حضور استاد جامعه‌الزهرا(س) در نخستین نشست «مهدویت در اندیشه رهبر معظم انقلاب»

خانم بهرامی

استاد بهرامی در نخستین نشست «مهدویت در اندیشه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی» که در مرکز پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به تبیین «تأثیر باور به مهدویت در امیدبخشی برای حضور حداکثری مردم در عرصه‌ها» پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، اولین جلسه از سلسله نشست‌های مهدویت در اندیشه رهبر معظم انقلاب در آستانه نیمه شعبان به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران و با همکاری دفتر و حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) در مرکز پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

خانم معصومه بهرامی مدیر کل تبلیغ و استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این نشست به ارائه مقاله «تأثیر باور به مهدویت در امیدبخشی برای حضور حداکثری مردم در عرصه‌ها» پرداخت.

مدیر کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، باور را یک اعتقاد همراه عمل و تأثیر در زندگی برشمرد و اظهار کرد: باور باعث معنادار شدن زندگی و عامل امید و نشاط و فعالیت فرد می شود. 

بهرامی ابراز کرد: نکته ظریف آن است که دشمن با عقیده مهدویت مشکل چندانی ندارد، اما با باور مهدویت به شدت مخالف است. یعنی اعتقادی که در جهت‌گیری و منش فرد تاثیرگذار است، برای دشمن موضوعیت دارد، نه صرفا یک مفهوم ذهنی و خنثی.

وی در ادامه به تشریح مفهوم چالش‌‌برانگیز عدالت پرداخت و افزود: این موضوع به بلندای همه تاریخ بشریت و بهانه تعارض قابیل با هابیل است و بنا بر حدیث معصوم در نهایت با ظهور موعود الهی، بشریت از عدالتی بی‌مثال متنعم خواهد شد. آنهم به شکلی که جامعه انسانی در هیچ مقطع تاریخی، آن را تجربه نکرده است.

استاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، باور به مهدی موعود را به معنی امیدِ رسیدن به عدالت فراگیر و انگیزه حرکت آحاد و تلاش اجتماعی برشمرد و گفت: باوری که شعله امید را در سخت‌ترین شرایط در نهاد فرد زنده نگه می‌دارد.

بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مشارکت اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌شرط حضور افراد در انتخابات، امید است و امیدواری بسترساز حضور و نقش‌آفرینی اجتماعی است. 

سلسله نشست‌های مهدویت در اندیشه رهبر معظم انقلاب هر هفته با حضور اساتید حوزه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی جمکران

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱