فراخوان عضویت در انجمن رسانه جامعه الزهرا

فراخوان جذب در انجمن رسانه

انجمن رسانه جامعه الزهرا علیهاالسلام با هدف توانمندسازی طلاب برای ورود مؤثر به عرصه تبلیغ رسانه عضو می‌پذیرد.

 

به گزارش روابط عمومی، فراخوان عضویت انجمن رسانه جامعه الزهرا علیهاالسلام (ارج) از سوی اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی این مؤسسه علمی حوزوی اعلام شد.

ندا حکمت نیا در این باره به واحد خبر گفت: انجمن رسانه جامعه الزهرا علیهاالسلام به‌منظور تقویت و ترویج سواد و مهارت‌های رسانه‌ای و ارتقای روحیه فعالیت‌های جمعی میان طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال ۱۳۹۹ تشکیل شد.

مدیر اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل این انجمن، توانمندسازی طلاب برای ورود مؤثر به عرصه تبلیغ رسانه است، اظهار داشت: تبلیغ رسانه‌ای‌ شامل هرگونه فعالیتی است که منجر به تولیدات صوتی و تصویری در قالب فیلم، صوت، پویانمایی، کلیپ صوتی و تصویری، مستند علمی، مستند داستانی، برنامه ترکیبی و غیره متناسب با موضوعات فرهنگی و تبلیغی شود.

وی در ادامه ارکان اصلی انجمن رسانه جامعه الزهرا علیهاالسلام (ارج) را شامل مجمع عمومی، شورای انجمن، کانون‌های تخصصی، دبیر و ناظر عنوان کرد و افزود: مجمع عمومی، گردهمایی اعضای انجمن به‌صورت عادی و سالانه است. اعضا در مجمع عمومی به هم‌اندیشی، ایده پردازی، بحث و گفت‌وگو پیرامون موضوعات مدنظر می‌پردازند. استماع و پیگیری مصوبات شورا و انتخاب ناظر از جمله وظایف اعضای مجمع است. فعالیت و همکاری در مجمع عمومی فرصتی برای پرورش توانایی‌ها هر فرد و آشنایی با توانایی‌های سایر افراد است.

حکمت نیا  شورای انجمن رسانه را متشکل از پنج عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل دانست که توسط مجمع عمومی با اکثریت نسبی آرا به مدت دو سال انتخاب می‌شوند و  وظیفه برنامه‌ریزی و مدیریت فعالیت‌های ارج را بر عهده دارند.

وی وظیفه کانون‌های تخصصی را آموزش، توانمندسازی، به‌کارگیری مهارت‌های رسانه‌ای و تولید آثار تصویری، صوتی و مکتوب اعضا عنوان کرد و گفت : اعضا بر اساس توانایی و علاقه می‌توانند در یکی از کانون‌های تخصصی سواد رسانه،گرافیک، تدوین و غیره فعالیت کنند.

مدیر اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی با بیان اینکه دبیر انجمن با رای اعضای شورا به مدت یک سال برای مدیریت و پیگیری فعالیت‌های انجمن انتخاب می‌شود. افزود: ناظر نیز از طرف مجمع عمومی برای نظارت بر فعالیت‌های انجمن و ارائه گزارش به مجمع وارد شورا می‌شود.

حکمت نیا با اشاره به چهار مرحله جذب، تربیت، کارجمعی و تولید در انجمن رسانه خاطرنشان کرد: ما در ارج با شناسایی و جذب طلاب مستعد و علاقه‌مند به تبلیغ رسانه؛ زمینه‌سازی برای کشف و شکوفایی توانایی‌ها، پرورش خلاقیت‌ها و ارتقای بنیه علمی، اعتقادی و بصیرتی آنان؛ اتحادآفرینی، تقویت و افزایش سطح مشارکت و کار جمعی در بین طلاب و تولید محصولات رسانه‌ای باهدف پاسخگویی به نیازها و مطالبات موجود جامعه به دنبال تربیت مبلغان و نخبگان رسانه‌ای و هدایتگران جبهه رسانه انقلاب و اسلام هستیم.

وی بیان داشت: در کنار فعالیت‌های تولیدی کانون‌ها با برگزاری کارگاه، دوره و کلاس‌های علمی، مهارتی، تربیتی، بصیرتی، نشست‌های تحلیلی و تبیینی، کرسی‌های نظریه‌پردازی و آزاد‌اندیشی و اکران آنلاین فیلم‌ها، مستند و غیره به همراه نقد و تحلیل و بررسی و غیره زمینه برای رشد طلاب فراهم می‌شود که شیوه برگزاری این برنامه‌ها با توجه به شرایط کرونا در کشور، مجازی خواهد بود.

حکمت نیا روند عضویت و فعالیت طلاب در انجمن را این‌گونه توضیح داد: در وهله نخست ثبت عضویت و تشکیل پرونده در سامانه اداره تبلیغ نوین و فضای مجازی صورت می‌پذیرد، سپس طلاب برای شرکت در مصاحبه عمومی دعوت و پس از پذیرش به مجمع عمومی ارج وارد می‌شوند و در ادامه به عضویت در کانون‌های تخصصی درمی‌آیند.

گفتنی است، طلاب علاقه‌مند می‌توانند جهت ثبت عضویت و تشکیل پرونده به سامانه اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی به نشانی http://novin.jz.ac.ir قسمت تشکل‌ها مراجعه نمایند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱