مدیر جامعه‌الزهرا(س) در گفتگو با خبرگزاری شبستان:

جامعه‌الزهرا(س) ظرفیت معرفی معینه‌ ائمه جماعات به مساجد را دارد

خانم برقعی گفتگو با شبستان

برقعی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در گستره‌ متنوعی در مساجد فعالیت دارد، گفت: پیشنهاد حضور معینه امام جماعت در مسجد را مطرح کرده‌ایم تا بانوانی معرفی شوند و بتوانند در مسجد کار فرهنگی انجام دهند.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم دکتر سیده زهره برقعی درباره الگوی سوم زن مسلمان و آنچه که در این عرصه مورد تاکید و توجه مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: خانواده محور اجتماع است، اگر بخواهیم اجتماع اسلامی داشته باشیم باید خانواده اسلامی داشته باشیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: اساساً هر اجتماعی مبتنی بر خانواده است، از سوی دیگر خانواده در دستورات دینی ما از جایگاه بسیار مهم و بسزایی برخوردار است، لذا جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان حوزه‌ای که رسالتش تبیین، توضیح و تفسیر معارف قرآنی بوده و از سوی دیگر نسبت به خانواده اهمیت خاصی قائل است، برنامه‌های متعددی در این عرصه دارد که می‌توان به دوره‌های مشاوره قبل و بعد از ازدواج اشاره داشت که شامل سه دوره می‌شود.

برقعی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های متعددی آموزشی و مهارتی از دیگر برنامه‌های این حوزه علمیه است که فقط مختص طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیست و سایر بانوان علاقه‌مند می‌توانند در این دوره‌های مهارتی شرکت کنند.

وی در بخش دیگری از مباحث، در مورد نقش حوزه‌های علمیه خواهران در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، گفت: در واقع، مهمترین ماموریت ما تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی و بانوانی است که بتوانند نیروهایی را برای تحقق تمدن نوین اسلامی تربیت کنند، این رویکرد، هدف ما بوده و بر همین اساس سیاست‌گذاری می‌کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه تاکنون فعالیت‌های متنوعی در راستای تحقق اهداف مذکور انجام شده است، افزود: از جمله این موارد می‌توان به تعریف کارویژه بانوان طلبه اشاره داشت، به عنوان مثال برخی عرصه‌ها و فعالیت‌هایی که بانوان طلبه در آینده می‌توانند متکفل آن مسئولیت‌ها شوند، نظیر نمایندگی مجلس، مشاوران وزرا، معاونت‌های استانداری و همچنین برخی بخش‌های دیگر مورد توجه ما است.

برقعی در ادامه درباره حضور طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در مساجد و انجام فعالیت‌های مسجدی، تصریح کرد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در کانون‌های مسجدمحور حوزه علمیه عضویت دارد؛ ما در همه مساجد نیروی مبلغ از همان محله داریم و طلاب و دانش‌آموختگان ما در مساجد محلات فعالیت دارند، این فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلفی تعریف شده و در سطوح استانی نیز در جریان است.

وی در ادامه گفت: اکنون کانون‌های استانی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها تقریبا در سطح ۱۸ استان تشکیل شده است که فعالیت‌های مسجدمحور را دنبال می‌کنند؛ اساسا از آنجایی که مساجد از صدر اسلام در عرصه‌های مختلف از جمله رفع مشکلات مردم، قضاوت، فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و غیره فعال بودند (آثار آن در مسجد کوفه و مسجدالنبی(ص) مشهود است)، در نتیجه ما نیز تلاش کردیم عرصه فعالیت در مساجد را گسترش دهیم و اکنون جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در گستره‌ متنوعی در مساجد فعالیت دارد و من حتی پیشنهاد دادم مثل طرح «معینه حج»، طرح معینه امام جماعت را داشته باشیم، یعنی بانوانی معرفی شوند و بتوانند در مسجد کار فرهنگی انجام دهند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: از سوی دیگر ما در حوزه تربیت مبلغانِ موضوع‌محور نیز فعالیت داریم و همه این افراد مبلغان تخصصی هستند و ما در تلاش هستیم تا این عرصه را در سطح استان‌ها نیز اجرا کنیم و در آینده شاهد تاثیر آن در سبک زندگی باشیم.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱