معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد:

رسالت اصلی حوزه، رسالت تبلیغی و فرهنگی است/ آموزش و پژوهش باید تبلیغ محور باشد

خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی

خانم شریفی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه فرصتی مناسب برای نقش آفرینی و ادای وظیفه طلاب است، به اهمیت رسالت تبلیغ و فرهنگ در حوزه پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی در گفتگو با واحد خبر به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر امر تبلیغ به ویژه در جامعه حوزیان، به تشریح رویکرد جدید و تحولی در امر تبلیغ و فرهنگ در راستای جامه عمل پوشاندن به مطالبات مقام معظم رهبری زید عزه پرداخت و اظهار داشت: آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه فرصتی مناسب برای نقش آفرینی تبلیغی با رویکرد تحولی برای طلاب است.

طلاب از بدو ورود به حوزه، مبلغ هستند

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: فضای سیاسی و توطئه‌های دشمن در جنگ ترکیبی و جنگ شناختی که ریشه‌ها و اعتقادات جوانان را مورد هدف قرار داده، رسالت تبلیغی طلاب را صد چندان کرده است.

شریفی با بیان اینکه طلاب در قبال دینداری، هدایت و توحیدمداری مردم مسئول هستند، توصیه کرد: طلاب از بدو ورود به حوزه باید بار مسئولیت مبلغ بودن را به دوش بکشند و با تأسی از پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم و الگوگیری از حضرات معصومین علیهم‌السلام همواره در پی تبلیغ، تربیت و هدایت جامعه باشند.

طراحی کارپوشه فرهنگی و تبلیغی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به طراحی کارپوشه فرهنگی تبلیغی ویژه طلاب و دانش آموختگان، اظهار کرد: در این طرح، برنامه‌هاو فعالیت های فرهنگی و تبلیغی طلاب از بدو ورود تا زمان فارغ التحصیلی در کارنامه فرهنگی تبلیغی طلاب ثبت خواهد شد و بر مبنای این کارنامه طلاب ارزیابی خواهند شد ونیز دوره‌ها و کارگاه‌های طلاب ثبت و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اداره کل تبلیغ به منظور تربیت و تقویت بانوان طلبه در عرصه تبلیغ، برنامه‌های کارورزی در نظر گرفته تا به عنوان همیار مبلغ یا همراه مبلغ در عرصه‌های تبلیغی حضور داشته باشند و به عنوان مبلغان موفق در جامعه ایفای نقش کنند.

رسانه مهم‌ترین عرصه تبلیغ و فرهنگ است

شریفی با اشاره به مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره تقویت و حضور جدی در فضای مجازی و رسانه‌ها، خاطر نشان کرد: رسانه مهم‌ترین عرصه تبلیغ و فرهنگ است و با طراحی و برنامه ریزی در عرصه رسانه می‌توانیم از نفوذ و هجمه‌های فرهنگی دشمن جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با توجه به احساس نیاز جامعه در این عرصه و با تربیت طلاب کنشگر در فضای مجازی و رسانه‌ها به دنبال حکمرانی و مرجعیت در این عرصه است.

آموزش و پژوهش باید تبلیغ محور باشد

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: برای برون داد در نظام جامعه باید آموزش و پژوهش ما تبلیغ محور باشد و سه معاونت تبلیغ و امور فرهنگی، پژوهش و همچنین آموزش و تربیت با طراحی و برنامه ریزی بر محور تبلیغ و فرهنگ حرکت کند.

شریفی با بیان اینکه طلاب باید در کف میدان باشند، گفت: موضوعات عملیات کف میدانی شامل تبلیغ چهره به چهره، امر به معروف و نهی از منکر و کنشگری در راستای آسیب‌های جامعه کلید خورده است و ما با آرایه آموزش تخصصی به طلاب بر این امر مهم و جدی ورود خواهیم کرد.

وی در پایان به برگزاری دوره‌های تبلیغی مخاطب محور و موضوع محور اشاره کرد و اظهار داشت: این دوره‌ها در راستای تربیت مبلغان در موضوعات تخصصی مانند موضوع زن و خانواده، مهدویت، پاسخ به شبهات روز، تربیت مبلغ دانش آموزی و غیره برگزار می‌شود.

تصویر خبر

تهیه و تنظیم: طلبه خبرنگار خانم ربانی

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱