رییس معهد الزهرا نجف اشرف:

تاسیس جامعه الزهرا از آینده نگری امام بوده است

دیدار با شیخ قاسم الهاشمی

شیخ قاسم الهاشمی تصریح کرد: افتخار ما این است که در خط ولایت و در خدمت ولی فقیه هستیم.


به گزارش روابط عمومی، شیخ قاسم الهاشمی رییس معهد الزهرا نجف اشرف و مدیرکل سازمان همکاری حوزه و دانشگاه عراق ظهر امروز ضمن بازدید از جامعه الزهرا علیهاالسلام با سرکار خانم برقعی مدیر این موسسه علمی حوزوی و معاونان وی دیدار و گفتگو کرد .
شیخ قاسم الهاشمی با اشاره به آینده نگری حضرت امام خمینی(ره) در تاسیس جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: اکنون این موسسه علمی به یک شجره طیبه تبدیل شده آثار و نتایج آن در سراسر جهان منتشر شده است.
وی اظهار داشت: در زمانی که آمریکایی ها در عراق حاکم بودند ما مراسم باشکوهی در سالگرد حضرت امام برای ایشان در نجف برگزار کردیم که با توجه به شرایط آن روز برخی به ما توصیه کردند این کار را نکنیم، ولی این مراسم با حضور پرشور مردم و علما باشکوه خاصی برگزار شد و تاکنون این مراسم همه ساله در عراق برگزار می شود.
رییس معهد الزهرا (س) نجف اشرف ادامه داد: در سال 2004 آمریکایی ها مرا دستگیر کردند و در دو هفته ای که در بازداشت بودم سوال هر روزه بازپرس آنها از من درباره ارتباطم با ایران، حضرت آیت الله خامنه ای و حاج قاسم سلیمانی بود.

وی بیان داشت: فضای نجف باوجود حوزه های علمیه، مراجع، علما، فضلا، موسسات مختلف، احزاب، گروه ها و مکاتب مختلف بسیار پیچیده است و برگزاری چنین مراسمی در آن شرایط آن هم با چنان شکوهی، بی گمان نتیجه اخلاص امام بود و امروز هم سیره مقام معظم رهبری همان است.
شیخ قاسم الهاشمی تصریح کرد: افتخار ما این است که در خط ولایت و در خدمت ولی فقیه هستیم.
وی گفت: پس از سقوط صدام، کار فرهنگی برای بانوان را از مساجد آغاز کردیم چرا که در زمان صدام اصلا به بانوان اجازه ورود به صحنه های اجتماعی داده نمی شد و در این زمینه زنان عراقی زمینه هیچ گونه فعالیتی نداشتند، از این رو در وهله نخست اقدام به تاسیس یک حوزه خواهران به نام جامعه الزهرا علیهاالسلام در نجف اشرف کردیم..
الهاشمی با اشاره به استقبال بسیار خوب بانوان عراقی از این حوزه خواهران افزود: امروز حوزه های علمیه فراوانی برای خواهران در شهرهای مختلف عراق راه اندازی شده و بانوان عراقی در این مراکز به تحصیل علوم دینی مشغولند.
وی تاسیس سازمان همکاری حوزه و دانشگاه و استقرار نمایندگان این سازمان در همه دانشگاه های کشور عراق، برگزاری اجلاس بین المللی حوزه و دانشگاه باحضور نمایندگان حدود 20کشور جهان و راه اندازی نماز جمعه در بیشتر شهرهای عراق و ارتباط با همه ائمه جمعه از دیگر اقداماتی بود که در عراق انجام شد.

مدیرکل سازمان همکاری حوزه و دانشگاه عراق با اشاره به این که وضعیت دانشگاه ها از منظر دینی در ایران بهتر از عراق است، گفت: در عراق وضعیت به گونه ای است که فضا برای ترویج افکار انحرافی در دانشگاه ها باز است برای همین کار فرهنگی و دینی در دانشگاه ها بسیار سخت است، با این حال ما به دانشگاه ها اطمینان دادیم که هدفمان فقط ترویج آموزه های دینی و اسلامی است و همین امر باعث شد فضا برای فعالیت مان در دانشگاهها بسیار باز شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صدام 35 سال کشور را از نظر فرهنگی و اجتماعی نابود کرد و چیزی از فرهنگ و دین و... باقی نگذاشت، اکنون فعالیت ما در راستای بازسازی فرهنگی است که صدام آن را نابود کرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱