گزارشی از نخستین روز کارگاه «نقش‌آفرینی بانوان مسلمان در رسانه‌های نوین»

نقش آفرینان جهان شبکه ای

نخستین روز کارگاه «نقش‌آفرینی بانوان مسلمان در رسانه‌های نوین» با تشکیل 10 گروه چهار نفره از بانوان طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، نخستین روز کارگاه «نقش‌آفرینی بانوان مسلمان در رسانه‌های نوین» با حضور 40 بانوی طلبه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در نمایشگاه دائمی این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

در این کارگاه سه روزه، شرکت کنندگان در 10 گروه 4 نفره تقسیم شدند و به آغاز فعالیت پرداختند.

در این کارگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حاجیانی به تبیین موضوع «کنشگری بانوان در جهان شبکه ای» پرداخت و عنوان کرد: ما باید در موقعیت‌های بحرانی، جامعه را مدیریت کنیم، آرامش ذهنی خود را حفظ کرده و به عنوان کنشگر، هدایتگر آحاد جامعه باشیم.

مدیر کل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در بحران اخیر، بسیاری از شخصیت‌های برجسته و مشهور که در فضای رسانه مخاطب داشتند، ایجاد جو رسانه ای و موقعیت بحران باعث شد که واکنش عجولانه ای داشته باشند، بنابراین اولین شرط حضور کنشگرانه در میدان فضای مجازی کنترل هیجان است، برای اینکه فکر کنیم، شرایط را بسنجیم و بعد اقدام و برنامه ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه طرح موضوع داغ اولین رکن شایعه در فضای مجازی است، تصریح کرد: در فضای رسانه ای هرجا موضوع داغ دیدید، به آن شک کنید، دومین رکن شایعه، فضای مبهم است، اگر فضا مبهم است و سوالاتی حول موضوع وجود دارد شک کنید. همین مسیر راه حل عبور از فضای شایعه خیز را به ما می‌دهد.

مدرس سواد رسانه و کنشگری سایبری با بیان اینکه امروز ساختار اجتماعی از هرمی به فضای مسطح تغییر کرده است، تصریح کرد: ما خرده شبکه‌هایی در فضای مجازی داریم که باید برای آنها فکر اساسی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجیانی با بیان اینکه ما نقش‌های مختلفی در فضای نقش آفرینی فرهنگی کنشگران داریم، به معرفی این نقش ها از جمله تولیدگر، توزیع گر، فناور، تعامل گر، متفکر، مرجع پاسخ، پیشران، سفیر، کاربر پویا و نیروی ویژه پرداخت.

وی در پایان یادآور شد: در پایان این کارگاه، قوی ترین فرد را معرفی نمی کنیم، بلکه فردی را معرفی می‌کنیم که می‌تواند کامل ترین خود در این سه روز باشد، به این معنا که اگر در سطح پایین قرار دارد، رشد کند و بهترین فرد گروه شود و بیشترین کمک را بدهد.

در نخستین روز این کارگاه، شرکت کنندگان پس از هدفگذاری، وارد محیطی شبیه سازی شده از فعالیت شبکه‌ای شدند و در طی روز با چالش های پیدا و نهان روبرو شده و با کمک اساتید و همیاران از این چالش ها عبور کردند.

این کارگاه تا روز جمعه 29 مهر ادامه دارد و به سه گروه از برترین گروه‌ها هدایایی اعطا  می‌شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱