مدیر جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

لزوم فعالیت‌های جمعی و شبکه ای برای معرفی سیره شهدا در جامعه

خانم برقعی 22

خانم برقعی با بیان اینکه برای شهدا کاری شبکه ای، جمعی و گروهی انجام دهیم، گفت: ما کارهای فردی زیادی انجام می‌دهیم، اما اثر آن کم است، اگر کارهای به صورت جمعی و شبکه ای باشد، آثار آن ماندگارتر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در جلسه کمیته امور بانوان ستاد کنگره ملی شهدای استان قم که با حضور نمایندگانی از سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد علیه‌السلام، عنوان کرد: امام محمد تقی علیه‌السلام می‌فرماید: «مَن شَهِدَ أمرا فكَرِهَهُ كانَ كمَن غابَ عَنهُ، و مَن غابَ عَن أمرٍ فرَضِيَهُ كانَ كمَن شَهِدَهُ؛ كسى كه شاهد كارى باشد و آن را ناخوش بدارد مانند كسى است كه شاهد آن نبوده است و كسى كه شاهد كارى نباشد اما به آن راضى باشد، مانند كسى است كه شاهد آن بوده است».

کار برای شهیدان توفیق است و نصیب هر کسی نمی‌شود

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر ما به امر شهدا و به امر عاشورا راضی باشیم، مصداق این آیه شریفه است که «يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمًا؛ ای کاش ما هم با آنها بودیم، و به رستگاری (و پیروزی) بزرگی می‌رسیدیم».

برقعی با بیان اینکه شهدا حاضران روزگار و شاهدان بر اعمال ما هستند، تأکید کرد: طبق آیات قرآن کریم،  اگر به اعمال و رفتار شهدا راضی باشیم، با آنها هستیم و اگر کار آنها را ناپسند بپنداریم و به کار آنها راضی نباشیم، قطعا از آنها غایبیم و هیچگاه از آنها نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: کار برای شهیدان توفیق است و نصیب هر کسی نمی‌شود؛ مشکلات به دست شهدا حل می‌شود، نمونه‌های زیادی می‌شناسیم که با توسل خیلی کوچک مشکلات آنها حل شده است.

لزوم فعالیت‌های شبکه ای در راستای معرفی سیره شهدا

 مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تصریح بر اینکه شهدا حاضرند و ما غایبیم، عنوان کرد: هر یک از شما نماینده یک سازمان و نهاد هستید، بیایید با شهدا عهد ببندیم خالصانه در این مسیر فعالیت کنیم و برای شهدا کاری شبکه ای، جمعی و گروهی انجام دهیم.

برقعی خاطرنشان کرد: ما کارهای فردی زیادی انجام می‌دهیم، اما اثر آن کم است، اگر کارهای به صورت جمعی و شبکه ای باشد، آثار آن ماندگارتر خواهد بود.

وی یادآور شد: بسته ای پیشنهادی از سوی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برای فعالیت‌های این کنگره تهیه شده که نمایندگان سازمان‌ها و نهادها می‌توانند نظرات خود را پیشنهاد دهند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: امروز ما باید عملیاتی وارد شویم، این فعالیت‌ها باعث می‌شود که اثر حضور شهدا را در زندگی خود ببینیم و این فعالیت‌ها قطعا زندگی ما را متحول خواهد کرد.

برقعی تأکید کرد: اگر با هم کار کنیم و شهدا را به عنوان واسطه‌های خود و اهل بیت علیهم‌السلام قرار دهیم، قطعا به نتیجه خواهیم رسید.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱