تمرکز شده است.

 این محتوا با توجّه به نیاز دانش آموزان دبستان دوره ی دوم طراحی شده و علاوه براینکه بر محور توصیف و نشان دادن زیبایی‌های هر شاخصه بنا نهاده شده، با رویکردی عقلی و با زبانی بسیار ساده و روان به بررسی موضوعات هر بحث پرداخته است.

 در این مجموعه تلاش شده است که قرآن و عترت محور اصلی امر قرار گیرند و عمل به فرامین امام (ره) و مقام معظم رهبری حفظه الله و دفاع از نظام و انقلاب نیز از نظر غافل نماند؛ نکته های اخلاقی این درسنامه در قالب «بر بال فرشته‌ها» و با نگاهی به سیره ی عملی شهدا در طرح گنجانده شده است و با توجّه به نیاز دانش آموزان به آگاهی از احکام، در پایان هر جلسه احکام مرتبط و مبتلی به دانش آموزان این دوره ی تحصیلی با عنوان «رسم پروانگی» بیان شده است.

 نوشتار حاضر با توسل و توکل به خداوند متعال، طی 20 جلسه، به قلم چند تن از مبلغان توانمند در حوزه ی تبلیغ دانش‎آموزی و در قالب هیأت اندیشه ورزی تبلیغی خانم‌ها نفیسه حقیقی، الهه فیروزی، زهرا قنبری تنظیم و از سوی انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام منتشر شده است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱