استقبال طلاب از تشکیل میز مشاوره پژوهش در کتابخانه

حقانی

حقانی تشکیل میز مشاوره پژوهش در کتابخانه را از ابتکارات این معاونت دانست که با استقبال خوب طلاب و پژوهشگران مواجه شده است.

 

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سرکار خانم ریحانه حقانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی که با حضور مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام و مدیران کتابخانه‌های بزرگ استان قم برگزار شد با اشاره به اینکه مخزن کتابخانه جامعه الزهرا علیهاالسلام دارای حدود 74 هزار جلد کتاب در 33 هزار عنوان است، گفت: افزون بر این کتابخانه تخصصی در رشته‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی با دارا بودن حدود 7 هزار جلد کتاب و میز‌های تخصصی پژوهش به صورت کتابخانه باز در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه در این کتابخانه منابعی به زبان‌های ترکی استانبولی، آذری، کردی، بنگلادشی، اردو، تاجیک، چینی، فرانسوی و اسپانیایی نیز وجود دارد اظهار داشت: اساتید، طلاب و گروه‌های علمی در طول سال درخواست‌های خود را به کتابخانه ارائه می دهند که پس از نیازسنجی، تهیه و به منابع کتابخانه افزوده می‌شود.

وی افزود: رف‌خوانی کتاب‌های موجود در کتابخانه، سال گذشته برای اولین بار در سی سال گذشته انجام شد، همچنین همه کتاب‌ها اعم از مخزن اصلی، کتابخانه مدارس، مراکز، دانشکده و دیگر مراکز توسط دو نیروی متخصص داخلی فهرست‌نویسی شد و بقیه کتابدارها هم آموزش ضمن خدمت فهرست‌نویسی را گذراندند و مهارت‌های کتابداری بین همه کتابداران توزیع شد.

حقانی با اشاره به مراجعه روزانه 200 تا 300 طلبه و استاد به کتابخانه جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: کتابخانه هر روز از ساعت 7 صبح تا 18عصر به صورت مستمر به مراجعه کنندگان خدمات‌ ارائه می دهد.

وی به ارتقا و افزایش نرم‌افزارهای موجود در رشته‌های تخصصی در کتابخانه اشاره کرد و از افزایش دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی مورد نیاز پژوهشگران به 174 عنوان، نشریات به 158 عنوان و ارائه خدمات اینترنت به پژوهشگران خبر داد.

حقانی تشکیل میز مشاوره پژوهش در کتابخانه را از ابتکارات این معاونت دانست که با استقبال خوب طلاب و پژوهشگران مواجه شده است و طلاب ایرانی و غیرایرانی می‌توانند هر روز در بحث تحقیقات علمی و پایان‌نامه با مراجعه به اساتید مشاور، مشکلات پژوهشی خود را با آنها در میان بگذارند.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از کتابداران و همکاران معاونت پژوهش در کتابخانه با اهدای هدایایی قدردانی شد.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱