مدیران جدید گروه های پژوهشی پژوهشگاه مطالعات اسلامی معرفی شدند

معارفه مدیران گروه های پژوهشی پژوهشگاه (1)

خانم برقعی با اشاره به این که جامعه الزهرا علیهاالسلام متعلق به بانوان و بسترساز رشد و تعالی علمی و پژوهشی آنهاست، از مدیران جدید گروه های پژوهشی خواست تا همه توان خود را برای به نتیجه رساندن اهداف پژوهشگاه مطالعات اسلامی بکار بندند.

به گزارش روابط عمومی، جلسه تکریم و معارفه مدیران گروه های پژوهشی پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام صبح امروز با حضور سرکار خانم برقعی برگزار شد.

خانم برقعی در این جلسه با اشاره به دریافت مجوز پژوهشگاه از شورای اعطای مجوزها و امتیازهای علمی گفت: یکی از واحدهایی که می تواند دستاوردهای جامعه الزهرا علیهاالسلام را به نمایش بگذارد، پژوهشگاه مطالعات اسلامی است از این رو جا دارد محصولات پژوهشی این بخش از نظر علمی استاندارد، منظم و متقن باشد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: هرچند پژوهشگاه مطالعات اسلامی واحد نوپایی است و از شروع فعالیتش زمان زیادی نمی گذرد ولی جا دارد با برنامه ریزی دقیق، سرعت کار افزایش یابد تا در فرصت باقی مانده تا زمان تمدید مجوز آن، آثار قابل قبولی عرضه شده باشد.

وی خواستار بالابردن افق دید برنامه ریزان و همکاران این بخش و پرهیز از کارهای سطحی و دم دستی شد و تاکید کرد: باید از همه ظرفیت های فراوانی که در جامعه الزهرا علیهاالسلام وجود دارد برای تولید محصولات علمی و پژوهشی فاخر و در شأن این موسسه علمی استفاده شود.   

خانم برقعی با اشاره به این که جامعه الزهرا علیهاالسلام متعلق به بانوان و بسترساز رشد و تعالی علمی و پژوهشی آنهاست، گفت: حضور آقایان در این مجموعه نیز با همین هدف رقم خورده تا به ویژه در بخش های آموزشی و پژوهشی، خواهران بتوانند با بهره گیری از تجربیات آقایان خود را رشد علمی دهند.

وی در پایان از همه اساتید و پژوهشگرانی که در این سالها با کمک به پژوهشگاه در شکل گیری و تکامل آن سهیم بودند قدردانی کرد و از مدیران جدید گروه های پژوهشی خواست تا همه توان خود را برای به نتیجه رساندن اهداف پژوهشگاه مطالعات اسلامی بکار بندند.   

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین مجید ابوالقاسم زاده رییس پژوهشگاه مطالعات اسلامی با اشاره برنامه ریزی های صورت گرفته برای ارتقای پژوهشگاه، اظهار داشت: فرایند اخذ مجوز و تکمیل ساختار و زیرساخت های پژوهشگاه با پیگیری های فراوان به نتیجه رسید و اکنون دور جدید فعالیت این مرکز با نگاه به اهداف پژوهشگاه کلید خواهد خورد.

وی بهره منده از ظرفیت بانوان طلبه مستعد و دارای تحصیلات عالی را از ویژگی های این پژوهشگاه عنوان کرد و گفت: گروه های پژوهشی با تعریف پروژه های تحقیقاتی می توانند از ظرفیت این بانوان طلبه استفاده کنند تا کنون نیز فراخوان های متعددی برای جذب طلاب سطح سه و چهار در پژوهشگاه اعلام شده است.  

در پایان این جلسه سرکار خانم برقعی احکام مدیران جدید گروه های پژوهشی را به آنها اعطا کرد.

بر این اساس در گروه قرآن و حدیث سرکار خانم فریده پیشوایی، در گروه تاریخ سرکار خانم زهرا روح اللهی امیری، در گروه موضوع شناسی فقهی با محوریت زنان سرکار خانم حمیده حائری شیرازی، در گروه مطالعات اسلامی زن و خانواده حجت الاسلام والمسلمین حسین بستان با حفظ سمت در گروه فقه زن و خانواده و در گروه علمی اخلاق و تربیت حجت الاسلام والمسلمین رضا حبیبی با حفظ سمت در دفتر تدوین متون منصوب شدند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین جعفری در گروه های پژوهشی کلام و امامت، حجت الاسلام والمسلمین محمدی در گروه پژوهشی فلسفه، سرکار خانم مریم برقعی در گروه پژوهشی فقه و حقوق و سرکار خانم ناهید طیبی در دانشنامه زن مسلمان ابقا شدند.

همچنین از تلاش های سرکار خانم حکیم زاده، زارعان، ماهروزاده و حجج اسلام والمسلمین فلاح زاده و رحمتی در مدیریت گروه های علمی قدردانی شد.  

گفتنی است، پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دارای سه پژوهشکده «فلسفه و کلام»، «فقه و مبانی حقوق» و «علوم و معارف اسلامی» است.

مأموریت این واحد پژوهشی، براساس اساسنامه آن «پاسخگویی به نیازهای علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه، جامعه اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و جهان اسلام در عرصه علوم اسلامی به‌ویژه در حوزه مطالعات زنان و خانواده» است.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱