مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

امروز جهاد تبیین، وظیفه همه به ویژه طلاب  است

تجلیل از فارغ التحصیلان برقعی

خانم برقعی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، جهاد تبیین را واجب عینی دانستند، گفت: ما باید با نظام شبکه ای به این وظیفه عینی خود بپردازیم و ایام ماه شعبان و ماه مبارک رمضان دو زمان مناسب برای فعالیت طلاب و جهاد تبیین است.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در آیین تقدیر از فارغ التحصیلان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در سالن اجتماعات آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام برگزار شد، عنوان کرد: شما به عنوان سربازان امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پذیرفته شدید و این مسیر و مسئولیت سنگینی را پذیرفتید و ادامه دادید.

 مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: امروز مشکل ما مشکل علم و معرفت و دانایی نیست، شما طلاب معرفت و آگاهی و علم پیدا کردید، احکام و فضایل اخلاقی را می‌شناسید و عقاید را یاد گرفتید، امروز مشکل ما در این برهه زمانی و در جامعه کنونی، بحث انگیزش و گرایش است.

برقعی بیان داشت: اکثر ما می‌دانیم که حجاب واجب و یا غیبت حرام است، اما خیلی‌ها رعایت نمی کنند، چون انگیزه و گرایش به این مسئله ندارند.

وی با اشاره به آیه شریفه «وَمَنْ أَرَادَ الْآخِرَةَ وَسَعَىٰ لَهَا سَعْيَهَا؛ و آن کس که سرای آخرت را بطلبد و برای آن سعی و کوشش کند، حتما برای رسیدن به آخرت تلاش می‌کند»، افزود: اگر ما در تلاش نیستیم، یعنی در وجود ما اراده ای وجود ندارد، خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى؛ و اينكه براى انسان جز حاصل تلاش او نيست».

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: ما باید برای رسیدن به اهداف خلقت و آنچه خداوند متعال، ما را برای آن آفریده، تلاش کنیم، امام صادق علیه‌السلام در حدیثی می‌فرمایند: «مَنْ عَمِلَ بِمَا عَلِمَ کفِی مَا لَا یعْلَم؛ هر کس عمل کند به آن چه می‌داند، کفایت می‌کند از آن چه نمی‌داند».

برقعی توصیه کرد: شما علوم زیادی فرا گرفتید و باید به دنبال کسب علم بیشتر بروید، اما آنچه که باید بیشتر توجه کنید، عمل است؛ به دانسته‌های خود عمل کنیم، آن دنیا از ما سوال می‌کنند چقدر به دانسته‌های خود عمل کردیم.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، جهاد تبیین را واجب عینی دانستند، جهاد تبیین بر همه واجب شده، اما وظیفه اصلی ما طلبه‌ها جهاد تبیین است؛ یعنی آنچه در این دروس یاد گرفتید، باید برای دیگران تبیین کنید. نگاه اسلام به زن، خانواده، تربیت فرزند و غیره را خواندید و می‌توانید برای جامعه تبیین کنید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه در جهاد تبیین می‌توانید مؤثر واقع شوید، گفت: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها نهضت عاشورا را تبیین کردند و اگر ما پیروان و رهروان حضرت زینب سلام‌الله‌علیها هستیم امروز جهاد تبیین، وظیفه ما  است.

برقعی اضافه کرد: ما باید مسئولیت‌های خود را خوب بشناسیم، بهترین استفاده را از فرصت عمر خود داشته باشیم. اگر می‌خواهید خسران نکنید، باید در جامعه همدیگر را به حق و صبر توصیه کنید.

وی با بیان اینکه کسی که در راه خدا مجاهده کند، خداوند متعال او را کمک می‌کند، تأکید کرد: صحنه عاشورا  تمام شد، انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا راه خود را پیش می‌برد؛ اما وظیفه ما در این مسیر مهم است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با تصریح بر اینکه ما باید با نظام شبکه ای به وظیفه عینی خود بپردازیم، گفت: ایام ماه شعبان و ماه مبارک رمضان دو زمان مناسب برای فعالیت طلاب و جهاد تبیین است، اگر ما بحث پوشش و حجاب را جدی بگیریم و دوستانه و با زبان خوش بیان کنیم، کار مهمی کردیم.

برقعی بیان داشت: طلاب می‌توانند در جلسات قرآن و روضه‌های خانگی، مسائل را تبیین کنند و اگر قدم‌های ما در این مسیر ثابت باشد، خدا به ما کمک می‌کند.

وی همچنین به برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف درباره جهاد تبیین در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر اساس نیاز طلاب پرداخت.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱