معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد:

ظرف وجودی انسان به واسطه علم گسترش پیدا می‌کند/لزوم مهارت افزایی طلاب در کنار آموزش

افتخار یوسفی 2

سرکار خانم افتخار یوسفی با بیان اینکه ظرف وجودی انسان به واسطه علم گسترش پیدا می‌کند، توصیه کرد: در کنار آموزش‌های رسمی به آموزش مهارت‌ها هم بپردازید تا بعد از فارغ التحصیلی، توانمندی علمی مهارتی داشته باشید و نقش آفرینی کرده و فعال کنشگر اجتماعی مؤثر باشید.  

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم افتخار یوسفی در نخستین روز رویداد آموزشی تربیتی «شیوه‌های آموزش کارآمد در علوم حوزوی» که ویژه طلاب و دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ساختمان شهید قدوسی (ره) برگزار شد، در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک به مناسبت مبارزه مردم مظلوم فلسطین و عملیات «طوفان الاقصی» و در نتیجه شکستن هیمنه صهیونیست، به برگزاری این رویداد اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام در حدیثی می‌فرمایند:  «كُلُّ وِعاءٍ يَضيقُ بِما جُعِلَ فيهِ إلاّ وِعاءَ العِلمِ ؛ فإنَّهُ يَتَّسِعُ بِهِ؛ هر ظرفى وقتى چيزى در آن گذارند، گنجايش خود را از دست مى دهد، مگر ظرف دانش كه با افزودن آن گنجايشش بيشتر مى شود».

ظرف وجودی انسان به واسطه علم گسترش پیدا می‌کند

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه به واسطه علم ظرف وجودی انسان گسترش پیدا می‌کند، گفت: ظرف علم به گونه ای است که وجود انسان وقف علم است و ظرف را وسعت می‌دهد.

یوسفی تصریح کرد: حضور شما در فعالیت‌های علمی آغازی برای وسعت وجودی شما است و باعث برکت برای خود و اطرافیانتان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر تحصیل علم نیاز به پشتوانه‌هایی دارید که دستیابی به اهداف را برای شما میسر می‌کند.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: از حیث انگیزشی و هدفی نیاز است که با انگیزه خالص و قرب الهی در این مسیر گام برداریم، از حیث روشی نیاز داریم که در عرصه نشر معارف مفید و موثر باشیم و از حیث بهره گیری مهارت‌ها لازم است بین دانش و مهارت جمع ببندیم.

لزوم شناسایی کارویژه‌های طلبگی و استعدادهای طلاب/ طلاب در کنار آموزش رسمی به مهارت افزایی و کارورزی بپردازند

یوسفی یادآور شد: مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سخنرانی‌های خود از جمله آیین افتتاحیه آغاز سال تحصیلی تأکید دارند که بانوان طلبه در کنار آموزش، مهارت‌ها در نظر بگیرند؛ عرصه‌های کارویژه‌های طلبگی و استعدادهای شما باید شناسایی شود.

وی با توصیه بر اینکه بانوان طلبه در زمان تحصیل، کارورزی را تجربه کنند، عنوان کرد: در کنار آموزش‌های رسمی به آموزش مهارت‌ها هم بپردازید تا بعد از فارغ التحصیلی، توانمندی علمی مهارتی داشته باشید و نقش آفرینی کرده و فعال کنشگر اجتماعی مؤثر باشید.

معاون آموزش و تربیت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: طلاب از همین امروز نسبت به شناسایی کارویژه‌ها و فعال کردن استعدادهای خود تلاش کنند تا شاهد شکوفایی آنها در عرصه‌های مختلف باشیم.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مسیر تحصیل هر چه کوله بار را محکم‌تر کنید، بعد‌ها از آن بهره می‌گیرید. هرچه آموزش‌های شما قوی تر و دقیق تر باشد، در سال‌های آینده فعالانه تر و توانمدتر می‌توانید قدم بردارید.

وی به برگزاری رویدادهای فصلی، المپیاد کوثر، راه روشن و برنامه‌های مختلف در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: همه این برنامه‌ها بستری برای فعالیت شما در مسیر شکوفاسازی استعدادها و رشد شما است، بنابراین این این زمینه‌ها و بسترها را قدردان باشید و امید است در پسارویداد هم خوش بدرخشید.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱