سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد تسلیت

رحلت امام خمینی

سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد تسلیت باد.

رهبر معظم انقلاب مدظله العالی: این انقلاب در هیچ جای جهان بی نام امام خمینی شناخته شده نیست».

کلام امام راه امام:

حضرت امام خمینی(ره): «همه ما انتظار فرج داریم و باید در این انتظار، خدمت کنیم. انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا کند و مقدمات ظهور ان شاءالله تهیه بشود» (صحیفه نور، جلد 7، صفحه 255).

وابستگی فکری بزرگترین وابستگی‌ها

رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره): «همان طور که کراراً تذکر داده‌ام بزرگترین وابستگی ملت‌های مستضعف به ابَرقدرتها و مستکبرین؛ وابستگی فکری و درونی است، که سایر وابستگی‌ها از آن سرچشمه می‌گیرد. و تا استقلال فکری برای ملتی حاصل نشود، استقلال در ابعاد دیگر حاصل نخواهد شد.

و برای به دست آوردن استقلال فکری و بیرون رفتن از زندان وابستگی به غیر، باید از خواب مصنوعی که بر بعضی از قشرهای ملت و خصوصاً طبقه دانشمند و متفکر و روشنفکر تحمیل شده است، برخیزید و خود را و مفاخر و مَآثر ملّی و فرهنگی خود را دریابید.

بزرگترین فاجعه برای ملت ما این وابستگی فکری است که گمان می‌کنند همه چیز از غرب [است‌]، و ما در همه ابعاد فقیر هستیم، و باید از خارج وارد کنیم.

شما استادان و فرهنگیان و دانشجویان دانشگاهها و دانشسراها، و نویسندگان و روشنفکران و دانشمندان معظّم باید کوشش کنید، و مغزها را از این وابستگی فکری شستشو دهید. و با این خدمتِ بزرگ و ارزنده، ملت و کشور خود را نجات دهید» (صحیفه امام خمینی، جلد 10، صفحه 79).

اتکال به خداوند و نهراسیدن از توطئه‌ها

امام راحل(ره) در جمع اعضای بسیج مستضعفین: «و من دعا می‌کنم که خداوند تبارک و تعالی، قدرت و قوه به شما عنایت کند و به شما می‌گویم که از هیچ کس نترسید الّا خدا و به هیچ کس امید نبندید الّا خدای تبارک و تعالی و اگر امید خودتان را به خدای تبارک و تعالی تمام کنید، به این معنا که تام بشود این امید شما، اطمینان برای شما بیاورد این امید شما، من به شما اطمینان می‌دهم که آسیبی این مملکت نبیند.

توجه به همین معنا داشته باشید. همه ملت ما؛ چه دولتیهایشان و چه غیر دولتی‌ها، چه نظامی‌ها و چه غیرنظامی‌ها، همه ملت ما امیدشان را به خدای تبارک و تعالی که منبع قدرت است و منبع نور است، امید خودشان را به او ببندند و هیچ توطئه‌ای را از آن نترسند.

کسی که پشتیبان او خداست از این توطئه‌هایی که هی شایعه‌اندازی می‌کنند، که توطئه است و- نمی‌دانم- کجا توطئه است، کجا چه است، از اینها نباید بترسند» (صحیفه امام خمینی، جلد 13، صفحه 149).

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱