بازدید علمای اهل تسنن منطقه سیستان و بلوچستان از جامعه الزهرا

بازدید علمای اهل تسنن منطقه سیستان و بلوچستان از جامعه الزهرا  (1)

شماری از علمای اهل تسنن منطقه سیستان و بلوچستان از جامعه الزهرا علیهاالسلام بازدید و با حضور در جلسه شورای معاونان با مدیر و مسئولان این موسسه دیدار و گفتگو کردند.

 به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم برقعی در دیدار علمای اهل تسنن منطقه سیستان و بلوچستان با آرزوی بهره مندی از فضائل ماه شعبان گفت: جامعه الزهرا علیهاالسلام در سال 1363 به دستور حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد و اکنون در سطوح دو، سه، چهار و دوره عالی فقه و اصول به صورت حضوری، غیرحضوری و مجازی فعالیت علمی دارد.

وی فعالیت مهدکودک و مجتمع هدی از دوره ابتدایی تا دوره دوم متوسطه و دانشکده هدی را از بخش های جنبی و وابسته به جامعه الزهرا علیهاالسلام برشمرد و اظهار داشت: دوره های تربیت مدرس برای تامین استاد این موسسه و حوزه های علمیه خواهران همه ساله برگزار می شود به گونه ای که اکنون بیشتر اساتید این مجموعه از خواهران دانش آموخته جامعه الزهرا علیهاالسلام هستند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: مرکز آموزش های آزاد و مهارتی در این موسسه، برگزاری دوره های کوتاه مدت معارفی و مهارتی برای عموم خواهران را برعهده دارد و فرصتی برای کسانی که علاقه مند به آشنایی با معارف اسلامی هستند ایجاد می کند.

در ادامه این جلسه، خانم افتخار یوسفی معاون آموزش و تربیت، خانم حقانی معاون پژوهش، خانم شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی به ارائه گزارشی از فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و فرهنگی مجموعه خود پرداختند.

همچنین علمای اهل تسنن حاضر در جلسه در ادامه دیدگاه های خود را در مورد جامعه الزهرا علیهالسلام، تحصیل بانوان و دیدگاه اسلام نسبت به زن بیان کردند.    

تاکید بر تقریب مذاهب و وحدت، ضرورت توجه بیشتر حوزه های علمیه به مسائل فرهنگی به ویژه در بین جوانان و دانشجویان، معرفی جایگاه زن و نظام خانواده از دیدگاه اسلام برای جوانان، اهمیت احترام مذاهب به اصول مذاهب دیگر، شناسایی و منزوی کردن افراد و جریان های تفرقه انگیز بین مذاهب و تداوم گفتگوها و دیدارهای علما و اندیشمندان تشیع و اهل سنت از مهمترین مباحث مطرح شده از سوی علمای اهل سنت در این دیدار بود. 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱