نشست مبلغان بین الملل جامعه الزهرا برگزار شد

نشست مبلغان بین الملل

نشست مبلغان بین الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام با بررسی موضوعات و مسائل منطقه ای مرتبط با تبلیغ در عرصه بین الملل در جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین جهانی فرد در نشست مبلغان بین الملل جامعه الزهرا علیهاالسلام به تبیین موضوع تحقق اسلام ناب در عرصه بین الملل پرداخت.

 این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: به لحاظ شرایط زمانی در گام دوم انقلاب هستیم که گام هم افزایی نیروهای انقلابی در تمام سطوح و هجوم به سمت تمدن پوشالی غرب به معنای استکبار است. در جامعه الزهرا علیهاالسلام این شیوه هجومی باید دانشی و بر اساس تولید علم است که کار سختی است و نتیجه آن توجه مستضعفان جهان به حجج الهی و اقبال به ایشان است.

وی با بیان اینکه باید فرصت کنونی را در راستای ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام غنیمت شمرد، گفت: آیه 39 سوره احزاب به فرموده رهبر معظم انقلاب منشور تبلیغی طلاب و روحانیون است و باید این آیه و نکات مربوط به آن را همواره در راه تبلیغ دین مد نظر قرار داد.

این مبلغ عرصه بین الملل نترس بودن در عرصه تبلیغ دین و خودجوش بودن در فعالیت های فکری و میدانی تبلیغ را از نکات این آیه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش تولید شده در غرب به لحاظ معنوی انسان را به بن بست می رساند، این فرصت استثنایی بزرگی برای ترویج فرهنگ و مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

وی با اشاره به اینکه در راه تبلیغ دین در عرصه بین الملل باید عینک ما برای همه تحلیل ها، آیات و روایات باشد. در این مسیر می توان از شرایط فرهنگی و اجتماعی غربی ها هم استفاده کرد و با امیدبخشی به آنها بر اساس آیات و روایات به داد مستضعفان جهان رسید. 

این استاد حوزه و دانشگاه برگزاری دوره هایی برای جلوگیری از خودکشی، ترس، تنهایی برای مردم در کشورهای غربی را دریچه ای برای ورود به عرصه تبلیغ دین عنوان کرد و گفت: گرفتاری مردم غرب در این زمینه بسیار زیاد است و تنها راه نجات از این وضعیت آموزه های مکتب اهل بیت علیهم السلام است.

گفتنی است، در ادامه این جلسه طلاب فعال در عرصه تبلیغ بین الملل مسائل و مشکلات خود را مطرح و از تجارب هم در عرصه های مختلف تبلیغی بهره بردند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱