جامعه الزهرا گوشه ای از عنایت امامین انقلاب به بانوان است

بازدید اساتید و دانشجویان نخبه اندونزیایی از جامعه الزهرا (9)

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام وجود این موسسه علمی را دلیل بر توجه و عنایت امامین انقلاب به بانوان در جمهوری اسلامی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی، شماری از اساتید و دانشجویان نخبه دانشگاه های اندونزی ضمن بازدید از بخش های مختلف جامعه الزهرا علیهاالسلام با مدیر و مسئولان این مرکز علمی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار سرکار خانم برقعی با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام از دخت گرامی پیامبر اسلام به عنوان الگو و افتخاری برای همه بانوان یاد کرد و گفت: اگر بخواهیم نگاه اسلام را به زن نشان دهیم بهترین نمونه حضرت زهرا علیهاالسلام است که تربیت یافته مکتب اسلام و همه ویژگی های انسان کامل در ایشان متبلور است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه حضرت فاطمه علیهاالسلام از نظر عبادت و زهد در اوج قرار دارند، اظهار داشت: از نظر علمی با بررسی خطبه های آن حضرت می بینیم که این خطبه ها اگر از نهج البلاغه بالاتر نباشد، هم طراز نهج البلاغه است.

وی حضرت صدیقه کبری علیهاالسلام را مادر، همسر و دختر نمونه عنوان کرد و بیان داشت: ایشان مادری بود که فرزندانی مثل امام حسن و حسین و حضرت زینب علیهم السلام را به تاریخ اهدا کرد. همچنین همسر نمونه ای است که امام علی علیه السلام درباره ایشان می فرماید او بهترین یار من در عبادت، بندگی و اطاعت خدا بود.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های علمی، آموزشی و فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام در عرصه های ملی و بین المللی اظهار داشت: اگر بخواهیم نگاه نظام اسلامی به زن طراز انقلاب اسلامی را درک کنیم بهترین نمونه جامعه الزهرا است و این مرکز گوشه ای از نگاه و عنایت امامین انقلاب به زنان است.

وی با بیان اینکه در جامعه الزهرا علیهاالسلام از مهدکودک تا امکان تحصیل در سطوح عالی علمی برای بانوان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در کنار رشد علمی و معنوی به سلامت جسمی طلاب نیز توجه شده است و ساخت و تجهیز مجموعه ورزشی شهیده سیاری در کنار مجتمع های آموزشی با این هدف انجام شده است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: در اینجا علاوه بر دروس رسمی، در مرکز آموزش های کوتاه مدت و نیز حوزه آزاد همه طلاب و علاقه مندان می توانند مهارت های علمی، فرهنگی و هنری مختلفی را فرابگیرند.

وی در پایان پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام را عرصه ای برای انجام پژوهش های مشترک عنوان کرد که می توان از ظرفیت آن برای تعامل علمی و پژوهشی با مراکز علمی اندونزی بهره برد.

در ادامه اساتید اندونزیایی حاضر در جلسه از حضورشان در جامعه الزهرا علیهاالسلام ابراز خرسندی کردند و فرصت های موجود برای بانوان در این مجموعه را بی نظیر دانستند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱