مدیر جامعه الزهرا:

طلبه‌ای که تبلیغ نکند حظ کمی از طلبگی دارد/ انسجام اجتماعی از کارکردهای عاشوراست

حجت الاسلام و المسلمین مدنی

مدیر جامعه الزهرا گفت: معتقدم طلبه‌ای که تبلیغ نکند حظ و بهره کمی از طلبگی دارد و افتخار طلبگی به همین تبلیغ است وگرنه اگر کسی علامه باشد و از علم او بهره‌ای نبرند ثمری نخواهد داشت.

 

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در گردهمایی مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام که صبح امروز با عنوان «شمیم حسینی، رسالت زینبی» در تالار بیداری اسلامی این موسسه علمی آموزشی برگزار شد با اشاره به این که مساله محرم و عاشورا برای ما جنبه های مختلف اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارد گفت: مبلغان باید توجه داشته باشند که این جریان در حد برگزاری یک مراسم سنتی یا یک عمل مستحب نیست بلکه بسیار فراتر از آن است و تاثیرش آنقدر است که احیا کننده واجبات بلکه احیا کننده دین یا به تعبیر روایات «احیاء امرنا» است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: در اوایل انقلاب که قائله کردستان پیش آمد گروهی از دوستان ما از سوی رهبر معظم انقلاب که آن زمان در شورای عالی انقلاب بودند برای مذاکره با علمای کردستان روانه آنجا شدند و یکی از کسانی که با او صحبت کرده بودند عزالدین حسینی از علمای اهل تسنن آن دیار بود. به او گفته بودند چرا برخی از مردان و زنان مذهب شما نسبت به مسائل دینی کم توجه هستند، گفته بود برای اینکه شما امام حسین دارید و ما نداریم، شما مردم را زیر پرچم حضرت اباعبدالله جمع می کنید و از عقاید و اخلاق و احکام برای آنها می گویید ولی ما چنین فرصتی نداریم.

وی احیای امر اهل بیت علیهم‌السلام را همین بیان فضائل، روایات، اعتقادات، اخلاق و احکام شرعی برای مردم دانست که در تبلیغ اجرا می شود و اجر آن هم «رحم الله من احیا امرنا» است.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: این که حضرت امام خمینی فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» یعنی امر مستحبی است که واجبات و اصل دین را حفظ کرده و جوشش آن خون مقدس است که تا قیام قیامت ادامه دارد.

وی با تاکید به مبلغان برای بیان احکام شرعی، اخلاق، اعتقادات و توجه ویژه به شبهات روز ادامه داد: امروز شبهه از در و دیوار می‌ریزد و ذهن جوانان ما را مسموم می کند، از این رو نباید بی توجه به شبهات بود. کسی مانند احمدبن الحسن که معلوم نیست کیست، کجاست و چه عقبه‌ای دارد با ادعاهای خود در چنین فضایی موج ایجاد می‌کند و این وظیفه ما را نسبت به مقابله با شبهات سنگین‌تر می‌کند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام رواج الحاد در بین جوانان را بسیار خطرناک عنوان کرد و نسبت به آن هشدار داد و گفت: دشمن به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که جوانان را به ورطه بی‌اعتقادی و بی‌دینی بکشاند از این رو در بیان مسائل باید اولویت‌های تبلیغی را مشخص کرد تا گرفتار مسائل فرعی نشویم، هرچند پرداختن به آنها هم در حد خود لازم است.

وی انسجام اجتماعی را از دیگر کارکردها و جنبه‌های مهم عاشورا دانست و اظهار داشت: شعار «حب الحسین یجمعنا» که سال گذشته در مراسم اربعین مطرح شد بیانگر همین کارکرد مهم و نقش عاشورا در ایجاد وحدت و همدلی است، از این رو جلسات تبلیغی ما هم باید موجب افزایش انسجام، وحدت، اخوت و بصیرت شود.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی وامدار عاشواست خاطرنشان کرد: در شرایط قبل از انقلاب که انقلابیون هیچ وسیله ارتباطی در اختیار نداشتند آن چیزی که موج مردم را در خیابان‌ها به راه می‌انداخت مراسم‌ها و مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام بود و کمر شاه را همین راهپیمایی های عاشورا شکست.

وی در پایان درباره رسالت تبلیغی طلاب اظهار داشت: معتقدم طلبه‌ای که تبلیغ نکند حظ و بهره کمی از طلبگی دارد و افتخار طلبگی به همین تبلیغ است وگرنه اگر کسی علامه باشد و از علم او بهره‌ای نبرند ثمری نخواهد داشت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱