با حضور مدیر جامعه‌الزهرا(س)؛

جمعی از نویسندگان آثار علمی جامعه‌الزهرا(س) تجلیل شدند

تجلیل از پژوهشگران 5

36 نفر از پژوهشگران شرکت‌کننده در همایش‌ها و نویسندگان آثار علمی در نشریات تخصصی «مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده» و «جستارهای تاریخ اسلام» با حضور مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی، نشست علمی پژوهشی «مواجهه امام رضا علیه‌السلام با جریان‌های ضدعلوی و جریان‌های کلامی عصر خویش» به همراه تجلیل از پژوهشگران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سوی انجمن علمی پژوهشی تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

در این مراسم، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اهمیت اسلام به علم و پژوهش، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم فرمودند: «اَلْمُؤْمِنُ إِذَا مَاتَ وَ تَرَكَ وَرَقَةً وَاحِدَةً عَلَيْهَا عِلْمٌ تَكُونُ تِلْكَ اَلْوَرَقَةُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ سِتْراً فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ اَلنَّارِ وَ أَعْطَاهُ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى بِكُلِّ حَرْفٍ مَكْتُوبٍ عَلَيْهَا مَدِينَةً أَوْسَعَ مِنَ اَلدُّنْيَا سَبْعَ مَرَّاتٍ وَ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ يَقْعُدُ سَاعَةً عِنْدَ اَلْعَالِمِ إِلاَّ نَادَاهُ رَبُّهُ عَزَّ وَ جَلَّ جَلَسْتَ إِلَى حَبِيبِي وَ عِزَّتِي وَ جَلاَلِي لَأَسْكَنْتُكَ اَلْجَنَّةَ مَعَهُ وَ لاَ أُبَالِي؛ زمانى كه مومن از دنيا برود و از او يك ورق دانش باقى بمانده،آن ورق در روز قيامت فاصله ميان او و دوزخ خواهد شد.خداوند به ازاى هرحرف از آن نوشته، شهرى در بهشت نصيب او مى‌كند كه هفت برابر دنياست.همچنين اگر مؤمنى ساعتى نزد عالمى بماند،پروردگارش مى‌گويد:تو نزد حبيب من نشستى. به عزت و جلال خودم سوگند كه تو را همراه او در بهشت قرار خواهم داد و ابايى ندارم»؛ این حدیث برای پژوهشگران و اهل قلم مهم است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تصریح بر اینکه ارزش و جایگاه آثار پژوهشی را بدانیم، ضمن قدردانی از پژوهشگران و اساتید و مسئولانی که در مسیر پژوهش تلاش کردند، اظهار امیدواری کرد این حرکت های علمی با قوت بیشتر ادامه داشته باشد.

سرکار خانم برقعی به معاونت پژوهش توصیه کرد: بانک اطلاعاتی از پژوهشگران و اهل قلم جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها داشته باشیم تا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان در مراکز و نهادهای مختلف استفاده شود.

برگزاری نشست علمی پژوهشی به مناسبت ولادت باسعادت امام رضا علیه‌السلام از دیگر برنامه‌های این مراسم بود و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر اکبر روستایی به بیان و معرفی جریان‌های کلامی و ضدعلوی در دوران امامت امام رضا علیه‌السلام و مواجهه آن حضرت با این جریان‌ها پرداخت.

در ادامه این برنامه، خانم زهرا مهرجویی به ارائه گزارشی از حضور پژوهشگران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در اجلاسیه جمعیت و محوریت خانواده، همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب علیه‌السلام حامی پیامبر صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و همایش بین المللی حضرت حمزه علیه‌السلام پرداخت.

وی با اشاره به تعداد مقالات تدوینی از طرف اساتید، پژوهشگران و طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این سه همایش، گفت: به طور کلی 38 مقاله از سوی پژوهشگران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به دبیرخانه های این سه همایش ارسال شده است.

در این مراسم، 36 نفر از پژوهشگران شرکت‌کننده در این سه همایش و همچنین نویسندگان آثار علمی نشریات تخصصی «مطالعات تربیتی و روانشناختی خانواده» و «جستارهای تاریخ اسلام» مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱