کنگره ملی 6090 شهید استان قم برگزار می‌شود

caf5a0d0574d478c8d994aa89140f539

دومین دوره کنگره ملی بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید استان قم روز پنجشنبه، ۲۶ آبان ساعت 9 در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، دومین کنگره ملی یادواره شهدای استان قم روز پنجشنبه ۲۶ آبان، ساعت ۹ صبح در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

همزمان با سالروز شهادت سردار سرافراز شهید «مهدی زین الدین» فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب قم، دومین کنگره ملی شهدای استان قم تحت عنوان «قم سرآمد شهادت و سرافرازی» برگزار می‌شود.

در این مراسم سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان قم پخش خواهد شد و سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سخنران ویژه این مراسم است.

بر اساس این گزارش نخستین کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ با عنوان «کنگره شهید زین‌الدین» برگزار شد و پس از این تجربه موفق گرامیداشت یاد شهدا، یک دوره کنگره شهدا در استان‌های گوناگون کشور برگزار و دومین کنگره شهدای کشور بار دیگر از قم و با عنوان «گرامیداشت یاد و خاطره 6090 شهید استان قم» در آبان سال ۱۴۰۱ با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» روز پنج شنبه 26 ابان ماه در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

تاکنون پیش‌اجلاسیه‌هایی همچون شهدای بانوان شهیده، شهدای اصناف، شهدای ناجا، شهدای ارتش، شهدای طلبه و روحانی و شهدای فرهنگی و دانش آموز (جوانان) در این رابطه برگزار شده است.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یک هزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ این استان همچنین بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱