استاد درس خارج جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد:

دشمنان نمی‌توانند عزت و استقامت مسلمانان را ببینند

جامعه

بانو مجتهده گل گیری با اشاره به واقعه تروریستی اهواز گفت: اینکه عده‌ای بی‌گناه و بی‌دفاع را در شهر به رگبار ببندند، نمونه‌ای از خباثت باطنی است؛ چرا که دشمنان نمی‌توانند عزت و استقامت مسلمانان را ببینند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نخستین جلسه درس اخلاق اساتید روز یکشنبه اول مهرماه با حضور سرکار خانم مجتهده گل گیری در سالن آمفی تئاتر طبقه 4 شهید بهشتی(ره) برگزار شد.

در این جلسه، بانو مجتهده گل گیری به ادامه شرح خطبه 192 نهج البلاغه معروف به خطبه قاصعه با موضوع تواضع انبیا و اولیای الهی پرداخت.

استاد درس اخلاق جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: امام علی علیه‌السلام با توصیف احوال حضرت  موسی و هارون علیهماالسلام به تواضع و فروتنی انبیا و اولیای الهی پرداخته اند و در این خطبه می فرمایند: «وَ لَقَدْ دَخَلَ مُوسَى بْنُ عِمْرَانَ وَ مَعَهُ أَخُوهُ هَارُونُ ( عليه السلام ) عَلَى فِرْعَوْنَ وَ عَلَيْهِمَا مَدَارِعُ الصُّوفِ وَ بِأَيْدِيهِمَا الْعِصِيُّ».

وی تصریح کرد: اینکه حضرت موسی علیه‌السلام با لباس پشمی و عصا بر فرعون وارد می‌شوند، نشان‌دهنده عدم اهمیت آن حضرت به زیورآلات و تجمل گرایی است.

بانو مجتهده گل گیری با اشاره به بیان امام علی علیه‌السلام که می فرمایند: «لَوْ أَرَادَ اللَّهُ سُبْحَانَهُ لِأَنْبِيَائِهِ حَيْثُ بَعَثَهُمْ أَنْ يَفْتَحَ لَهُمْ کنُوزَ الذِّهْبَانِ وَ مَعَادِنَ الْعِقْيَانِ وَ مَغَارِسَ الْجِنَانِ»؛ اگر خداوند می خواست، معادن طلای ناب را در اختیار انبیا قرار می‌دادند، اما اینگونه نبوده و اکثر انبیای الهی از قشر مستضعف جامعه بودند.

وی بیان داشت: اگر خداوند به ایشان طلا و جواهرات عطا می کردند، دیگر ابتلا و آزمایش مردم معنی نداشت چرا که انسان‌ها به خاطر پول و ثروت، حول ایشان جمع می‌شدند نه به خاطرهدایت؛ و بنابراین اجر معنا پیدا نمی‌کرد و دیگر بهشت و جهنم معنا نداشت.

استاد درس خارج حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: خداوند به جای مال و ثروت، قدرت  و قوت در عزائم و اراده را به انبیای الهی عطا فرموده است.

بانو مجتهده گل گیری با اشاره به اهمیت بندگی و اطاعت انبیا و اولیای الهی گفت: اینکه انسان بر بندگی خداوند پافشاری کند و مقیم برطاعت باشد مهم است؛ خداوند این عزم را به انبیا عطا کردند، اما آنها در چشم مردم ضعیف بودند و خود این ضعف مایه نگرانی سرمایه‌داران و ثروتمندان بود، چرا که در ذهن مردم این سؤال بود که اگر اینگونه می‌شود زندگی کرد چرا شما اینگونه نیستید؟ و این خباثت اهل زر و زور را می‌رساند.

وی در پایان با اشاره به واقعه تروریستی اهواز عنوان کرد: اینکه عده‌ای بی‌گناه  و بی‌دفاع را در شهر به رگبار ببندند، نمونه‌ای از خباثت باطنی است؛ چرا که دشمنان نمی‌توانند عزت و استقامت مسلمانان را ببینند.

گفتنی است؛ در ابتدای این مراسم، سرکار خانم افضلی به مناسبت ایام سوگواری محرم الحرام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، دقایقی را به ذکر مصیبت آل عبا(علیهم‌السلام) پرداخت و یاد و خاطره شهدا دفاع مقدس و شهدا حادثه تروریستی اهواز را گرامی داشت.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱