دوفصلنامه علمي تخصصي مطالعات اسلامی زنان و خانواده

 مطالعات اسلامی زنان و خانواده

دوفصلنامه علمي تخصصي مطالعات اسلامی زنان و خانواده به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تولید و منتشر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مباحث پیرامون مطالعات زنان با صبغه­ ای فمینستی و مبانی سکولار سالیانی است عرصه­ های مختلف علم، فرهنگ، اجتماع و خانواده را با رویکرد تخریب بنیان­های اسلامی مشوش کرده است. این امر نشانگر ضرورت نظریه‌پردازی در مباحث زنان و خانواده با تمسک به منابع اسلامی است که در سال­های اخیر بارها در توصیه­ های رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه­ ای مورد تاکید و اهتمام قرار گرفته ­است.

جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به عنوان یکی از مهمترین مراکز حوزوی خواهران که رسالت تعلیم و نشر علوم و معارف اسلامی به بانوان را در سطحی کلان بر عهده دارد، وظیفه خود می­ داند که در جریان تولید و نشر علم دینی در موضوع زنان و خانواده به طور موثر گام بردارد. از این رو دو فصلنامه مطالعات اسلامی زنان و خانواده در راستای کشف، بازشناسی، تبیین مبانی، اصول و آموزه‌های اسلامی برای تولید و بازتولید اندیشه دینی می‌کوشد تا با نشر مقالات و آثار علمی در گستره زن و خانواده، به ارائه‌ راه‌کارهای اصولی برای برون‌رفت از چالش‌های علمی و عملی این حوزه بپردازد و هدف مجدانه تولید علم اسلامی را در این حوزه دنبال کند.

اين دوفصلنامه با انتشار اولين شماره در زمستان 1393 پا به عرصه نشریات علمی کشور گذاشت تا با ايجاد زمينه علمي مناسب، از آراي صاحب‌نظران اين حوزه معرفتي بهره‌مند شود. تاكنون شش شماره از اين نشريه با اهداف زیر منتشر شده است.

1- تبیین و نشر معارف دینی در حوزه زنان و خانواده و ایجاد زمینه برای تولید اندیشه در این حوزه با رویکرد دینی.

2- ایجاد فضایی مناسب برای تضارب آراء و رشد علمی پژوهشگران حوزه و دانشگاه در زمینه مطالعات اسلامی زنان و خانواده.

3- معرفی و نقد آثار، آراء و نظریات علمی در زمینه زنان و خانواده با رویکرد دینی.

4-تعمیق و تقویت پژوهش بین پژوهشگران، اساتید و دانش­آموختگان جامعه الزهرا (سلام­الله‌علیها).

دوفصلنامه علمي تخصصي مطالعات اسلامی زنان و خانواده به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تولید و منتشر می‌شود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱