مدیر جامعه‌الزهرا(س) در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته اهل سنت:

امروز بانوان مسلمان صف اول جبهه و فرماندهان جنگ فرهنگی هستند

دیدار بانوان اهل سنت با مدیر جامعه الزهرا

خانم برقعی با بیان اینکه امروز بانوان مسلمان صف اول جبهه و فرماندهان جنگ فرهنگی هستند، گفت: عفت و حفظ حجاب جزو فرهنگ ایرانی ما است و ما باید این فرهنگ را حفظ و ترویج کنیم.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته اهل سنت که در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، عنوان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دستور حضرت امام خمینی(ره) بنیان نهاده شده تا بانوان مسلمان دروس دینی را بیاموزند و معارف اسلامی را در سراسر جهان تبلیغ کنند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: امروز مقام معظم رهبری مدظله العالی عنایت خاصی به جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دارند و این مؤسسه علمی حوزوی منسوب به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است و ما افتخار می‌کنیم که در جایی مشغول به خدمت هستیم که منتسب به دختر پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله است.

حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها به عصمت توصیف شده است

برقعی ضمن خیرمقدم به مهمانان این مجموعه، تصریح کرد: این مکان مقدس متعلق به همه بانوان مسلمان است و ما به عنوان خادم در این مؤسسه علمی حوزوی در خدمت بانوان هستیم.

وی با اشاره به ایام دهه کرامت است و ولادت باسعادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها دارای عصمت است و توسط بسیاری از بزرگان دین به عصمت توصیف شده است و افتخار ما بانوان مسلمان است که مکتب اسلام می‌تواند چنین بانوانی را به جامعه تقدیم کند.

حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها را به جهانیان معرفی کنیم

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی سعی می‌کنند نگاه اسلام را به زن، نگاه متحجرانه توصیف کنند و با شعار هایی، نگاه حقیقی اسلام به زن را وارونه جلوه دهند، اما ما بانویی چون حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها داریم که باید به جهانیان معرفی کنیم.

برقعی با اشاره به اینکه اسلام به زن اهمیت ویژه داده است، گفت: مزار یک بانو در اسلام، عبادتگاه مراجع تقلید و علمای دین بوده است و بزرگان دین ما در برابر این بانو زانو می زنند و به این بانوی باکرامت افتخار می‌کنند.

لزوم بررسی زندگی‌نامه حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س)/ نگاه اسلام به زن بررسی و به دنیا معرفی شود

وی با توصیه به بررسی زندگی‌نامه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، اظهار داشت: با مرور زندگی‌نامه این بانوان باکرامت متوجه می شویم که اسلام چه جایگاهی برای زن قائل است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه دشمنان ما سوءاستفاده می‌کنند و اجازه نمی‌دهند اسلام حقیقی منتشر شود، تصریح کرد: امروز همه بانوان مسلمان وظیفه دارند نگاه اسلام به زن را بررسی کرده و نگاه حقیقی اسلام به زن را به دنیا معرفی کنند.

امروز بانوان مسلمان صف اول جبهه و فرماندهان جنگ فرهنگی هستند

برقعی تأکید کرد: امروز شما بانوان مسلمان صف اول جبهه و فرماندهان جنگ هستید، یک روز جنگ نظامی و جنگ قدرت و بازو بود و مردان در صف مقدم و بانوان و خواهران پشت جبهه بودند، امروز جنگ فرهنگی است و دشمن کار فرهنگی می‌کند و خانواده ما را نشانه گرفته و نسل ما را از بین می برد، اینجا خانم ها مقدم هستند و آقایان باید کمک کنند تتا خانم ها در صف مقدم فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: شما بانوان باید مسئولیت خود را متوجه باشید و با تمام قوا برای ترویج اسلام ناب که سراسر رحمت و رأفت است، تلاش کنید.

عفت و حفظ حجاب جزو فرهنگ ایرانی ما است و ما باید این فرهنگ را حفظ و ترویج کنیم

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: دین مبین اسلام، زن را آنچنان بالا می برد که وقتی می خواهد الگو معرفی کند، حضرت آسیه و حضرت مریم را به عنوان الگوی مؤمنان معرفی کند، شما این نگاه اسلام را به جهانیان معرفی کنید.

برقعی اظهار داشت: همه ما بانوان مسلمان دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم ابتدا خودمان اسلام را بشناسیم و سپس دیگران را با اعمال، رفتار و کردار خود به اسلام دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با ترویج آنچه که با فرهنگ ما سازگار نیست، آرامش و امنیت را از ما می گیرد، یادآور شد: عفت و حفظ حجاب علاوه بر بحث دینی، جزو فرهنگ ایرانی ما است و ما باید این فرهنگ را حفظ و ترویج کنیم.

جامعه اسلامی را به سمت آرامش و امنیت سوق دهیم

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره آیه شریفه 208 سوره مبارکه بقره که خداوند می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ادْخُلُوا فِي السِّلْمِ كَافَّةً وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید همگی در صلح و آشتی درآیید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید»، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم از ما می خواهد کار جمعی انجام دهیم، اما گام های شیطان اجازه نمی‌دهد که ما با هم به صورت جمعی کار کنیم، ما مسلمانان باید این آیه شریفه را هر روز با خود تکرار کنیم و با تلاش و وحدت در مسیر حق گام برداریم.

برقعی تصریح کرد: ما موظفیم جامعه اسلامی را به سمت آرامش و امنیت سوق دهیم و ترویج سلم، آرامش، امنیت و سلامت را داشته باشیم.

لزوم همبستگی همه مسلمانان جهت ایجاد جامعه ای سالم و صالح

وی خاطرنشان کرد: در صدر اسلام، اعراب جاهلی که هیچ تمدنی ندیده بودند، به واسطه اسلام و پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم جامعه ای ایمانی تشکیل دادند، امروز اگر قوانین اسلامی پیاده شود و ما مطابق قرآن کریم عمل کنیم و روابط ما مستحکم‌تر باشد، می توانیم حضوری فعال داشته باشیم، امروز لازم است همبستگی ما بیشتر باشد تا جامعه ای سالم و صالح داشته باشیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام که فرمودند: «كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ اَلْوَرَعَ وَ اَلاِجْتِهَادَ وَ اَلصَّلاَةَ وَ اَلْخَيْرَ فَإِنَّ ذَلِكَ دَاعِيَةٌ؛ با غير زبان مردم را به دين دعوت كنيد،آنها بايد ورع و پارسائى و تلاش و نماز و كار خير شما را ببينند، زيرا اينها خود دعوت كننده باشند»، گفت: این حدیث برای امروز ما هم هست؛ شاید رفتار یک مسلمان در یک کشور باعث گرایش تعداد بسیاری به اسلام شود.

در ادامه، سکینه نارویی از سیستان و بلوچستان، رشدیه عالیان از هرمزگان، ثریا ذهابی از آذربایجان غربی، سیده‌حمیده حسینی از کردستان و ماهیه سلاق از آق‌قلا به ایراد سخنانی در رابطه با ضرورت وحدت بین اهل سنت و شیعه پرداختند.

یادآور می‌شود، گروهی متشکل از ۷۰ نفر از بانوان فرهیخته اهل سنت از سراسر کشور در اردوی تقریبی چهار روزه که از سوی مرکز آموزش های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا علیها السلام و با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ۳۱ اردیبهشت آغاز شده و تا روز چهارشنبه 3 خرداد ادامه دارد، به قم سفر کردند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱