در جلسه مشترک مدیر و اعضای شورای معاونان جامعه الزهرا علیهاالسلام و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان مطرح شد؛

تشکیل گروه واکنش سریع حوزوی برای شرایط خاص اجتماعی

دیدار مدیر جامعه الزهرا با مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در جلسه مشترک شورای معاونان جامعه الزهرا و حوزه علمیه خراسان بر ضرورت تعامل مراکز حوزوی در عرصه اجتماعی و ارائه راهکارهای حل مسائل و مشکلات اجتماعی به ویژه در حوزه زن و خانواده تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، جلسه مشترک مدیر و اعضای شورای معاونان جامعه الزهرا علیهاالسلام و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان صبح امروز در مشهد برگزار شد.
در این جلسه سرکار خانم سیده زهره برقعی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام، خواستار تعامل هدفمند حوزه های علمیه به ویژه در بخش بانوان شد.

وی با اشاره به فعالیت مهدکودک، مجتمع آموزشی تربیتی هدی و دانشکده هدی در جامعه الزهرا علیهاالسلام و آثار مثبت آن در تربیت نسل مومن انقلابی خواستار حمایت منسجم نهادهای حوزوی از ترویج و گسترش فعالیت های این مراکز و تولید منابع آموزشی و تربیتی برای آنها شد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه بر ضرورت تعامل مراکز حوزوی در عرصه اجتماعی و ارائه راهکارهای حل مسائل و مشکلات اجتماعی به ویژه در حوزه زن و خانواده تاکید کرد و اظهار داشت: به نظر می رسد تشکیل یک گروه واکنش سریع برای شرایط خاص اجتماعی با حمایت مراکز معظم حوزوی در قم، اصفهان و خراسان برای برنامه ریزی و اقدام به موقع طلاب در اتفاقات و شرایط خاص ضروری باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به این که نباید ظرفیت های مراکز و نهادهای حوزوی به واسطه عدم تعامل و هم افزایی در این فرصت اندک هدر رود، بررسی وضعیت دیدگاه ها و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد حوزه های علمیه به ویژه خواهران را ضروری دانست.

وی با بیان اینکه اقتضائات حوزه های علمیه خواهران با برادران متفاوت است اظهار داشت: در برنامه ریزی ها، تدوین سیاست ها و بازخوردگیری ها باید این تفاوت ها را در نظر گرفت.

مدیر حوزه علمیه خراسان با انتقاد از عدم حضور مراکز حوزوی در تدوین برنامه های کلان کشور حتی در سطح کارشناسی و عدم حضور در مراجع تصمیم گیر و کلان ملی گفت: این مساله باید به خواست جدی همه مراکز حوزوی تبدیل شود.

وی با اشاره به تاثیر بانوان در اصلاح سبک زندگی و بحث جوانی جمعیت اظهار داشت: این مساله باید در ماموریت های حوزه های علمیه خواهران تعریف شود تا با آموزش و توجیه بانوان، وضعیت کنونی تا حدودی اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط در پایان بر استفاده بهینه از وقت و منابع محدود مالی مراکز حوزوی در جهت پیشبرد اهداف حوزه های علمیه و نظام اسلامی تاکید کرد.
همچنین سرکار خانم هاشمی، مدیر بخش خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان تحصیل حدود 6 هزار طلبه خواهر در 50 مدرسه علمیه خواهران استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی را نشانه بالندگی حوزه های خواهران دانست و گفت: در حال حاضر طلاب سطح 3 می توانند در 7 رشته و طلاب سطح 4 می توانند در 3 رشته به فعالیت علمی بپردازند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱