بازدید مدیر جامعه الزهرا از اداره مبلغان و دانش‌آموختگان

بازدید مدیر جامعه الزهرا از اداره دانش آموختگان

در بازدید مدیر جامعه الزهرا از اداره مبلغان و دانش‌آموختگان بر جامع نگری در طراحی دوره های آموزشی برای دانش آموختگان و توجه به اقتضائات منطقه ای آنان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در بازدید از اداره مبلغان و دانش‌آموختگان با فعالیت‌ها و برنامه‌های این دو اداره از نزدیک آشنا شد.

در این بازدید مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با حضور در کلاس دوره‌ تربیت مربی نماز، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها بر ترویج فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد.

در ادامه این بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی در جلسه‌ای با حضور معاون فرهنگی تبلیغی و مدیرکل تبلیغ و ارتباطات این معاونت به بررسی مشکلات و مسائل پیش روی این دو اداره پرداخت.

وی با توصیه به کلی‌نگری در همه فعالیت‌ها گفت: دوره‌هایی که برای طلاب در نظر گرفته می‌شود باید بر اساس یک طرح جامع دیده شود و نیازها و اقتضائات منطقه‌ای در آن لحاظ شود و در نهایت در یک هیات علمی ویژه تصویب شود تا از لحاظ محتوایی و اجرایی دارای فرایند مشخص باشد.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه برای دوره‌های آموزشی می‌توان دو بعد حضوری و مطالعاتی تعریف کرد، اظهار داشت: توجه به بعد مطالعاتی همراه با راهکارهای اجرایی آن می‌تواند هم هزینه‌ها را کاهش دهد و هم آثار آن را افزایش دهد.

وی افزود: سیاست کلی ما این است که در فعالیت‌های مشترک با دیگر نهادها، مدیریت دوره‌ها با مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام باشد، از این رو باید برای طرح‌ها و برنامه‌های مشترک کمیته‌ای علمی تشکیل شود و نظرات این کمیته در برگزاری دوره اعمال شود.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، مدیر کل تبلیغ و ارتباطات معاونت فرهنگی تبلیغی با اشاره به رویکرد سه‌گانه اداره دانش‌آموختگان بر مبنای ارتباط ، دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی دانش آموختگان بیان داشت: بر این اساس برگزاری دوره‌های آموزشی برای طلاب حضوری و غیرحضوری در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: در راستای ارتباط با دانش‌آموختگان، همایش‌های منطقه‌ای در نظر گرفته شده که همایش طلاب تهران و البرز در دو نوبت اردیبهشت و مهر ماه برگزار شد و همایش طلاب استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی تا پایان مهرماه در مشهد برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی اظهار داشت:  در حال حاضر پرونده 12 هزار نفر از مبلغان دانش‌آموخته این مرکز سامان‌دهی و ثبت در سامانه مبلغان شده است.

وی افزود: در حال حاضر 270 دانش‌آموخته جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در منطقه پردیسان قم زندگی می‌کنند که با هماهنگی امام جمعه این منطقه، هیاتی متشکل از این بانوان راه‌اندازی شد تا از ظرفیت آنها در تبلیغ و مباحث فرهنگی در مجتمع‌های مسکونی استفاده شود.

مدیرکل تبلیغ و ارتباطات از تعامل با سازمان اوقاف، مجمع تقریب مذاهب، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ، کمیته امداد، سپاه، دفتر تبلیغات اسلامی و نهادهای دیگر برای برگزاری دوره‌های آموزشی و اعزام مبلغ خبر داد و گفت: طرح شمیم با هدف تربیت مبلغ به دو صورت اختیاری و الزامی تهیه و از این ترم اجرایی شد که در دوره الزامی آن 420 نفر و در دوره اختیاری 350 نفر در حال فراگیری مهارت‌های عمومی تبلیغ هستند.

در ادامه این جلسه سرکار خانم فرخنده، مدیر اداره دانش آموختگان با اشاره به برگزاری دوره‌های سبک زندگی، مهدویت، تربیت مربی نماز و تفسیر برای فارغ‌التحصیلان گفت: هم اکنون حدود 190 نفر از طلاب در دوره تربیت مربی نماز در حال آموزش هستند که پس از پایان دوره برای ترویج فرهنگ نماز به مدارس و مراکز فرهنگی اعزام می‌شوند.

در پایان این جلسه برخی مسائل و مشکلات پیش رو مطرح و بررسی و راهکارهایی برای آن ارائه شد.

  

  

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱