برگزاری کارگاه آشنایی با اصول سخنوری و فن بیان در پیش رویداد پژوهشی

دکتر فایندپور

نخستین روز از پیش رویداد پژوهشی با برگزاری کارگاه آشنایی با اصول سخنوری و فن بیان کار خود را آغاز کرد.

 

به گزارش روابط عمومی، کارگاه آشنایی با اصول سخنوری و فن بیان با ارائه دکتر حسن فانیدپور صبح امروز در پیش رویداد پژوهشی برگزار شد.

در این جلسه استاد فانیدپور با اشاره به اینکه فن بیان، تکنیک و هنر هویدا کردن، انعکاس و انتقال مفید، جذاب و اثرگذار پیام به مخاطب با هدف اقناع و ترغیب است گفت: برای انجام یک سخنرانی موفق می بایست قبل از سخنران،  مخاطب شناسي صورت پذیرد، سپس طرح درس يا سناريوى سخنراني نوشته شود.

وی پوشش، آراستگي و ظاهر مناسب را از موارد ضروری در یک سخنرانی دانست و اظهار داشت: آرامش و مکث در ابتدای سخنرانی از اصول اولیه ورود به بحث به شمار می آید. همچنین  معارفه سخنران توسط مجری صورت خواهد گرفت اما در صورت عدم معارفه، بهتر است سخنران معرفی اجمالی متواضعانه ای از خود داشته باشد.

فانیدپور در ادامه نتیجه  افراط در تواضع را ترور شخصیت سخنران عنوان و خاطرنشان کرد: همچنین در سخنرانی باید شخصیت طرفین حفظ شود، از این رو در انتخاب کلمات و جملات باید دقت کرد.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب كلمات، مهمترين نكته براي فن بيان قوي است، اعتماد به نفس،  اعتقاد به آنچه بیان می شود، اجتناب از خودپرستی،  ملايمت در رفتار، مراقبت از وضعیت نشستن يا ايستادن،  مراقبت از زير و بَم صدا و آماده بودن برای انجام سخنرانی را از موارد مهم حین سخنرانی برشمرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱