شاخصه‌های زن تراز انقلاب در عرصه مشارکت اجتماعی تبیین شد

میزگرد خانم سلطان محمدی

شاخصه‌های زن تراز در عرصه مشارکت اجتماعی با ارائه 6 نفر از اعضای انجمن علمی پژوهشی تفسیر و علوم قرآن تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی، میزگرد علمی «شاخصه‌های زن تراز در عرصه مشارکت اجتماعی» امروز سه شنبه 15 شهریور در دومین روز رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سوی معاونت پژوهش این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

این میزگرد به همت گروه انجمن علمی پژوهشی تفسیر و علوم قرآن صورت گرفت و خانم فاطمه سلطان محمدی به عنوان سرگروه و خانم‌ها نجمه شاهرخی، طیبه صادقلو، فاطمه علیزاده، فهیمه ایمانی و فرزانه جعفری دیگر اعضای این گروه به بیان مباحث این میزگرد پرداختند.

در ابتدای این میزگرد، به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره زن تراز انقلاب اشاره شد که فرمودند: «زن تراز انقلابی زنی هست که نه ویژگی زن شرقی را دارد و نه ویژگی زن غربی را. چرا که ویژگی زن شرقی صرفا خانه‌نشینی و منفعل بودن است و هیچ ردپایی از او در تاریخ کشورهای شرقی دیده نمی‌شود و در مقابل، زن غربی به مثابه‌ موجودی است که جنسیت او بر انسانیتش می‌چربد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید قرارگرفته‌است».

دیدگاه مخالفان و موافقان مشارکت سیاسی بانوان و دلایل این دیدگاه‌ها از دیگر مباحث ارائه شده در این میزگرد بود.

در ادامه این میزگرد، ویژگی‌های زن تراز انقلاب اسلامی شامل عفیف بودن، شریف بودن، محجبه بودن و ویژگی «در متن بودن زن تراز انقلاب» در محورهای اعتقادی، خانوادگی و اجتماعی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

 پس از ارائه مباحث، خانم دکتر طاهره ماهروزاده، ناظر علمی و خانم سمیه مالمیر، داور ثابت این میزگرد ضمن قدردانی از شرکت کنندگان به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱