با حضور مدیر جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد؛

سومین جلسه گردهمایی منطقه‌ای دانش‌آموختگان پاکستانی جامعه‌الزهرا(س) در لاهور

نشست لاهور3

سومین جلسه سومین گردهمایی منطقه‌ای دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا(س) با حضور سرکار خانم برقعی و هیئت همراه در لاهور پاکستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، سومین جلسه سومین گردهمایی منطقه‌ای دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها که از سوی اداره دانش آموختگان در لاهور پاکستان برگزار شد.

در این گردهمایی، سرکار خانم سیده زهره برقعی مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به آیه شریفه «وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ ...»، عنوان کرد: خداوند متعال، انسان را کریم و بزرگوار آفرید و برما منت نهاد انسان را برای خلیفةاللهی بر روی زمین برگزید.

اولیای الهی واسطه فیض الهی بر مردمند

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: شیطان به سبب عدم سجده بر آدم از صف فرشتگان دور و رانده شد؛ بنابراین ما باید این لباس کرامت و بزرگواری را که خداوند برتن آدم نهاد، بندگی کنیم.

برقعی با اشاره به آیه شریفه «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ»، تصریح کرد: این مقام بندگی آنقدر والا و بالاست که وقتی می‌خواهیم به پیامبری حضرت محمد صلّی‌الله‌علیه‌وآله شهادت دهیم، اول باید به بندگی او   شهادت دهیم.

وی با تأکید بر اینکه برای خلیفةاللهی بر زمین باید بندگی کنیم، گفت: کرامت و بزرگواری انسان این است که در مقابل خداوند سجده کند و اگر بنده خضوع و خشوع کند طبیعت با او همراه می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه اولیای الهی واسطه فیض الهی بر مردمند و اگر می‌خواهید فیض را دریابید، باید توسل کنید، اظهار داشت: بندگی در آن است از آنچه نهی کرده است پرهیز کنیم؛ خداوند می‌فرماید اگر اطاعتم کنید، مطیع  شما خواهم بود.

برقعی توصیه کرد: هیچ مسئله ای نباید مانع بندگی و اتصال شما با خداوند متعال شود، شیطان به هر وسیله ای ممکن است در ما نفوذ کند، اما ما به توسل، تفکر و تعقل امر شده ایم و اگر ما راه حق را پیش بگیریم خداوند متعال پشت و پناه ما خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: ما در جنگ ایران و عراق با یک کشور نجنگیدیم، بلکه با تمام قدرت‌های دنیا جنگیدیم، امروز هم اگر بنده خدا باشیم، خداوند به ما کمک می‌کند.

ملاک برتری ما عبودیت و بندگی خداوند متعال است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: امام موسی کاظم علیه‌السلام فرمودند: «ما من شی ء تراه عیناك الا وفیه موعظه؛ چیزی نیست كه چشمانت آن را بنگرد، مگر آن كه در آن پند و اندرزی است»؛ چشم ما باید چشمی باشد که از تاریخ عبرت بگیرد.

برقعی با اشاره به قرآن کریم و اینکه خداوند از رگ گردن به ما نزدیکتر است، به ماه رجب اشاره کرد و افزود: ماه رجب ماه استغفار، سجود در مقابل خدا، گذشت از نفس اماره برای خدا، دوری از غرور و غیره است و ما باید از این ماه بزرگ خدا بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه ملاک برتری ما عبودیت و بندگی خداوند متعال است، به صفات عبادالرحمان و توصیف خداوند از بندگانش اشاره کرد و در ادامه بیان داشت: خداوند بندگان خود را توصیف می‌کند، کسانی که باتواضع روی زمین راه می‌روند و برای افراد جاهل و نادان طلب مغفرت می‌کنند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تصریح بر اینکه ما برای اصلاح جامعه ابتدا باید از خودمان شروع کنیم، اظهار امیدواری کرد همه طلاب در نقاط مختلف جهان برای تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش کنند.

تلاش بانوان طلبه برای تحقق تمدن نوین اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد بنکدار نیز در این مراسم، با اشاره به حضور در پاکستان، عنوان کرد: شما بانوان طلبه، انقلاب اسلامی را ماکتی از ظهور بدانید و برای تحقق تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی ظهور تلاش کنید.

خانم معصومه نقوی یکی از دانش آموختگان پاکستانی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به شرایط تحصیل و فعالیت‌های خود در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: ما برای ایجاد تمدن نوین اسلام و برای سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باید بسیار تلاش کنیم.

خانم فرحانه گلزیب نیز در این همایش، با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر با جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و راهنمایی اساتید مجموعه، درخواست کرد: این همایش به صورت سالانه برگزار شود و ارتباطات دو سویه بیشتر از گذشته باشد.

خانم عالیه نجفی، مدیر مدرسه خدیجه الکبری و خانم رباب رضوی از دیگر دانش آموختگان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها نیز بر لزوم ارتباط و هم افزایی با مجموعه تأکید کردند.

 تصویر خبر

نشست لاهور 4

نشست لاهور

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱