ارزش هدایت یک انسان در محضر حق از هرکاری بالاتر است

مبلغان بین الملل

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در جمع خواهران مبلغ بین الملل با اشاره به ارزش والای امر تبلیغ دین گفت: هدایت یک انسان در محضر حق از هر کار دیگری ارزشمندتر است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، گردهمایی مبلغان بین‌الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام با هدف بیان تجربیات موفق، نیازها و آسیب‌های تبلیغی عرصه بین‌الملل پیش از ظهر امروز با حضور مدیر این موسسه علمی آموزشی برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تبریک ایام 17 ربیع الاول از مبلغان عرصه بین الملل خواست تا این تشکل و گردهمایی را در قالب هیئت به صورت مستمر برگزار کنند و از تجربیات هم در عرصه تبلیغ استفاده کنند.

وی با توصیه به خواهران مبلغ گفت: ارزش کار را در عرصه تبلیغ به خودتان یادآوری کنید و بدانید آنها که برج و سد و کارخانه می‌سازند همه در کار گِل هستند ولی شما در کار دل هستید. به فرموده حضرت رسول صلی‌الله علیه و آله «لَأَنْ يَهْدِيَ اَللَّهُ بِكَ رَجُلاً وَاحِداً خَيْرٌ لَكَ مِنَ اَلدُّنْيَا وَ مَا فِيهَا» اگر یک نفر به واسطه کار شما هدایت شود برای شما بهتر از همه دنیا و ذخایرش است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: گاهی ما طلاب احساس ناامیدی می کنیم و گمان می‌بریم اگر مثلا پزشک می‌شدیم مفیدتر می‌بودیم در حالیکه در محضر حق ارزش هدایت یک انسان از هرکاری بالاتر است.

وی ادامه داد: در فضای بین‌الملل توجه به چهره محبت آمیز اسلام بسیار مهم است، خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید: « فَبِما رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَ لَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ» ای پیامبر اگر اخلاقت تند بود نمی‌توانستی موق باشی. این یکی از اصول اساسی در تبلیغ است.

استاد اخلاق حوزه علمیه بیان داشت: در تبلیغ بین‌الملل باید به ظرفیت افراد در مناطق مختلف توجه کرد و از پرداختن به مسائلی که ظرفیتش در مردم وجود ندارد پرهیز کرد و همانگونه که دین مرحله به مرحله وارد شده، مسایل دینی را در مراحل مختلف تبیین کرد.

وی به اهمیت وحدت جهان اسلام اشاره کرد و گفت: گمان نکنید که مساله وحدت یک رویکرد سیاسی است، این یک راهبرد اساسی است چرا که به فرموده علامه عسکری از حدود یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان در جهان، اگر بگوییم حدود 300 میلیون شیعه و حدود 200 میلیون وهابی هستند، یک میلیارد و سیصد میلیون نفر باقیمانده موضعشان با رفتار ما تغییر می‌کند. یک اهانت ما آنها را به سمت وهابیت سوق می‌دهد یا جنایات داعش آنها را به سمت تشیع سوق می دهد. از این رو باید ملتزم به وحدت باشیم و در رفتارمان هم این مساله بروز و ظهور داشته باشد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه توجه به شرایط خارج از کشور، استمرار بر تبلیغ و ایجاد گروه‌های تبلیغی جهادی و خودجوش را از رموز موفقیت در امر نشر دین دانست.

در ابتدای این نشست برخی طلاب بین الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام به بیان تجربیات، خاطرات و نکات مورد نظر خود در عرصه تبلیغ بین الملل پرداختند.

تاکید بر اعزام گروهی، توجه به موانع و ظرفیت‌های تبلیغ در مناطق مختلف، ارتقاء توان تبلیغی طلاب، امتیاز ویژه برای پذیرش طلاب نخبه تبلیغی در سطوح بالای آموزشی، برگزاری جلسات توجیهی پیش از اعزام، ورود مبلغان به عرصه رسانه‌ها، ضرورت حمایت مالی از مبلغان، رفع مشکلات اعزام، توجه به عرصه‌های مختلف تبلیغی مانند نمایشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای مبلغان و فارغ التحصیلان و استمرار آن از جمله مواردی بود که خواهران مبلغ بر آن تاکید داشتند.

حجت الاسلام مدنی گردهمایی مبلغان بین الملل جامعه گردهمایی مبلغان بین الملل

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱