مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

تجربه‌های بازنشستگان برای ما سرمایه ای گرانقدر است/بازنشستگان تجریبات خود را به نسل آینده منتقل کنند

برقعی

خانم برقعی با بیان اینکه تجربه‌های بازنشستگان برای ما سرمایه ای گرانقدر است، از شما بازنشستگان درخواست کرد تجربه نگاری داشته باشند و تجریبات خود را به نسل آینده منتقل کنند.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در مراسم گرامیداشت و تکریم بازنشستگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه شما بازنشستگان، سرمایه‌های پیشکسوت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هستید، اظهار داشت: حضور شما را به خانه علمی منتسب به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها گرامی می‌داریم، هرچند به خانه خود آمدید و اینجا خانه شما است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن تبریک روز 25 ذی الحجه به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان، عنوان کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تمام افتخارات و تمام آنچه را که کسب کرده، مدیون زحمات و تلاش‌های افرادی چون شما می‌داند.

تجربه‌های بازنشستگان برای ما سرمایه ای گرانقدر است

برقعی تصریح کرد: اگر امروز جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع مطرح است، به خاطر تلاش‌ها و زحمات شما بازنشستگان در طول خدمتتان بوده است که سال‌های جوانی خود را در این خانه که منتسب به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها است، گذراندید.

وی با بیان اینکه شما برای ما بسیار ارزشمند هستید و جایگاه ویژه ای برای ما دارید، عنوان کرد: شما گنجینه‌های ارزشمندی هستید که تجربه‌های شما برای ما سرمایه گرانقدر است و دوست داریم که بیشتر استفاده کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: در این مجموعه، کسانی تلاش کردند تا جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بتواند جایگاه ویژه خود را پیدا کند، اما به خاطر تمام کمبودها و قصورها عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم آنچنانکه باید در خدمت شما باشیم.

نزدیک ترین افراد به پیامبر اکرم(ص) در روز قیامت

برقعی یادآور شد: روز 25 ذی الحجه روز خانواده و بازنشستگان نامگذاری شده که برای ما روز مهم و با اهمیت است، چرا که در اسلام، خانواده نقش مهمی را ایفا می‌کند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: خانواده مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن اجتماع است، اگر خانواده اصلاح شود، جامعه ما اصلاح خواهد شد.

وی افزود: همه ما دوست داریم در قیامت، با اهل بیت علیهم‌السلام محشور شویم که پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله راه آن را حسن خلق در خانواده بیان فرمودند: «أَقْرَبُکمْ مِنِّی مَجْلِساً یوْمَ الْقِیامَةِ أَحْسَنُکمْ خُلُقاً وَ خَیرُکمْ لِأَهْلِهِ؛ (همان) نزدیک ترین شما به من در روز قیامت کسی است که خوش خلق تر باشد و برای خانواده خود بهترین باشد».

بازنشستگان حامل تجربه‌ها و دانایی هستند

برقعی با اشاره به نزول آیه «هل أتی» در روز 25 ذی الحجه و نامگذاری روز خانواده و تکریم بازنشستگان در این روز، عنوان کرد: خداوند متعال در این سوره، بهترین درس‌ها را به ما می‌دهد که در خانواده باید حلم، صبر بر مشکلات و در عین حال انفاق داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دین اسلام با ارزش گذاری بالایی که برای جایگاه بزرگان یک خانواده قائل است، تمام ایام سال را باید روز خانواده و روز بازنشستگان نامید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: روزی پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله در محفلی حضور داشتند، بزرگسالی وارد مجلس شد، اما آنچنانکه شایسته بود، تکریم نشد، حضرت ناراحت شدند و فرمودند: «لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يَرْحَمْ صَغِيرَنَا وَ لَمْ يُوَقِّرْ كَبِيرَنَا؛ از ما نيست كسى كه به كوچك ما رحم نكند و به بزرگ ما احترام نگذارد».

برقعی اضافه کرد: امام علی علیه‌السلام نیز در روایتی فرمودند: «اِرحَمْ مِن أهلِكَ الصَّغيرَ و وَقِّرْ مِنهُمُ الكَبيرَ؛ با كودكان خانواده ات مهربان باش و بزرگان خانواده ات را احترام گذار». ما اعضای خانواده بزرگ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها هستیم که باید به بزرگان خود با احترام و با وقار برخورد کنیم و به کوچکتران خود رحم و ترحم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شما که بزرگان مجموعه ما هستید، توجه به جایگاه شما بازنشستگان برای نیروهای همکار ما درس خواهد بود، در این که در وظایف خود بهتر عمل کنند، اما شما گنجینه‌ها حامل تجربه‌ها و دانایی هستید که ما محتاج آنیم.

تجربه نگاری داشته باشید/ بازنشستگی، انتقال توانایی از جسم به مغز است/تجریبات خود را به نسل آینده منتقل کنید

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها توصیه کرد: تجربه‌های خود و آنچه که در سالهای خود اندوخته اید به نسل آینده منتقل کنید، چرا که بازنشستگی پایان کار ما نیست و پایان تلاش و زحمت ما نیست، بلکه بازنشستگی، انتقال توانایی از جسم به مغز است. شاید توانایی برخی فعالیت‌های جسمی را نداشته باشیم، اما مغز ما در اثر تجربیاتی که کسب کرده، رشد نموده و می‌تواند به دیگران کمک کند.

برقعی تصریح کرد: از حضور همه شما بزرگواران که دعوت ما را پذیرفتید و شرکت کردید، تقاضا می‌کنم که تجربه نگاری داشته باشید و روزهای خوشی که در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها داشتید، به صورت نوشتاری و یا لسانی منتقل کنید تا در مجموعه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ثبت و ضبط شود و دیگران از این تجربیات استفاده کنند.

وی بیان داشت: شما با وجود کمبودها، نواقص و محدودیت‌ها زحمت کشیدید تا جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان مجمع علمی منتسب به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بر پای خود بایستد و بتواند به سراسر دنیا مبلغ اعزام کند و بانوانی از سراسر دنیا به تحصیل و تدریس بپردازند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان یاد و خاطره کارمندان و بازنشستگانی که از این دنیا رحلت کردند، گرامی داشت.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱