مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر قم عنوان کرد:

نقش سیره اهل بیت(ع) در اندیشه امامین انقلاب / حضرت زهرا(س) محور حرکت اهل بیت(ع) بودند

صلح میرزایی

حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزائی با اشاره به نقش سیره اهل بیت علیهم‌السلام در اندیشه امامین انقلاب، گفت: اصلاح نگاه به سیره اهل بیت علیهم‌السلام یکی از دغدغه‌های جدی امامین انقلاب بوده است.

 

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام و المسلمین سعید صلح میرزائی مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر قم در آیین رونمایی از کتاب «حقیقت عظیم» که با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه‌های علمیه و همچنین اساتید، کارمندان و طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: ملت فهیم و انقلابی از ابتدای نهضت انقلاب اسلامی به درستی متوجه این معنا بودند که اتحاد و وحدت کلمه می‌تواند در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشته باشد، همچنین متوجه بودند که هم‌افق شدن با ولیّ جامعه یکی از شرایط اساسی و عوامل مهم وحدت بخش برای ملت است.

نقش سیره اهل بیت علیهم‌السلام در اندیشه امامین انقلاب

مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اقبال جوانان به سمت مطالعه آثار امامین انقلاب و بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی یکی از دلایل فهم و بصیرتی است که ملت و جوانان ما دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صلح میرزائی با اشاره به نقش سیره اهل بیت علیهم‌السلام در اندیشه امامین انقلاب، اظهار کرد: وقتی به بیانات امامین توجه می‌کنیم، اصلاح نگاه به سیره اهل بیت علیهم‌السلام یکی از دغدغه‌های جدی امامین انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: امامین انقلاب از ابتدای انقلاب به دنبال تصحیح نگاه عمومی مردم به ویژه متدین به سیره اهل بیت علیهم‌السلام بودند؛ این موضوع در کتاب «صلح امام حسن علیه‌السلام» تألیف رهبر فرزانه انقلاب حفظه الله قابل مشاهده است.

اصلاح نگاه به سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام نقش بسزایی در حضور مجاهدان فی‌سبیل‌الله داشته است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صلح میرزائی با تأکید بر اینکه اصلاح نگاه به سیره اهل بیت علیهم‌السلام نقش بسزایی در پیداشدن مجاهدان فی‌سبیل‌الله داشته است، تأکید کرد: اگر این نگاه اصلاحی وجود نداشت، باعث دچار انحراف در افکار و دیدگاه‌های انسان و ایستایی افراد می‌شد و انسان را به برخی عبادات فردی دلخوش می‌کرد.

وی توضیح داد: اهل بیت علیهم‌السلام پرچمداران قیام لله و به دنبال برپایی حاکمیت الله و جریان عبودیت محض الله بودند و این اهداف برای اهل بیت علیهم‌السلام هزینه داشته است؛ حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در کتاب «همرزمان حسین» به این موضوع اشاره داشتند که اگر اهل بیت علیهم‌السلام صرفا به عبادات می‌پرداختند، دشمنان داعیه‌ای نداشتند تا آن حضرات معصومین علیهم‌السلام را به شهادت برسانند.

حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها محور حرکت اهل بیت علیهم‌السلام بودند

مدیر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با اشاره به تدوین و تألیف کتاب «حقیقت عظیم» که مجموعه ای از بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره وجود حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از سال 1351 تا کنون است، خاطرنشان کرد: وجود حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان محور حرکت اهل بیت علیهم‌السلام بودند و الگوی همه مؤمنان از جمله اهل بیت علیهم‌السلام و همه مردان و زنان هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صلح میرزائی افزود: امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف فرمودند: «وَ فی إِبْنَةِ رَسُولِ اللّهِ صلّى الله علیه و آله و سلم لی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ دختر رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم (فاطمه زهرا علیها السلام) براى من، اسوه و الگویى نیکو است».

وی با اشاره به نگاه مترقی و توصیفات والا و بلند امامین انقلاب به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، خاطرنشان کرد: این کتاب «حقیقت عظیم» یک قید و شهود دارد، شهود کتاب، همین جلد کتاب است، اما قید کتاب تحقیقات گسترده‌ای برای این کتاب شده و منبع‌یابی عظیم و فهرست موضوع متنوعی صورت گرفته است.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱