همزمان با جشن 44 سالگی انقلاب اسلامی؛

مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه‌الزهرا(س) یک ساله شد

visit-02

حوزه/ مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی‌ جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها همزمان با جشن بزرگ انقلاب اسلامی، وارد دومین سال فعالیت خود شد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم فهیمه نیک زاد در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: خداوند متعال را شاکریم که همزمان با جشن بزرگ مردم ایران، با موفقیت و سربلندی وارد دومین سال فعالیت‌های مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها شده‌ایم.

مدیر کل مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی بیان داشت: به لطف الهی این مرکز، به عنوان برجسته‌ترین وگسترده‌ترین مجموعه آموزش‌های آزاد و مهارتی ‌در حوزه علمیّه خواهران، تا کنون به توفیق‌های بسیاری دست یافته است؛ هرچند راه‌های بسیاری پیش رو داریم.

نیک زاد با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر پایه بهره‌مندی از پیشینه مناسب ارائه خدمات آموزش عمومی و مکمل است، گفت: این تمرکز و تجمیع دوره‌ها، با نگاه برنامه‌ریزی مؤثر و سیستمی در راستای رشد و پرورش استعدادها، نزدیک شدن به استانداردسازی‌های به روز، جلوگیری از موازی‌کاری‌ها و استقرار همه دوره‌های آموزشی در یک مجموعه رقم خورد.

وی ادامه داد: مسیر حرکت این مرکز، اجرای کارگاه‌ها در گرایش‌های علوم اسلامی، معارف اسلامی، خلاقیت و نوآوری، مهارت‌ها و سبک زندگی، علم و فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی، هنرهای ادبی، هنرهای دستی، مهارت‌های ادبی، دانش سلامت و در بیش از 200 زیررشته است و تمامی آموزش‌ها به صورت تخصصی و کارگاهی، به دو شیوه مجازی و حضوری، ویژه گروه کودک، نوجوان و جوان با شهریه‌ای مناسب و حضور ارزشمند بانوان توانمند، طراحی و اجرا شدند.

مدیر کل مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: اجرای برنامه‌های اردویی ملی و بین‌المللی نیز از دیگر فعالیت‌های پر استقبال این مرکز در سال جاری بود. 

نیک زاد تصریح کرد: سال 1401 برای این مرکز، سالی سرشار از تلاش‌های شبانه‌روزی بود و جرقه فعالیت‌هایی از جنس ورود معارف دینی به روزانه زندگی، افزایش مهارت‌های فردی و اجتماعی، انسجام، خودباوری، تکیه بر توان بانوان، حمایت از تولید ملی و کمک به اقتصاد و معیشت خانواده‌ها، حرکت در راستای شعار سال، در قالب ارائه خدمات به عموم دختران و بانوان کشور رقم خورد.

وی به برخی از دستاوردهای این مرکز در سال 1401 اشاره کرد و اظهار داشت: ارائه خدمات آموزشی متعدد و متنوع ملی و بین‌المللی نزدیک به 6 هزار نفر دوره، اجرای دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پژوهش‌محور و مسئله‌محور در حوزه علوم و معارف اسلامی، برگزاری اردوهای ملی از استان‌های کردستان و خوزستان و شهرهای تهران، سمنان، اهواز، ابرکوه، شهریار و شهر ری و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت بین‌المللی از کشورهای آلمان، تونس، بحرین، عراق، آمریکا، پاکستان و هند از جمله فعالیت‌های مرکز در سال جاری بود.

مدیر کل مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: تعاملات آموزشی برون سازمانی با نهادهای همسو در قالب تفاهم‌های همکاری و اجرای برنامه‌های مشارکتی، برنامه‌ریزی و اجرای ویژه‌برنامه‌های طلاب جدیدالورود در قالب طرح‌های «به رسم آشنایی» و «راهِ روشن»، برگزاری دوره‌های تخصصی تربیت مربی در رشته‌های خاص هنری از جمله طراحی نقاشی، مشارکت و همکاری فعال با ستادهای راهبردی حوزه در عرصه ادبیات، هنرهای نمایشی، داستان و هنرهای تجسمی و برگزاری نمایشگاه تخصصی آثار نفیس هنرمندان در برنامه اجلاسیه بانوان تأثیرگذار را می‌توان از دیگر فعالیت‌های این مرکز برشمرد.

نیک‌زاد در پایان، این موفقیت را حاصل تلاش گروهی خانواده بزرگ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها دانست و ابراز امیدواری کرد که این سفره خدمت، هر روز گسترده‌تر و غنی‌تر از گذشته باشد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱