پیش به سوی کربلا/ آغاز پیاده روی کاروان همپای قافله ۶ از نجف

پیاده روی کاروان همپای قافله 6

کاروان همپای قافله ۶ جامعه‌الزهرا(س) با حضور بیش از ۴۰۰ زائر حسینی، بامداد امروز پیاده روی خود را نجف اشرف به سمت کربلا آغاز کرد.

 

به گزارش روابط عمومی، کاروان همپای قافله ۶ جامعه‌الزهرا(س) بامداد امروز ۲۲ شهریور پس از واداع با مولای متقیان، گام در مسیر کربلا نهادند تا همراه با خیل مشتاقان و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام نام خود را در جریده زوار حسین ثبت کنند.

در این کاروان که با شعار "اقتدار حسینی" حرکت کرده است، بیش از ۴۰۰ زائر حسینی شامل اساتید، مبلغان، بانوان طلبه، اساتید پاسخ به سوالات دینی و کارکنان حضور دارند تا به رسالت زینبی خود عمل کنند.

سرکار خانم برقعی در نشست صمیمی با اعضای کاروان با بیان اینکه اربعین حسینی فقط عشق و سفر کربلا سفر عشق است، اظهار داشت: خداوند متعال توفیق تحصیل در حوزه علمیه و طلبگی را به شما عطا و زمینه رشد شما را فراهم کرده است، باید قدردان این موهبت الهی باشید و از این فرصت طلایی کمال بهره را ببرید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: شهدای عاشورا در مصیبت‌ها و پذیرفتن رنج ها از هم سبقت می‌گرفتند و تا زمانی که زنده بودند، اجازه ندادند اهل بیت علیهم السلام به شهادت برسند.

خانم برقعی تاکید کرد: اربعین، همایش ظهور است، در این کنگره جهانی برای ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف اعلام آمادگی می‌کنیم از این رو باید در این مسیر سختی‌ها را تحمل کنیم.

وی بیان داشت: مسئولان کاروان تمام تلاش خود را می‌کنند تا در این سفر معنوی، احساس امنیت و آرامش داشته باشید، هرچند در این سرزمین، عزیزان پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم آرامش نداشتند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: یکی از برکات این سفر، حضور اساتید در کاروان است، می‌توانید از این فرصت استفاده کنید، درباره موضوعات مختلف مباحثه داشته باشید و حلقه‌های معرفتی تشکیل دهید.

همچنین جلسه توجیهی کاروان همپای قافله ۶ جهت پیاده روی اربعین حسینی شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین سعیدی و اسماعیل مطهری برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان اینکه شما زائران حسینی نقش همراهی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را به عهده دارید، اظهار داشت: قدم شما باید رد پای حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و در راستای رسالت آن حضرت باشد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی جامعه الزهرا سلام الله علیها با اشاره به این جمله معروف که "کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود"، تصریح کرد: شما بانوان طلبه سکاندار این حرکت هستید از این رو باید در طول زندگی به رسالت زینبی خود عمل کنید.

در پایان آقای مطهری درباره مسائل مربوط به مسیر پیاده روی اربعین، حضور نیروهای کادر پیشرو، همراه و پشتیبانی در مسیر پیاده روی و همچنین موکب کربلا توضیحاتی ارائه داد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱