دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام در نشست بصیرت‌افزایی:

انحراف و زاویه با رهبری، خدمت به شیطان و استکبار است/ مقاومت یکی از اصول مسلم و سنت‌های خداوند است

حجت الاسلام و المسلمین اختری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری با بیان اینکه عنوان مقاومت، مقدس است، گفت: راه رسیدن به آینده درخشان اسلام شامل ایمان به خدا، توکل، اطاعت از مقام معظم رهبری و ایستادگی است، چنانچه انحراف و زاویه با رهبری، خدمت به استکبار است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن اختری روز چهارشنبه در نشست بصیرت افزایی «مقاومت و آینده امت اسلامی» که با حضور اساتید و طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: ماه ربیع الاول سرشار از میمنت و مبارکت و الطاف خداوند متعال است، چنانچه ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، ماه ورود آن حضرت به مدینه منوره و برپایی نظام اسلامی و حکومت نبوی، ولادت حضرت امام صادق علیه‌السلام و آغاز ولایت و امامت حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در این ماه واقع شده است.

تقارن پیروزی انقلاب اسلامی با ماه ربیع الاول/آینده اسلام روشن است

دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام افزود: سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور ایران و پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سوم ربیع الأول سال 1357 بوده و اگر آینده اسلام را در این زمینه مورد توجه قرار دهیم و ترسیم کوتاهی در این ماه داشته باشیم، آغاز و بروز اسلام و پیروزی‌های پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم از این ماه آغاز شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری تصریح کرد: مشیت خداوند بر این قرار گرفت که در آغاز قرن پانزدهم هجرت، پیروزی، ظهور و تابش خورشید اسلام در همین ماه صورت بگیرد. حضرت امام قرار بود یک هفته قبل از تاریخ ورود خود به کشور وارد شوند، اما برخی وقایع باعث شد که پیروزی انقلاب در ماه ربیع الاول صورت گرفت، آغاز امامت امام عصر هم در این ماه است، اینها با هم ارتباط دارند، شاید مشیت خداوند بر این باشد که ظهور امام عصر و جهان شمولی اسلام و برقراری حکومت الهی خداوند نیز در همین ماه اتفاق بیفتد.

وی بیان داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بارها بر این مسئله تأکید فرمودند، آینده اسلام آینده روشنی است وآینده جهان، آینده اسلام است.

جهان شمولی حکومت تنها برای اسلام است

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با اشاره به اینکه برخی طرفدار حکومت جهانی و دهکده جهانی توسط استکبار جهانی هستند، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که عنوان جهان شمولی حکومت و حکومت جهانی واحد اصلا برای هیچ قدرت، گروه و حزبی قابل تحقق نیست، حضرت آیت‌الله خامنه ای مدظله العالی تصریح کردند که آنان نه می‌توانند و نه صلاحیت این کار را دارند که حکومت جهانی برقرار کنند، حکومت جهانی به عنوان حکومت الهی خواهد بود و آن حکومت امام عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری ادامه داد: وعده خداوند نیز بر حکومت اسلام و دین مقدس پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم است و این وعده حق را خداوند در آیات مختلف قرآن کریم مورد تأکید و به عنوان اراده و مشیت خود قرار داده است.

دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام گفت: روشن ترین عنوان جهان شمولی حکومت، همان عنوانی است که خداوند در آیات قرآن کریم فرموده است، چنانچه در آیه 33 سوره توبه می‌خوانیم: « هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ؛ او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیین‌ها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند»؛ این آیات فقط در مسئله جهان شمولی اسلام اشاره دارد و امید است که شاهد این عظمت و شمولی جهانی اسلام باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری عنوان کرد: خوابی که آمریکایی‌ها به عنوان خاورمیانه جدید دیده بودند و طرفداران آنان حتی در کشور ما گروهی به آن می‌پرداختند که حکومت جهانی و دهکده جهانی شکل گرفته و ما ناچاریم که به آنان ملحق شویم، بدون اینکه به وعده الهی توجه داشته باشند، محقق نشد و این ایده حکومت و دهکده جهانی به اصطلاح سیاسی مرده متولد شد.

افول آمریکا روز به روز آشکار تر می‌شود

وی اظهار داشت: امروز بسیاری از تحلیل‌گران آمریکایی و اروپایی بر این اعتقادند که افول آمریکا آشکار شده و فروپاشی آمریکا را که حضرت امام خمینی (ره) بعد از فروپاشی شوروی سابق نوید دادند، شاهدیم و روز به روز آشکار تر می‌شود، چه از نظر بحران اقتصادی و چه از نظر بحران سیاسی که در بعد بین الملل به وجود آمده و قدرت و هستی خود را از دست دادند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، کلام حضرت امام خمینی (ره) را مورد توجه قرار دارد که در سال 1343 در جریان مقابله و رویارویی کاپیتولاسیون در سخنرانی خود فرمودند که رئیس جمهور آمریکا بداند که از نظر مردم منفورترین شخص است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری افزود: امروز نیز اگر بخواهیم آمریکا را در جهان و منطقه بررسی کنیم، می‌بینیم که رئیس جمهور آمریکا منفورترین شخص در تمام جهان شده و در یک نگاه دیگر، رئیس جمهور فعلی آمریکا در داخل آمریکا نیز منفورترین شخصیت آمریکایی است.

امروز ظهور و نمود اسلام روز به روز آشکارتر می‌شود

وی تصریح کرد: امروز ظهور و نمود اسلام روز به روز آشکارتر می‌شود، چنانچه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «وَنُرِيَ فِرْعَوْنَ وَهَامَانَ وَجُنُودَهُمَا مِنْهُمْ مَا كَانُوا يَحْذَرُونَ؛ و به فرعون و هامان و لشکریانشان، آنچه را از آنها [=بنی اسرائیل‌] بیم داشتند نشان دهیم»؛ ما می‌خواهیم به آنان نشان دهیم که حکومت پوشالی استکبار و همه لشکریان و همه عِده و عُده آنان به سادگی از هم می‌پاشد و فرو می‌ریزد.

دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام اضافه کرد: خداوند در آیه 60 سوره انفال می‌فرماید: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرينَ مِنْ دُونِهِمْ لا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ؛ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با دشمنان، آماده سازید و اسب‌های ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و گروه دیگری غیر از اینها را که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد»؛ دشمنانی که هنوز ظاهر نشدند، آشکار می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری عنوان کرد: وقتی قرآن کریم و تاریخ جهان و انبیای الهی را مطالعه می‌کنیم، می‌بینیم که سنت خداوند متعال در این است که هیچ کاری بدون جهت تحقق پیدا نمی کند و خداوند بنا ندارد که به صورت معجزه آسا کاری را آشکار کند.

وی افزود: ائمه اطهار علیهم‌السلام وقتی مسموم می‌شوند به شهادت می‌رسند، حضرت علی علیه‌السلام با شمشیر به شهادت می‌رسند و واقعه جانسوز عاشورا اتفاق می‌افتد و منجر به شهادت امام حسین علیه‌السلام می‌شود؛ سنت الهی بر این است که تحریفی صورت نگیرد.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین بیان داشت: شاید این جمله معروف شهید آیت‌الله بهشتی را شنیدید که بهشت را به بها می‌دهند، به بهانه نمی دهند، خداوند در آیه 11 سوره رعد می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ؛ خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملّتی) را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند».

مقاومت یکی از اصول مسلم و سنت‌های خداوند است/مقاومت عنوان مقدسی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری تصریح کرد: در میان جامعه باید تغییر و تحلیل و آمادگی و تمهید به وجود بیاید و جامعه باید به این سو حرکت کند، اگر ما عقب نشینی کنیم، کوتاه بیاییم و دستور خداوند را انجام ندهیم، باختیم و دشمن به بعضی مقاصد خود می‌رسد و زمینه برای ظهور تحقق پیدا نمی کند و عده الهی آشکار نمی شود و عقب می‌افتیم.

وی بیان کرد: در طول تاریخ اسلام اگر به زندگانی ائمه اطهار علیهم‌السلام نگاه کنید، برای اسلام اهل بیتی و اسلام شیعه مشکلاتی به وجود آمده و خداوند برای این مسئله راهکارهایی نشان داده که یکی از اصول مسلم و سنت‌های خداوند، مقاومت است.

دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام با بیان اینکه عنوان مقاومت، عنوان مقدسی است، عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم و در آیات متعدد به موضوع مقاومت اشاره فرموده است، چنانچه در آیه 30 سوره فصلت می‌خوانیم: «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ به یقین کسانی که گفتند: «پروردگار ما خداوند یگانه است!» سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که: «نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری اظهار کرد: بعد از ایمان به خداوند، نیاز به استقامت است و بشارت خداوند بعد از استقامت است، بدون استقامت، بشارت و وعده الهی تحقق پیدا نمی کند.

آثار و برکات مقاومت از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون

وی گفت: بنده به عنوان طلبه ای که در رکاب حضرت امام (ره) در این مسیر حرکت کردم و با جهان اسلام و مقاومت آشنایی دارم، نمونه‌هایی را برای شما عرض کنم؛ از جمله مقاومت آثار و برکات زیادی دارد و بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز، مقاومت را در اشکال مختلف و متعدد و در زمان‌ها و مکان‌های مختلف مشاهده کردیم و این مقاومت اتفاق افتاده و جواب داده است.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ادامه داد: اگر تاریخ انقلاب و تاریخ مسیر پیروزی انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهید، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز آنچه اتفاق افتاده، موفقیت و پیروزی و پیشرفت در همه زمینه‌ها بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری اضافه کرد: گروهک‌های داخلی به ویژه منافقین و توده ای‌ها قبل از پیروزی انقلاب وقتی دیدند که جمعیت و مبارزان با ایدئولوژی‌های مختلف به خیابان‌ها و مسجد می‌آیند، می‌گفتند شما تصور می‌کنید با این حسینیه‌ها و مساجد و این جمعیت می‌توانید انقلاب کنید و حکومت فاسد را از بین ببرید.

وی تصریح کرد:80  هزار مستشار امنیتی و نظامی آمریکا در این کشور زندگی می‌کردند و تمامی امکانات دراختیار آنان بود، چنانچه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی چندی پیش به آنها اشاره کردند؛ اوایل انقلاب که در نیروی دریایی بندرعباس بودم، هر ناو و وسیله دریایی که خراب می‌شد، باید در تعمیرگاه آمریکایی‌ها در پاکستان و یا قبرس تعمیر می‌شد، اما امروز ایران به این نقطه رسیده که زیردریایی درست می‌کند و می‌تواند ناوهای آمریکایی را در این آبها به خطر بیندازد که این استقامت و پایداری مردم از آثار و برکات انقلاب اسلامی است.

دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام با اشاره به تشکیل مقاومت در لبنان، گفت: اسرائیل جنوب و بخشی از شرق لبنان را اشغال کرد، حضرت امام دستور مقاومت دادند و نیروی مقاومت لبنان ظرف دو ماه اسرائیل را از آنجا بیرون کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری افزود: تعبیری که سیاسی‌ها و امنیتی‌ها نسبت به ارتش اسرائیل داشتند، می‌گفتند که نیروی نظامی اسرائیل شکست نمی خورد و کشورهای عربی معتقد بودند که باید با اسرائیل بسازند، اما مقاومت در سال 2000 توانست نیروی اسرائیل را شکست دهد که اسرائیل بدون هیچ گونه مقابله نظامی از جنوب لبنان فرار کرد و این موفقیت‌ها صورت گرفت.

وی یادآور شد: امروز می‌بینید که شیخ حسن نصر الله وقتی تهدید می‌کند، اسرائیل جدی می‌گیرد، این مقاومت، مقاومت زنده است و توانسته این کار را انجام دهد؛ مقاومت در فلسطین نیز شکل گرفت؛ گروه‌های جهادی در فلسطین زیاد بودند، اما هیچ یک مبتنی بر اسلام نبودند، وقتی جهاد اسلامی و حماس اسلامی آمد، پیروزی‌ها شروع شد و امروز می‌بینید که اسرائیل در برابر 50 موشک فلسطین، تمام مدارس ،دانشگاه‌ها و ادارات را تعطیل می‌کند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین همچنین به مقاومت در یمن و ایستادگی مردم یمن در برابر ظلم‌ها اشاره کرد و گفت: خداوند در آیه 16 سوره جن می‌فرماید: «وَأَنْ لَوِ اسْتَقَامُوا عَلَى الطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْنَاهُمْ مَاءً غَدَقًا؛ و اینکه اگر آنها در راه (ایمان) استقامت ورزند، با آب فراوان سیرابشان می‌کنیم»، همچنین در آیه 30 سوره فصلت می‌خوانیم: «وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است»، در آیه 21 سوره مجادله نیز آمده: «کَتَبَ اللَّهُ لَأَغْلِبَنَّ أَنَا وَ رُسُلي‏ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزيزٌ؛ خداوند چنین مقرر داشته که من و رسولانم پیروز می‌شویم چرا که خداوند قویّ و شکست‌ناپذیر است»؛ همه اینها وعده‌های مقاومت است.

راه رسیدن به آینده درخشان اسلام شامل ایمان به خدا، توکل، اطاعت از رهبری و ایستادگی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری با بیان اینکه راه رسیدن به آینده درخشان اسلام شامل ایمان به خدا، توکل، اطاعت از رهبری و ایستادگی است، تأکید کرد: خداوند در آیه 45 سوره انفال می‌فرماید: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا لَقِيتُمْ فِئَةً فَاثْبُتُوا وَاذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيرًا لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! هنگامی که (در میدان نبرد) با گروهی رو به رو می‌شوید، ثابت قدم باشید! و خدا را فراوان یاد کنید، تا رستگار شوید».

وی عنوان کرد: خداوند در آیه بعدی یعنی آیه 46 سوره انفال آن را کامل می‌کند و می‌فرماید: «وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ؛ و (فرمان) خدا و پیامبرش را اطاعت نمایید! و نزاع (و کشمکش) نکنید، تا سست نشوید، و قدرت (و شوکت) شما از میان نرود! و صبر و استقامت کنید که خداوند با استقامت کنندگان است».

دبیر کل سابق مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام اظهارد اشت: اطاعت از خداوند و اطاعت از رهبری و پیامبر، راه رسیدن به سعادت و راه رسیدن به عزت، عظمت و افتخار به آینده درخشان اسلام است.

دشمن به دنبال ایجاد تنازع و اختلاف میان مسلمانان است/انحراف و زاویه با رهبری، خدمت به استکبار است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری با اشاره به واژه وَلَا تَنَازَعُوا، گفت: تنازع به معنای درگیری و دعوا است، همان که آمریکا به دنبال آن هستند؛ شیعه انگلیسی و غیره برای ایجاد اختلاف در داخل شیعه، وهابیت، تروریست‌های تکفیری و داعشی ها، طالبان و القاعده ای‌ها برای ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی و مقابله با کنفرانس اسلامی که توسط ایران برگزار می‌شود از جمله فعالیت‌های آمریکا و استکبار برای ایجاد اختلاف و تنازع میان مسلمانان است.

وی تصریح کرد: نتیجه مقاوت، اطاعت از رهبری و ایستادگی، تداوم پیروزی‌هایی است که چهل سال است که با آن پیش می‌رویم. بنابراین استاد، دانشمند، قوای سه گانه و همه بدانند که هر که امروز به هر نحوی از خط ولایت و رهبری انحراف و زاویه پیدا کند و بخواهد کنار رود، خدمت به آمریکا، اسرائیل، شیطان و استکبار جهانی می‌کند و

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اختری در پایان توصیه کرد: در هر مسئولیت و در هر کجا که باشیم، خود را از رهبر جلو نیندازیم؛ نه جلو باشیم و نه عقب بمانیم، بلکه همراه با رهبر حرکت کنیم تا توفیق داشته باشیم که در این راه استوار و بردبار باشیم و بدانیم که ضعف و سستی و افولی که برای آمریکا و قدرت استکبار جهانی به وجود آمده، در حال گسترش است و پیش می‌رود و آینده روشن و درخشان اسلام و قرآن و در رأس آن جمهوری اسلامی پیش روی ما است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱