بازدید مدیر جامعه‌الزهرا(س) از دانشگاه بین المللی اسلامی پاکستان

بازدید

سرکار خانم برقعی و هیئت همراه ضمن بازدید از دانشگاه بین المللی اسلامی پاکستان با مولانا نورانی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی و هیئت همراه در دومین روز سفر به پاکستان و پس از سومین گردهمایی منطقه ای دانش آموختگان پاکستان که از سوی اداره دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، از دانشگاه بین المللی اسلامی کراچی بازدید و با مدیران و مسئولان این مؤسسه علمی دیدار و گفتگو کردند.

تشریح فعالیت‌های دانشگاه بین المللی اسلامی کراچی

در این دیدار، مولانا نورانی معروف به شیخ الحدیث در پاکستان ضمن خوش‌آمدگویی، با بیان اینکه دانشگاه بین المللی اسلامی کراچی، دانشگاه اهل تسنن است، عنوان کرد: این دانشگاه از 60 سال پیش در حال فعالیت است و همه دانش پژوهان آن را بانوان تشکیل می‌دهد.

وی به تاریخچه فعالیت این دانشگاه و مدیریت آن توسط بانوان از جمله دکتر فریده احمد خواهر شاه احمد نماینده مجلس در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: خانواده دکتر فریده احمد روحانی و از علمای اهل سنت بودند و خدمت آنها در حقیقت جهاد علمی بود و برای حیا و پاکدامنی بانوان در جامعه زحمت زیادی کشیدند، هم اکنن خانم سمیه دختر دکتر فریده، مدیر این دانشگاه است.

مولانا نورانی ادامه داد: در کراچی، هر هفته سه روز در 50 مرکز شهر، برنامه‌های قرآن و حدیث برگزار می‌شود، ۳۰ نفر سالانه فارغ التحصیل و ۳۰ نفر حافظ کل قرآن داریم؛ ۲۵ استاد همزمان کار پژوهش انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: در گذشته ما از 10 کشور جهان طلبه داشتیم، بعد از بحرانی شدن اوضاع فقط از پاکستان و فقط کراچی پذیرش داریم؛ برگزاری برنامه‌های کوتاه مدت، مشاوره و غیره از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه است.

مولانا نورانی که مؤلف ۳۰ کتاب و یک دوره تفسیر است، تصریح کرد: در ایران، دولت و رهبری از فعالیت‌های شما حمایت می‌کنند، اما دانشگاه بین المللی اسلامی کراچی به همت یک خانم پیشرفت کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد بنکدار مدیرکل دفتر بین الملل نیز در این دیدار به معرفی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه علمیه در جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توسط سرکار خانم برقعی که دارای مدرک دکترا از حوزه و دانشگاه است، اداره می‌شود و تا کنون شاگردان زیادی در این مؤسسه علمی حوزوی تربیت شدند.

وی با بیان اینکه مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توسط دفتر مقام معظم رهبری تأیید و انتخاب می‌شود، به برخی فعالیت‌های این مؤسسه علمی آموزشی اشاره کرد.

خانواده در جامعه سالم رکن است/ اهمیت جایگاه زن در خانواده و اجتماع

در این جلسه، خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن ابراز خرسندی از فعالیت و حضور بانوان در این دانشگاه، بیان داشت: فعالیت‌های این دانشگاه شبیه اموری است که برای رشد و تربیت بانوان در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها انجام می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به فعالیت این مؤسسه از مهدکودک تا سطح عالی حوزوی و دانشگاهی، عنوان کرد: هم اکنون 16 رشته تحصیلی در سطح سه و 6 رشته تحصیلی در مقطع تحصیلی سطح چهار ارائه می‌شود.

برقعی اضافه کرد: ما در کنار تربیت روح به تربیت جسم طلاب هم اهمیت می‌دهیم و مجموعه ورزشی با ارائه امکانات تفریحی و فرهنگی در خدمت بانوان است.

وی با اشاره به تاریخچه تأسیس جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها حدود ۴۰سال پیش به دستور حضرت امام خمینی(ره) تأسیس  شد و هم اینک تحت عنایت ویژه مقام معظم رهبری اداره می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به علت اهمیت به شخصیت، کرامت و حقوق زن از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

برقعی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده، تأکید کرد: اگر ما جامعه ای سالم می‌خواهیم، خانواده رکن است، لذا دشمنان ما مسلمانان به دنبال فروپاشی خانواده هستند.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره مبارکه کوثر به مقام حضرت زهرا علیهاالسلام به عنوان یک زن اهمیت می‌دهد، عنوان کرد: همانطور که اسلام به زن خیلی اهمیت داده است، ما مسلمانان باید به خانواده ارزش دهیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: قرآن کریم برای مردان و زنان مثال که می‌زند، فقط شاهد مثالش خانم هست. حضرت مریم  که نماد پاکدامنی و حضرت آسیه که نماد ظلم ستیزی است؛ این مقاومت، تا شهادت حضرت آسیه پیش رفت تا الگویی برای بانوان باشد.

برقعی اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم برای کافران هم از بانوان مثال می‌زند که این بیان‌کننده اهمیت جایگاه زن در خانواده و اجتماع است.

وی یادآور شد: دشمن چنین القا می‌کند که زن در جامعه اسلامی، محدود است، حال آنکه بانوان ما در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی فعال هستند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اشاعه مطالب دروغ درباره قرآن کریم مانند کتاب سلمان رشدی، توصیه کرد: بانوان طلبه در اقصی نقاط جهان باید مطالبی را که یهودیان وارد تفاسیر قرآن کریم کرده اند، بشناسند و به مردم گوشزد کنند و نگذارند دشمن، افکارش را به مردم القا کند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱