مدیر رویداد پژوهشی جامعه الزهرا(س) عنوان کرد:

برنامه ریزی 10 میزگرد علمی و 6 کرسی آزاداندیشی در رویداد پژوهشی

فراهانی 2

مدیر رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه بیش از صد نفر از اساتید، طلاب دو، سه و چهار و پژوهشگران در این رویداد ثبت نام کردند، گفت: در این رویداد، 10 میزگرد علمی با حضور اعضای انجمن‌های علمی پژوهشی و 6 کرسی آزاداندیشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، خانم معصومه فراهانی در مراسم اختتامیه نخستین رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سالن جلسات آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، به ارائه گزارشی از این رویداد پرداخت و گفت: این رویداد با موضوع «رسالت زن تراز انقلاب اسلامی در جهاد تبیین» برگزار شد، همانطورکه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در سخنانی فرمودند: «اگر جامعه اسلامی بتواند زنان را با الگوی اسلامی تربيت كند، يعنی الگوی زهرايی، الگوی زينبی، زنان بزرگ، زنان با عظمت زنانی كه می‌توانند دنيا و تاريخی را تحت تأثير خود قرار دهند. آن وقت زن به مقام شامخ حقيقی خود نايل آمده است».

مدیر رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در دومین گام انقلاب اسلامی، با تداوم رسالت خویش در راستای پرورش بانوان متعهد، بصیر و الگوساز، ضمن عمل به علوم اسلامی و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و فرمایشات امامین انقلاب، به دنبال شناخت آسیب‌ها، حل مسأله، بهبود شرایط و ایجاد تحول در وضعیت موجود و اصلاح نظام تربیتی و سبک زندگی از طریق نظریه‌پردازی و گفتمان‌سازی است.

فراهانی بیان داشت: رویدادهای فصلی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ناظر بر مسائل شناسایی شده در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی به دستور مدیریت این مؤسسه علمی حوزوی کلید خورد.

وی اظهار داشت: رویدادهای فصلی ناظر بر مسائل شناسایی شده در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا، طرح رویداد علمی پژوهشی با هدف تقویت بُنیه پژوهشی طلاب جامعه جهت گفتگوی علمی، ایجاد فضای گفتمانی و ارتقا و رشد کیفی مقالات، با محوریت «رسالت زن تراز انقلاب اسلامی در جهاد تبیین»، به همت معاونت پژوهش جامعه‌الزهرا سلام الله علیها طراحی و برنامه‌ریزی شد.

ثبت نام بیش از صد نفر از اساتید، طلاب و پژوهشگران در رویداد پژوهشی

مدیر رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه بیش از صد نفر از اساتید، طلاب دو، سه و چهار و پژوهشگران در این رویداد ثبت نام کردند، گفت: به طور کلی 104 نفر در این رویداد ثبت نام کردند که پس از انصراف برخی متقاضیان، در نهایت 86 نفر در این رویداد حضور داشتند.

فراهانی خاطرنشان کرد: این رویداد نیز همچون دیگر رویدادها در سه مرحله پیش رویداد، رویداد و پسارویداد در نظر گرفته شده است که در پیش رویداد 4 کارگاه علمی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد و پس از آن شرکت کنندگان به گروه‌های مختلف تقسیم بندی شدند، همچنین تعدادی از طلاب و پژوهشگران برای ارائه کرسی آزاداندیشی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در دو قالب کرسی آزاداندیشی و میزگرد علمی بود، افزود: این رویداد به مدت دو روز تشکیل شد که به طور کلی 10 میزگرد علمی با حضور اعضای انجمن‌های علمی پژوهشی و 6 کرسی آزاداندیشی در این دو روز برگزار شد.

رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، فضای گفتمانی را برای طلاب و پژوهشگران فراهم کرد

مدیر رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: موضوعات همه این میزگردها و کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت موضوع این رویداد یعنی «رسالت زن تراز انقلاب اسلامی در جهاد تبیین» بود.

فراهانی با بیان اینکه رویداد پژوهشی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، فضای گفتمانی را برای طلاب و پژوهشگران فراهم کرد، تصریح کرد: ما درصدد هستیم که این میزگردها و کرسی‌های آزاداندیشی ادامه پیدا کند و اساتید، طلاب و پژوهشگران در عرصه‌های علمی، حضور فعال داشته باشند.

وی یادآور شد: در این میزگردها، طلاب سطح دو هم شرکت کردند که باعث خوشحالی ما بود که طلاب سطح دو در محافل علمی حضور فعال دارند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد انجمن‌های علمی پژوهشی از لحاظ مادی و معنوی حمایت شوند تا الگویی برای بانوان طلبه باشند.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱